K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2011, 07:15   #381
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Tak for alle jeres søde svar, jeg føler mig bare så meget til grin!

De har en udtalelse fra psykologen på smerteklinikken, og de har haft deres terapeut herude og lege, jeg er gal! irriteret og ja aaaargh!

Sad faktisk i går ude ved søen, med vores lille nye vapz i solskinnet og tænkte "nu begynder jeg at kunne lide livet igen" DAMN!

Burde vide det, hver gang jeg kommer op af vandet og kan trække vejret frit igen, får jeg lige et gog også er jeg nede på bunden igen!

Jeg havde fået at vide, at dette var det sidste!

I siger godt nok, det er sidste krampetrækning, men helt ærlig er nok nu der hvor jeg siger "F*** you all, i don't give a shit!*!!!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 14:38   #382
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Nå, folkens

Så fik jeg talt med min private rådgiver.

Jeg har skrevet en rimeligt til bunds gående mail til hende Socialfritzen!

Hvori jeg beder mig en dybdegående grund til at en psykiater skulle kunne udtale bedre end 1 læge (smerteklinik), arbejdsmediciner, kiropraktor, egen læge, psykolog (smerteklinik) og skulderkirurgen, da det de efterspørger er blevet oplyst af disse meget kompetente læger.

Samtidig gør jeg opmærksom på at den løbende aktindsigt jeg bad om for snart 1 år siden - slet ikke er blvet fuldt op på og at disse papirer nu udbedes.

Vi vil nu få en uvildig lægekonsulent til at se på sagen.

Så ser vi havd der så sker, gider f***** ikke alle deres forbaskede julelege mere!!!

Go weekend ti jer
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 18:47   #383
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
God weekend og bare klø på, selv om man til tider ikke orker mere
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 21:45   #384
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis psykologen er kommet med nogle udtalelser, er det måske dem kommunen vil have fulgt op af en psykiater, det er meget normalt, og behøver ikke at tage lang tid.

Hans ord vejer tungere end psykologens..

Der gik to uger til jeg fik en tid, og ugen efter havde kommunen erklæringen fra psykiateren...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 08:01   #385
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg forstår godt hvad i siger, men jeg er nok der hvor de "bare" konstant negligerer det de har, jeg gider ikke være deres dørmåtte mere, for at kunne tabe ca. 2000 udbetalt hver mdr!

Der skal sq da være må og med!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 07:41   #386
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Lige en lille en til jer:

Jeg skrev til Johanne fra enhedslisten, og jeg fik et meget meget sødt og meget dybfølt svar tilbage, hvilket jeg blev meget glad for.

Hun skriver at de er i gang med, at ændre reglerne, så vi ikke sidder fast i kommunerne mere, men at det desværre ikke når at hjælpe mig

Men hvor blev jeg glad for svaret, selvom der ikke var en hjælp idet, for der var tid til at svare mig - personligt og der var en del forslag til hjælp.

Første linie: "Ja, er der nogen der kender systemet indefra, er det da vist dig" - min mail var både læst og forstået, det ar dejligt!

Tak for forståelse og forsøg på den hjælp i nu kan give
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 09:43   #387
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej PiaCP

Har lige skimmet din sag igennem, og hold da op, sikke en ufattelig, utrolig dårlig behandling du har fået

Masser af til dig og din familie.

Vil egentlig bare fortælle dig, at det sidste jeg var til inden bevilliget pension her den 1.10.2011 var en psykiater, så jeg håber inderligt for dig, at det også er det sidste skridt for dig

Jeg har godt nok udover fysiske skavanker også psykiske, men jeg var lige blevet udredt psykisk ved Center for personlighedsforstyrrelser, så jeg var også ret uforstående overfor at jeg skulle til en anden psykiater

Men som sagt af andre herinde, så er en psykiatrisk udtalelse åbenbart det sidste kommunen gerne vil have inden bevilling af pension, så jeg tror og håber sagt du er meget tæt på nu
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 10:03   #388
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af onmyway Se meddelelser
Hej PiaCP

Har lige skimmet din sag igennem, og hold da op, sikke en ufattelig, utrolig dårlig behandling du har fået

Masser af til dig og din familie.

Vil egentlig bare fortælle dig, at det sidste jeg var til inden bevilliget pension her den 1.10.2011 var en psykiater, så jeg håber inderligt for dig, at det også er det sidste skridt for dig

Jeg har godt nok udover fysiske skavanker også psykiske, men jeg var lige blevet udredt psykisk ved Center for personlighedsforstyrrelser, så jeg var også ret uforstående overfor at jeg skulle til en anden psykiater

Men som sagt af andre herinde, så er en psykiatrisk udtalelse åbenbart det sidste kommunen gerne vil have inden bevilling af pension, så jeg tror og håber sagt du er meget tæt på nu

Onmyway jeg takker dig fordi du brugte tid på, at forsøge at forstå mit liv de sidste år

Jammen jeg vil da ej heller stille mig i vejen for afklaringen, men synes da at det er underligt når INGEN læger sætter spørgsmålstegn ved sammenhængen mellem mine smerter og mine fysiske lidelser, at et bevillingsteam så må?
Underligt, for egen læge skriver "Ser ingen grund til at hun skal undersøges af flere speciallæger" samt " Tilstanden var stationær før arbejdsprøvningen"
Deres egen lægekonsulent
"De udrednings- og behandlingsmæssige muligheder skønnes udtømte og tilstanden stationær i forhold til vurderingen af arbejdsevnen."
Troede kun læger måtte stille spørgsmålstegn ved lægernes udtalelser......


Har, må jeg tilstå ikke læst så mange's liv- så'en helt til bunds herinde, har "båre" ikk' haft e' kræfter
Men kan da virkelig glæde mig, helt ned i hjerteroden, når nogen når frem til døren hvor lyset er på den anden side, så KÆMPE KÆMPE tillykke til dig med din pension


Tak for dine og tanker til min familie, dem returnere jeg lige, nu hvor livet bliver en smule nemmere for dig - TILLYKKE
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 10:40   #389
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Her må i lige se den sidste brev/mail udveksling med min sagsbehandler....synz i skal se, at jeg simpelthen måtte slippe alle former for diplomati, jeg fik nok

22/9 Fra hende:

Din sag har været på møde i onsdags. Vi er klar over at du har mange smerter og at det påvirker din livssituation meget og at smerter feks påvirker hukommelsen.
På det foreliggende er der ikke grundlag for at indstille dig til førtidspension. Vi vil gerne vide om du kan få det bedre, derfor er der på mødet peget på en erklæring fra en psykiater.
Vi kan aftale et møde, når det passer dig.

23/9 Fra mig:

Jeg må tilstå at jeg er helt uforstående overfor alt i dit svar.

1) Du skal skrive det i en mail ikke er hensigtsmæssigt, det burde jo egentlig ligge i brevform hos mig allerede, hvis mødet, som jeg læser det er afholdt onsdag i sidste uge.

2) I har allerede fra et utal af læger og psykologen, at min tilstand ikke kan bedres ved nogen form for behandling eller over tid, så jeg vil have en forklaring på hvad i mener en psykiater kan alle disse meget meget kompetente læger og psykolgen ikke kan.

Der er disse udtalelser, som i efterlyser fra: Skulderkirurg
Arbejdsmediciner
Lægen på smerteklinik
Psykologen på smerteklinik
Egen læge
Kiropraktor
Fysioterapeut


Mener der er flere, men kan ikke lige huske dem.

I den her forbindelse vil jeg gøre opmærksom på, at jeg sidste gang jeg bad om aktindsigt, skrev at denne var fortløbende og at i skulle sende mig alt hvad der skete, når det skete,dette er ikke sket, jeg har intet modtaget.

Så i min fortsatte aktindsigt, skal nu fremsendes: Alt hvad der er sket siden sidste aktindsigt. Alt du har liggende, alt fra lægekonsulenten, alt fra jeres møder vedr. mig dette gælder også de møder i har afholdt med den terapeut i sendte til mit hjem (også udtale se fra ham), virksomhedskonsulenten (som i også har udtalelser fra)og jeres interne møder.

Dette udbedes, til brug for en udtalelse fra en uvildig lægekonsulent, som min private sagsbehandler vil finde.

23/9 fra hende:

Mødet blev holdt onsdag d. 21.09.11, for 2 dage siden.
Vedr aktindsigt, jeg sender sagsakter i næste uge.
Skal jeg forstå det således at vi afventer en lægekonsulent, som din private sagsbehandler vil finde.

26/9 fra mig:

Nej, i skal intet afvente på den uvildige lægekonsulentens udtalelse.

Jeg ønsker fortsat svar på mit spørgsmål vedr. den psykiater udtalelse i vil have.


4/10 fra hende:

Det er sådan, at der er en velkendt sammenhæng imellem kroniske smerter og risiko for udvikling af depression/ krisereaktion eller lignende, hvilket kan påvirke funktionsniveauet i negativ retning, så det er derfor Jobcentret ønsker denne vurdering mhp om det muligvis kan spille en rolle i dit tilfælde, specielt også mhp om der kan være mulighed for at du vil kunne få det bedre. Det er ikke foretaget, hvilket er baggrunden for at der ønskes en psykiatrisk speciallægeerklæring, da det er psykiatere der sædvanligvis foretager den vurdering.


4/10 fra mig (gal):

Ja ja ja - en psykolog kan klart ikke bruges, for den har i jo

Men som sagt jeg medvirker klart til alle jeres små krum spring,
for intet i min fysiske formåen forandre sig, kun er det blevet værre,
af jeres arbejdsprøvning.

Må jeg spørge hvad jeg så kan forvente efter denne udtalelse?

Der må da være mere i kan finde på, i stedet for at stole på mig og de læger i allerede har hørt fra.

Bare for at nævne de sidste 2:
Jeres egen lægekonsulent mener jo, at mulighederne er udtømte ikke?
Min læge siger at flere speciallægerklaringer ikke har et formål…..

Du skriver bare hvilke psykiatere jeg kan vælge imellem, for jeg går ud fra jeg selv har bare en smule at skulle have sagt?


Ja, sådan kan det gå, når man bare ike får det svar man efterlyser! Der er INGEN læge der stiller det spørgsmål! Og de forlanger noget, som efter lovgivningen kun kan forlanges iflg. en læge, men jeg FÅR IKKE svar! derfor mit udfald, som ihvertfald gav mig luft
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 11:48   #390
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En psykologs udtalelser vejer ikke ret tungt...

Det gør en psykiaters...

Ens egen læges udtalelse vejer ikke ret tungt..

Det gør en speciallæges...

De er nødt til at have nogen af de tungtvejende udtalelser, for at den går i gennem....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension