K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2012, 15:24   #1
Powerkaktus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2012
Lokation: århusianer på Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 12
Powerkaktus er ny på vejen
Job & Ressource center ?

Jeg har stavet mig igennem hele Birkes-musen's tråd: Ressource-forløb for folk over 40 ! Selv om tråden er lidt rodet nu og da, kan jeg godt udlede vigtige informationer. MEN, som ny i den sociale-lov-jungle, føler jeg mig usikker på mange af begreberne, og på om det er det man nu tilbyder mig?

Jeg skal møde i ”job og ressource center ” om nogle dage, til en samtale. Det var en for mig ubekendt institution, og har endnu ingen anelse om hvad de så (i virkeligheden) laver der. Kan ikke finde noget på nettet om ”job og ressource center ”.

Kan nogen hjælpe med at gennemskue hvad det går ud på?

Kort om mig: kvinde 59 år. Fik i 15 mdr. starthjælp (har boet i udlandet), incl. første arbejdsprøvning. Kom så 1 år i løn tilskud på samme arbejdsplads. Derefter KH og i forlængelse af løntilskuds perioden 2 x arbejdsprøvning altså et forløb på 18 mdr. samme sted. Fra begyndelsen var det med henblik på flexjob på denne offentlig institution.

Blev efter sidste arbejdsprøvning spist af med en ny sagsbehandler, og en masse ”det ved jeg ikke noget om-ting”, da min sag skulle endelig afgøres i maj.

Derefter søgte jeg aktindsigt, hvilket tog 38 dage at få, med følgende klage til borgmesteren (der heller ikke ændrede noget).

Jobkonsulenten blev helt usynlig, kan ikke få kontakt til samme og arbejdsprøvningerne blev aldrig afsluttet, heller ikke på institutionen.

Der foreligger ingen ressourceprofil, ingen kommentarer ang. jobprøvning, og ingen steder i mine papirer står nævnt noget om flexjob.

Det eneste der er sket siden maj, er at jeg skal til møde i ”job og ressource center ” og på dette møde skal klarlægges hvad der skal ske frem over.

Mine nerver er tyndslidte og det begynder at blive rigtig svært at forstå de mest simple ting.

Sygdom: jeg har diskusprolaps i L5 pga. medfødt skævhed. Samtlige nakkehvirvler er degenereret, 3 af dem med op til flere diskusprolaps og rod beskadigelse efter et færdselsuheld for 20 år siden. Ingen behandlingsmuligheder ud over smertebehandling.

Jeg håber en eller anden kan fortælle mig hvad der er formålet med job & ressource centeret.

TAK!
Powerkaktus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 16:02   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Prøv at se på afsenderens adresse. Er adressen den samme som på Jobcentrets, altså et sted du kender og måske har været til samtaler før...?

Ellers lyder det til, at de sylter dig... Er du i fagforening? Eller ved du, om der er en Borgerrådgiver i din by?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 16:14   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg håber at du vil få nogle gode besvarelser på dine spørgsmål.
Og uden at vide det nærmere, vil jeg umiddelbart tro at du skal til møde med Jobcentret , for at få redegjort for hvordan din fremtid vil komme til at forme sig.

Du får god vind med på vejen fra mig.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 16:17   #4
Powerkaktus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2012
Lokation: århusianer på Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 12
Powerkaktus er ny på vejen
jeg blev ringet op fra job & ressource centeret, og deres adresse er en anden end jobcenterets. Hun sagde at sagen var overgivet fra min SB til hende for at finde en løsning.
Nej, ingen fagforening da jeg har boet i udlandet en del år.

Jeg føler mig i den grad syltet, og har følelsen af at der skal ske noget før årsskifte og den nye lov.
Powerkaktus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 16:22   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kunne så være en form for Reva-center eller anden aktør du er henvist til... Dårlig information du har fået...

Jeg ved desværre ikke så meget om fleks, men håber andre herinde vil komme med en masse gode råd til dig, så du er klædt godt på til samtalen
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 16:27   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser

Jeg ved desværre ikke så meget om fleks, men håber andre herinde vil komme med en masse gode råd til dig, så du er klædt godt på til samtalen
Powerkaktus:
Jeg kan anbefale folderen fleksjob 19 udgave - under nyttige links - den indeholder beskrivelse af vejen til Fleksjob og de regler der er - d.d.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 19:03   #7
Powerkaktus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2012
Lokation: århusianer på Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 12
Powerkaktus er ny på vejen
tak skal du ha', jeg vil tygge den igennem.
Powerkaktus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 22:09   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis nogen skulle være i tvivl, så er fleksjob pjecen her: http://www.clh.dk/?id=1474

Det kunne lyde som om, at du har været smidt i den kommunale syltekrukke.

Hvis du har mulighed for det, så tag en bisidder med til mødet.

Alternativt kan du efter mødet sende en mail til den person, som afholder mødet, hvori du refererer til jeres samtale og slutter med at spørge om du har forstået det korrekt.

Hvis du ikke har personens mailadresse, så sender du det til kommunens mailadresse og skriver "til Xxxxxx Yyyyyyyyyyy".

Du skal, kort sagt, tvinge dem til, at give dig dokumentation på alt.

Nu har du én gang fået aktindsigt, så kan du gøre det, at hver gang du har været til møde med kommunen, så afleverer du en ny begæring om aktindsigt på vejen ud.
I denne aktindsigt skriver du, at du ønsker aktindsigt i hvad der er tilkommet i din sag "siden sidst", skriv datoen for seneste aktindsigt.

Fordi, at hvis du beder om aktindsigt i noget, som du allerede har fået, så må de godt kræve betaling for det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 22:30   #9
Powerkaktus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2012
Lokation: århusianer på Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 12
Powerkaktus er ny på vejen
Detlyder som en rigtig god "forsikring". Det vil jeg gøre vovse. Tak for tippet
Powerkaktus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 11:16   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Powerkaktus Se meddelelser
Detlyder som en rigtig god "forsikring". Det vil jeg gøre vovse. Tak for tippet
Det var så lidt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressource-forløb LeneHK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-08-2013 11:31
Ressource-forløb Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 15-06-2013 17:19
ressource +lægeoplysninger blme Alt det andet 7 01-09-2011 23:43
Ressource Konsulenterne Lotus Alt det andet 1 01-02-2011 23:33
Ressource til vurdering ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-06-2010 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension