K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 09:24   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan til enhver tid fremlægge/forlange dokumentation vedlagt.

Jeg anbefaler altid at man laver en bilagsliste til sin klage oa, for at sikre grundlaget.

Dermed kan de IKKE efterfølgende påstå at de ikke har haft forskeligt lægeligt eller andet.

Vedr. at du har været raskmeldt; beskriv gerne denne situation, dog lidt kortere, og gerne at du stort set blev tvunget i denne situation. vedlæg gerne lægeligt fra samme periode, som beviser at du fortsat var syg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 21:47   #22
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Tusind tak for jeres hjælp

Jeg vender tilbage når jeg har været hos lægen i morgen.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 16:29   #23
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Så er jeg tilbage fra lægen. Han virkede imponeret over mit skriv til kommunen - dejligt - nogle ressourcer har man da heldigvis. Bare ærgeligt at det har taget mig mange timer at lave det, og gået ned for tælling med ondt i knolden. Så ikke helt færdig, men har weekenden med, og så skal det være færdigt.

Jeg fortalte lidt om jeres gode råd herinde Og forhørte mig om han ville lave et skriv, som jeg kunne lægge ind i min sag, specielt omhandlende min "nye" diagnose. Viste ham konklusionen fra vurderende psykiater.

Egentlig har han for travlt, og sagde faktisk nej, men ombestemte sig heldigvis. Så får forhåbentlig meget snart et lille skriv til min sag.

Og til min store overraskelse lå der et skriv fra kommunens psykiatriske speciallægekonsulent i postkassen - havde ellers fået besked på at jeg ikke kunne få den udleveret, da jeg søgte aktindsigt i den??? Underligt!

Til min store glæde, kan jeg konstatere at lægekonsulenten faktisk har fremhævet de samme ting som jeg selv er i gang med i kommentarer til RP. Nemlig udtalelserne om arbejdsprøvning i mine lægepapirer. Det hjalp lidt på humøret Der er nemlig INGEN lægepapirer, som hentyder til at en arbejdsprøvning ikke skulle kunne give et realistisk svar på min erhvervsevne!!!!!! Den står for SBs egen regning, samt coachens udtalelse.

Åhhh, hvor jeg håber på at få forlængelse på sdp og den arbejdsprøvning jeg så længe har bedt om.

Jeg ser faktisk en smule lysere på min sag nu. Hvis ellers mine kommentarer bliver taget alvorligt, så burde jeg have en lille chance for at det lykkes.

Men selvfølgelig glemte jeg fjog at bede om en ny psykiater Ak den hukommelse... men så har jeg længere tid til at finde ud af hvem der måske er god!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 17:53   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvor er det dejligt at høre!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 19:36   #25
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Question

Sidder lige og bliver i tvivl her...

Jeg er omsider blevet færdig med mine rettelser og kommentarer til RPen, men er det dét, der er partshøringen?

Eller er selve partshøringen et skriv, hvori jeg forholder mig decideret til SBs begrundelser for at ville stoppe mine udbetalinger?

Og skal jeg så selv skrive, hvilken forlængelsesmulighed jeg selv mener at kunne forlænges efter?
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 20:22   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jea,

Partshøringen er ,at du for forevist kommunens "beslutning" i din sag. Her har du mulighed for at kommentere og dementere indenfor en angiven frist. Partshøringen skal modtages senest 2 uger før stop af sdp iht. §7a. Det er korrekt at du herved kan dementere det kommunen har skrevet om hvorvidt du ikke kan forlænges efter den ene eller anden mulighed.

Det er vigtigt at du besvare partshøringen rettidigt, det bør fremgå heraf hvornår kommunen senest skal høre fra dig. Har du selv en forlængelses mulighed i ærmet så er det med at argumentere for denne. Endvidere kan man foreslå indhentning af yderligere læge dokumenter, såfremt dette syntes at behøves.

Nu hvor du har rpén er det også en mega god idé at kommentere på denne så den bliver efter dit "hoved" ligeså. Held og lykke med partshøringen, håber det bedste for dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:34   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
Sidder lige og bliver i tvivl her...

Jeg er omsider blevet færdig med mine rettelser og kommentarer til RPen, men er det dét, der er partshøringen?

Eller er selve partshøringen et skriv, hvori jeg forholder mig decideret til SBs begrundelser for at ville stoppe mine udbetalinger?

Og skal jeg så selv skrive, hvilken forlængelsesmulighed jeg selv mener at kunne forlænges efter?
Jeg har ikke fulgt med i din tråd, men hvis din rp er lavet med henblik på en afgørelse (revalidering, fleks, fp), så er du igang med en partshøring af din rp.

Og du bør ikke underskrive din rp før du er helt enig i hvad det står i den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:45   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej jea

Du skriver:
Citat:
Men selvfølgelig glemte jeg fjog at bede om en ny psykiater Ak den hukommelse... men så har jeg længere tid til at finde ud af hvem der måske er god!
De fleste prak. læger peger ikke på en bestemt psykiater, men sender en henvisning til et "hotel", hvorfra den psykiater du vælger kan hente den ned.

Så derfor ville jeg straks få en henvisning og ikke have god tid til at finde en ny psykiater, idet en del har ventetid.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 18:06   #29
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Unhappy Alarmklokkerne ringer!!!

Nu bliver jeg virkelig hed om ørerne Og har IGEN brug for jeres hjælp!!!

I forbindelse med min partshøring om påtænkt sygedagpengestop, står følgende:

"Det videre forløb
I forbindelse med påtænkt ophør af sygedagpengene skal du i henhold til retssikkerhedsloven paragraf 7a inddrages i vurderingen af behovet for yderligere foranstaltninger for at bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet.

Hvis du ikke kan opnå arbejdsindtægt eller arbejdsløshedsdagpenge efter ophør af sygedagpengeudbetalingen, har du mulighed for at søge om kontanthjælp ved at rette henvendelse til jobcenteret.

Vi har under dit sygeforløb været i kontakt med praktiserende læge og speciallæge. Vi har ikke fundet det nødvendigt med flere kontakter i forbindelse med påtænkt ophør af din sygedagpengesag, idet vi anser din sag for tilstrækkeligt belyst."

Lyder det ikke som om jeg ganske enkelt bliver henvist til kontanthjælp? (nul kroner) At med dette, har de taget stilling til retssikkerhedsloven paragraf 7a?

Jeg har læst om sygedagpengestop i linket oppe til højre her på siden, men har pokkers svært ved helt at forstå alt det med love, regler og paragrafer Skal jeg tage stilling til alt dette NU? Eller først i en evt. klage, hvis sdp-stop fastholdes?

Jeg ved jo at Inger Støjbergs ministerium, bevidst regner med at ca. 1000 ryger på ægtefælleforsørgelse i dette system om året!!! Så kan man over hovedet gøre noget..?
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 18:18   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er selv uden indtægt efter sygedagpenge stop og kommunen fik medhold

for at sætte det lidt hårdt op
hvis du ikke har papir, som taler for du aldrig kommer i ordinære beskæftigelse
Ja så stopper de dine sygdagpenge

hvis du der imod er blevet vurderet du ligger til flex eller pension, så kan de forlænge med 39 uger.

det er forskellen, i kort form

så ja udfra det de skriver har det sidste papir ikke andret deres holdning, så de fastholder helt sikkert deres stop af sygedagpenge

det eneste du kan gøre og anke, men det er alså rigtig svært og få medhold.
men anke det skal man, når det er sygedagpenge

Men som jeg kan se det er du heller ikke afklaret færdig endnu, det er grunden til et sygedagpenge stop

sygedagpenge er kun i en kort periode og ikke beregnet til lange sygeperioder

i min verden burde det faktisk ikke hedde sygedagpenge

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-07-2011 kl. 18:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension