K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 07:08   #21
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs up Det er da en undelig skala

Men nu har jeg så aldrig haft sko, der gnavede i hælen.

Jeg har ellers kroniske smerter i den skulder, jeg smadrede, for nogen år side, min ryg (udstrålende smerter ud i albuen, og jeg vågner altid med ondt i underarmene. Mere en "brændende" fornemmelse.)

Jeg har aldrig kastet op/er besvimet af smerter. Og jeg gik altså med et svært brud i min skulder (kommiut brud), det gjorde bare sindssvagt meget ondt, men jeg er vant til, at min krop gør ondt. Jeg mente ikke, den var brækket, derfor mente min læge, det heller ikke, selvom han tog nogen jiujitsugreb på den arm.

Jeg er et piveøre! De var på Middelfart noget overraskede over, jeg havde vandret rundt med det brud i små 3 uger. Men det er det dummeste, jeg har gjort! Det burde have været lappet sammen med søm og skruer, men nu var det forsent.
Det gør ondt, når musklerne lige som skrurrer over den knogle, der ikke er vokset lige sammen. Daglige smerter- og kraftesløshed.
---
Lyt til din krop!

På den der skala ville jeg få 4-5 stykker. Men- jeg kan knap nok tage varerene op af indkøbsvognen, jeg får omgående ondt i lænderyggen. Ellers virker den da, når jeg ikke "bukker forkert", står, sidder- eller ligger for længe. Nogen gange er den mere "træt" fordi, jeg ikke har trænet musklerne.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 07:53   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
min indtægt er kontanthjælp- så min indkomst kan ikke forringes lige pt og jeg er IKKE gift og skal heller aldrig giftes.... dog er jeg samboende med min kæreste på 11 år nu
Så risikerer du i det mindste ikke, at blive smidt af sygedagpenge ell.l.
Og du har ikke noget at miste ved en §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

I denne tråd kan i se den smerteskala, som jeg gengav højere oppe, det er en tidligere bruger, som har rettet den til, og den passer faktisk fint på min smerteoplevelse.
Længere nede i tråden kan i sen den "originale" smerteskala.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Selvom man synes at man har voldsomme smerter skal man huske, at der nok alligevel er nogen, der har det endnu værre.

10 på denne smerteskala er vist mest beregnet på dem, som har så stærke smerter, at de mister bevidstheden.

Når mine smerter nåede 7, så trak jeg stikket ud, enten meldte jeg mig syg fra arb.prøvningen eller også mødte jeg op for at fortælle, at jeg gik hjem igen.


Webmaster, jeg mener bestemt, at det skal være "varig" forværring, fordi, at hvis den ikke er varig, så forsvinder den jo igen, efter f.eks. en arb.prøvning.
Men når jeg googler på det fremgår det hovedsageligt, at når noget er kontraindiceret, så er det noget man ikke kan tåle.
Så om det er "væsentlig" eller "varig" er måske vores udlægning af det.
Men jeg mener, at der i en eller anden lov står noget om, at kommunen ikke må sende en borger ud i noget, som forværrer dennes lidelse varigt.
Det er nok der jeg har det fra.

Pinny, man kan jo rette smerteskalaen til, så den passer til ens egen smerteoplevelse.
Det vigtige er, at sb og konsulent ved hvad der menes når borgeren f.eks. beskriver sine smerter med et 7-tal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 07-03-2012 kl. 08:05.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 08:59   #23
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
pinny- så kan du nok sætte dig ind i hvad smerter jeg har- jeg gik rundt med en brækket ryg i 2 år før nogen læge gad høre på mig. de mente det var en pylret 1 gangs mor der havde oplevet bækkenløsning under graviditet! så jeg har i dag en ryg der e rvokset forkert sammen, og heraf er der gener som diskusprolapser osv. ( der er en del tilknyttet og jeg orker ikke skrive alt det hele- der ligger en post herinde der fortæller hele min historie)

sagen er den at jeg brækkede ryggen da jeg var gravid med den ælste af mine børn, i 5 måned. de tog ikke rønten af fare for at skade barnet. vurderede at det var bækkenløsning... og min egen læge fejede migtotalt af til 10 ugers undersøgelsen.og mange gange herfter, hvor der måske kunne have været gjort noget for mig. først da vi flyttede kommune fik jeg en læge der ved hvad lægeløftet betyder der sendte mig videre til div scanninger og rønten af ryggen.

jeg har så senere været sendt ud i en arbejdsprøvning-2010 - hvor disse skader blev meget overbelastet af det arbejdsmiljø jeg blev smidt ind i. før den var jeg medicinfri- nu skal jeg tage morfin resten af mine dage.....

og ærligt så skal man indimellem have lov at være ked af det over det liv man ikke har mere. og når man tænker på al den hjælp jeg skal have i min dagligdag for at fungere bare lidt- og bliver nægtet stort set alt- ja så er det sku surt indimellem.

jeg ved ikke rigtigt hvad du vil pointere med dit indlæg? kan du ikke forklare det nærmere??

mvh
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 09:20   #24
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Kontraindiceret er inden for medicin en tilstand eller faktor, som øger risikoen ved at anvende et bestemt lægemiddel, udføre en medicinsk behandling eller deltage i en bestemt aktivitet

LINK
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 10:46   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tror mest at man bruger Kontraindiceret, indenfor psykiatrien.

Det er ikke noget man bruger inden for fysisk sygdom!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 10:54   #26
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Tror mest at man bruger Kontraindiceret, indenfor psykiatrien.

Det er ikke noget man bruger inden for fysisk sygdom!

VH Popiae
Det bruges begge steder....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 11:05   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kontraindiceret bruger man i mange sammenhænge, det er blot et ord for at forslaget er uegnet, idet følgevirkningerne overstiger fordelen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 11:51   #28
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Kontraindikation =
Forhold der gør et terapeutisk indgreb eller en behandling umuligt

Derfor bruges det både ved psykiske og fysiske traumer...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 21:09   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Kontraindiceret er inden for medicin en tilstand eller faktor, som øger risikoen ved at anvende et bestemt lægemiddel, udføre en medicinsk behandling eller deltage i en bestemt aktivitet

LINK
Det er også hvad jeg har kunnet finde.

Men er der ikke en eller anden lov hvoraf det fremgår, at kommunen ikke må sende en borger ud noget, som forværrer dennes lidelse varigt?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 21:54   #30
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jo det mener jeg altså der er- og jeg har læst denne lov engang- men kan ikke huske paragraffen--- det var netop denne paragraf jeg havde på min erstatningsansvars attest- som ingen på kommunens sted ville underskrive....

det var en herinde fra der linkede til den- men jeg kan ikke huske hvad det var fopr en... men der er ikke ret meget jeg kan huske...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til et afslag til førtidspension. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 26-01-2013 18:58
Distriktspsykiatrien lyver - Nu indstillet til afslag på fp Fido Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-10-2010 23:19
Ansøgning om hjælp til bil indstillet til afslag steine Spørgsmål ang fleksjob 23 08-11-2009 03:24
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til pension Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 02-09-2009 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension