K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2012, 23:19   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Ved godt, at jeg jo kan nøjes med at søge på det foreliggende og at sb så selv skal finde alle lægepapirer,
Hvis du søger en §17 (uden det foreliggende), så kan den tage årevis, og den når ikke, at overgå før nytår.

Så hvis du skal nå det på de gamle regler, så er du nødt til at søge på det foreliggende grundlag.

Hvis du selv har lægepapirer, så aflever dem ved skanken i jobcenteret, og husk endelig, at få en kvittering på, at de er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 23:29   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det ved jeg godt, Vovse ;-). Det er heller ikke min hensigt IKKE at søge på det foreliggende, forudsat jeg søger, mente blot, at hvis jeg afleverer alle mine lægepapirer i skranken, men ikke kan aflevere en opdateret reepurceprofil, ja så var jeg i tvivl om, hvorvidt det ville udgøre et problem. Har så ved at læse den principafgørelse Carmen nævnte, fundet ud af, at ressourceprofil kan opdateres (ja, den skal jo opdateres) efter man har søgt...
Men ja, du har ret: kvittering er vigtig - i morgen afleverer jeg et brev i skranken vedr. bl.a. aktindsigt, forespørgelse om hvorfor jeg får sygedagpenge og ikke ledighedsydelse, om der er lavet en redegørelse over, hvorvidt der er taget stilling til om der skal startes en fp-sag (paragraf 74c stk 3, punkt 4) samt hvornår min rp opdateres. Og jeg skal i den grad have kvittering...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 07:56   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Og jeg skal i den grad have kvittering...
Alt andet er dumt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 10:19   #14
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Lige nu sidder jeg og forsøger at få overblik over min lægepapirer, så jeg er parat til en paragraf 17, hvis det altså er det, jeg beslutter mig for. På min generelle helbrebredsattest fra egen læge, er der et par fejl - de fleste uden betydning, men den ene handler om min gangdistance, der står anført for lang - tror lægen blev forvirret over, at vi talte om, hvor 'lang' min gangdistance var for 3 år år siden...
Jeg gjorden i sin tid kommunen opmærksom på fejlen og skrev et følgeret med rettelser til attesten, som blev vedlagt min sag.
Mit spørgsmål er: er det nok, at der ligger et sådan brev med rettelser eller skal jeg have fat i min læge? Kan det overhovedet lade sig gøre, at lægen ændre i en sådan attest?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 10:24   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, de kan ikke rette i en attest, men de kan lave en ny attest du kan få vedlagt

Det burde være nok med attesten, og rettelsen. Men det ville omvendt, nok give lidt mere fred, hvis du fik en ny?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 10:25   #16
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak Helene :-)
Kan jeg selv bede om en ny attest, eller er det jobcenteret, der skal det? Hvis det sidste får jeg næppe dem til det, da det jo er til deres fordel med de forkerte oplysninger...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 10:29   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det plejer at være jobcentret der indhenter den slags informationer, men hvis du har et godt forhold til din læge, så kan du måske lige spørge din læge om han/hun har et forslag til, hvordan du får reddet den forkerte udtalelse.....uden om kommunen??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:33   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Blanket LÆ 165 kan indsendes til JC på lægens eget initiativ og uden honorar - det kunne evt. være en løsning for korrektion af gangdistance.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 11:38   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt tip, Carmen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 12:08   #20
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak Carmen :-)
Venter lige nu på, at læge ringer mig op, så super med den oplysning :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lumsk Fælde? Eller overdreven mistanke? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-05-2013 01:02
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Er det en fælde? Kims Dit og Dat 4 01-01-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension