K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2009, 22:17   #11
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg må sige:

Bare den stakkels kvinde ikke flygter, p.g.a. frygt for den behandling hun har får af det "sociale" system

En kvinde der er gået i behandling og sikkert har brug for fred til at blive mor.
Hendes glæde har systemet da helt og aldeles fjenet.

Jeg håber at hun må finde en rigtig god præst eller politiker, der lukker hende ind af fordøren og som vil tage godt imod hende og hendes ufødte barn.

Mange gode tanker til hende, hvem hun så end må være.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 11:24   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tjaa... jeg ville jo mene, at man som udgangspunkt burde mødes face to face for at give sådan en besked videre... i det hele taget skal det vel være noget håndfast med underskrift i sidste ende, og ikke en kold mundtlig besked eller SMS...

Jeg har blot på fornemmeren, at sagsbehandlerne er så hårdt i tidspres i forvejen, at det sikkert er hurtigere og nemmere, bare at prøve en opringning eller SMS når personen ikke svarer på breve... det er jo det med alt beaurokratiet der efterhånden er kommet ind i kommunerne...

Men sådan helt oprigtigt, er min holdning, at man bør indkalde folk til møde... og dukker de ikke op, må man jo lukke kontanthjælpen på et tidspunkt... det plejer nok at få borgerne til at henvende sig... jeg kan ikke helt se hvad kommunen ellers kan gøre? Politiet har jo rigeligt travlt med deres beaurokrati, til at de har tid til at afhente borgere der ikke gider vise sig til kommunale samtaler.
  Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 11:52   #13
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Jeg er virkelig en af dem som bliver vred over at læse eller høre sådan noget hende der sagsbehandleren hun er da ikke egnet til sit job man sender ikke sådan nogen sms'er til en borger håber hun får en chance til at bevise hun kan være mor for sit barn på et eller andet familiecenter.
Undskyld mit sure opstød men er selv en af dem som har haft to børn tvangsanbragt men nu har fået en frivillig igennem så kender systemet men en sagsbehandleren sender bare ikke sådan noget så kan hun da sætte sig ned med den stakkels kvinde til et møde på forvaltningen og sammen med et børn og unge udvalgs formanden
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 12:13   #14
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Først en sag har altid to sider.
Hvem har ret/uret?
Det er så nemt, at sidde og dømme andre, kender ikke til sagen.
Men tænk, hvis man lige pludselig læser tidligere misbruger efterlader sin baby alene, hvordan vil vi så reagerer?

Mit synspunkt er, at der skal meget til før man tvangsfjerner et barn.
Udgangspunktet må være at mor og barn kommer på en familieinstitution,
hvor man ser på, hvordan mor og barn fungerer sammen, hvordan mor reagerer i forskellige sammenhæng.

Vi kan bare se hvormange børn der ikke er blevet fjernet fra hjemmet, trods
flere henvendelser fra naboer, institutioner m.m.
Hvor børn er mærket for livstids.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fjernelse af barn stribe Alt det andet 38 09-02-2013 12:31
Barn syg under praktik-regler? frk.lykke Alt det andet 6 05-11-2009 16:19
Hjemmeboende voksen barn Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-07-2009 10:22
Mobbing som barn og voksen UllaCliffShads Din historie 6 18-05-2009 10:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension