K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2009, 12:18   #51
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mella godt at du kunne blive beroliget

Det er og bliver det vigtigste , hvad andet ang så kan jeg kun tale for mig selv jeg syntes ikke at jeg går i selvsving pga influenza jeg vil mere sige jeg går i selvsving grundet taklingen af influenza herhjemme ..

Maro alt du skriver lader jeg stå uimodsagt har ikke hjerne til at begive mig ind i sådan en debat lige nu ,men vil lige sige til dig at du ikke skal tage alt jeg skriver til dig (hvis det er det du gør ) der kan sagtens være ironi i mine indlæg og det var ikke dig jeg sagde hold nu kæft til .

Og ja jeg genarlisere og ved godt hvad det betyder og ja alle generalisere jeg vil stadig holde på at vi i dk ikke ser den samme medie dækning af influenza som i andre lande at vi ikke tager den så alvorligt som i andre lande og at sundhedsstyrelsen virker arrogante i forhold til den , det er jo så bare min mening ...

Jeg læste de første mange artikler i forbindelse med Mellas indlæg ellers har jeg bare læst dem når de dukkede op og så vil jeg elleres blive ved med at hente den info jeg syntes jeg har brug for på who og hvem ved måske de svenske sundhedmydigheds sider ... de danske synte jeg ikke er meget bevendt .. men det er så bare mig .. hav en god dag jeg er ved at blive vanvittig her på jobbet og vil gå hjem nu inden jeg ikke kan komme op på cyklen når jeg skal hjem
  Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 16:35   #52
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
@ Mella:

Nu virker det endelig som om, du er begyndt at søge noget reel information i stedet for at sidde og nærmest rive store tåtter hår ud af hovedet på dig selv af bekymring (det har du sikkert heller ikke gjort, men dit første indlæg gav mig billeder af én, der var lige på randen til det) - Godt for dig!

Det var aldrig min hensigt at nedgøre dig med mine kommentarer, eller gør nar af det faktum, at du tager truslen seriøst, men nærmere et forsøg på at få dig ned på jorden og anskue situationen fra en anden vinkel. Om det så har virket eller ej, må du jo bedømme, men det lader da til, at du har fundet dig noget info, som har bragt dig lidt mere i ro. Du er måske stadig en anelse for langt oppe at køre (man får hverken mere eller mindre ret af at skrive det samme 3 gange), men det lyder som om, du er på vej i den rigtige retning. Nu mangler du bare at acceptere, at når det kommer til stykket, kan du faktisk ikke gøre ret meget for at undgå, AT din søn bliver smittet. Du kan til gengæld gøre noget, når han ER smittet og det er det eneste, du (i mine øjne) bør koncentrere dig om.

Du skriver selv et citat, hvor der bliver sagt noget med, at smitten ikke er mere dødelig end andre typer influenza og det er jo netop det, de oplever ude i verden. Folk dør af H1N1, når man ikke reagerer rettidigt. Til gengæld er det meget få, der er døde af den, når de har fået den korrekte lægebehandling i behørig tid.

Men når nu du siger, du ikke fik så meget ud af mine analogier, som jeg havde håbet på (det var der så vist heldigvis andre, der gjorde), så lad mig da give dig et råd, der muligvis hjælper lidt:

Som sagt før: Vær opmærksom på symptomerne.

Skulle de så opstå, så brug førstehjælpens 4 trin:

1. Stands ulykken - Undlad at tage drengen med til steder, hvor han muligvis kan smitte andre

2. Giv livreddende førstehjælp - Hvis det er akut, så giv kunstig åndedræt og hjertemassage om nødvendigt - Hvis ikke, slå koldt vand i blodet, sørg for at berolige drengen (hvis det er nødvendigt) og find ud af, hvor du kan henvende dig for at få hjælp

3. Tilkald hjælp - Akut: 112 - Ikke akut: Ring til sundhedsstyrrelsens hotline, forklar dem, hvad der sker og lad dem guide dig

4. Almindelig førstehjælp - Hjælp ham bedst muligt med at trække vejret stille og roligt (sæt ham i aflastende rygleje), giv ham muligvis et par skud af hans astmamedicin og vent stille og roligt på, at hjælpen kommer/kør ham stille og roligt til den læge/det hospital, du er blevet henvist til

Vigtigst af alt: BEVAR ROEN! - Hvis din søn først er smittet og udviser akutte symptomer, bliver det kun værre for ham, hvis du panikker. Du er nødt til at undertrykke evt. følelser af magtesløshed (tæl til 10 - eller 100 hvis ikke 10 er nok), så du kan være der for ham og han føler, du har styr på situationen. Kan du ikke overskue det, så vær ærlig overfor alarmcentralen/vagtlægen, eller hvem du nu får fat på og meld klart ud, at du har brug for hjælp, fordi du ikke kan styre dine følelser omkring det og det muligvis kan stresse ham unødigt. Det er bedre at overlade ham til Falckreddere, familiemedlemmer, venner eller en helt tredje person, der kan bevare det kølige overblik, end at lade ham se dig gå helt i spåner. Det vil stresse ham og stress sætter puls og vejrtrækning op, hvilket kan resultere i shock og så er der endnu større sandsynlighed for en tragisk slutning.

Du kunne som sikkerhedsnet allerede nu begynde at alliere dig med venner eller familiemedlemmer, din søn kender og stoler på, som er gode til at holde hovedet koldt under pres og muligvis kan førstehjælp. Det skal gerne være nogen, der bor tæt på jer og kan komme forholdsvist hurtigt ud og hjælpe, hvis det bliver nødvendigt.

Håber, det hjælper bare lidt...

@ Hejdien:

Kunne det tænkes, at vi måske ikke blæser det så højt op som andre andre lande, fordi vi netop ikke vil skabe panik, som (uanset hvor alvorlig sygdommen er) ikke hjælper nogen?
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon

Sidst redigeret af Maro; 27-07-2009 kl. 16:39.
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 00:48   #53
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Mella
Jeg forstår godt din bekymring, og jeg håber ikke din søn bliver ramt,
jeg tror jeg ville bestille Tamisflu online, som du skriver er lovligt,
men der er også et andet produkt, som bruges hvis Tamisflu ikke
virker, det kender jeg ikke navnet på, men måske er der andre som
gør det, du kan så have det ligende, som din sikkerhed, men selvfølgelig
skal du ikke bruge det, medmindre der bliver behov for det, og slet
ikke uden opsyn, jeg er først nu blevet klar over, at det kan få farlige
følger for nogle, så det er vigtigt med opsyn.
Jeg tror det kan give dig tryghed at have det liggende, bare et råd.
Håber det bedste for jer.

Sidst redigeret af Tanja; 28-07-2009 kl. 00:51.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 11:28   #54
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg vil kraftigt fraråde, at nogen køber Tamiflu på nettet. Der har også fra officiel side været advarsler om det, idet noget af det, der bliver solgt på nettet er falsk medicin, som man faktisk ikke rigtig ved hvad er.
Så gå via jeres egen læge om nødvendigt!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 16:07   #55
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg bestiller nogle gange vitaminer over nettet, det er et firma som
også har adresse i Danmark, og jeg har også talt med dem vedr. en
bestilling, mener du det kan være noget skidt det jeg bestiller, eller er
det kun hvis man bestiller noget online fra udlandet?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 18:40   #56
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nedenstående er sakset fra 24.dk:

Apotekerne er ikke overraskede over, at det netop er Tamiflu, som spammerne har kastet sig over. Frygten for influenza A gør det nemmere for svindlerne at narre folk.

»Der er en frygt for svineinfluenza over hele verden, og alt efter hvor gode myndighederne har været til at informere borgerne, vil der sidde mennesker, der er villige til at betale kassen for det her lægemiddel,« siger Helle Jacobsgaard, farmaceut i Danmarks Apotekerforening.

Men det kan være farligt at købe Tamiflu på nettet. Der er er ingen garanti for, at produktet er ægte, selv om produkterne bærer officielle logoer, og butikkerne ser professionelle ud.

Farligt eller falsk
»Man skal lade være med at købe det, for der sidder nogle, som er ude på at score kassen. Enten får man noget, der er farligt, ellers får man noget, der ikke virker,« siger Helle Jacobsgaard.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om vitaminer med mere, for det ved jeg ikke noget om.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 20:05   #57
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Idag kl. 1400 blev diagnosen Influenza A konstateret hos min søn som er diabetiker.

Da jeg er i højrisikogruppe for virkelig at blive ramt hårdt pga mangeårig diabetes, astma og nedsat immunforsvar så var jeg jo jeg forbedredt på at blive vaccineret lige så snart at det kunne lade sig gøre. Det når jeg nok ikke.
Indtil videre er vi begge i karantæne herhjemme. Hvor vi skal ringe til læge hver morgen.

Men den influenza er ikke værre end andre influenzatyper, den ligner de almindelige influenzaer meget. Temperaturen før indtagelse af panodil mellem 38,5 og 39 men panodil slår ikke feberen helt ned. Ondt, meget ondt i halsen og hovedet, lidt ondt i ryggen, svimmelhed, hæshed og enorm træthed.

Jeg ved ikke om det er til hjælp for nogen, men nu har jeg fulgt denne tråd hele vejen igennem og har ligesom en opfattelse af at nogle er lidt bekymret.
Det er jeg ikke længere og har egentligt heller ikke været det. Det er ikke så slemt som medierne har pustet det op til at være.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 20:43   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kære Inger

1000 tak for din beretning, som jeg er sikker på kan være med til at dulme nervøsiteten hos de meget nervøse.

Hvis du har overskud, så må du meget gerne komme med en opdatering, så vi kan følge med i hvad det er for en størrelse vi er oppe imod.

Rigtig god bedring til din dreng som jeg håber snart er på benene igen!

Og tak for beskrivelse af symptomerne - som jo også er værd at kende!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 20:58   #59
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Inger
Har I været i udlandet, eller hved du ikke hvem I blev smittet
af?
Den anden aften sagde de på TV, at man ikke længere talte,
hvor mange smittede der er, jeg tænker en del på et par familiemedlemmer,
den ene er gravid, den anden har astma, og har været indlagt et par
gange med lungebetændelse og vejrtrækningsbesvær, men såvidt jeg
ved kan de ikke blive vaccineret endnu.
God bedring til jer begge.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 22:52   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alene i Mandags blev der konstateret 365 nye tilfælde af influenza A her i Danmark, så man må sige der er kommet god gang i den!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
Bekymret. chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-09-2012 19:13
Bekymret for myndighedernes menneskesyn: Aflivning af sygdomsbærende fostre Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:35
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension