K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 17:55   #1
dreamz786
Gæst
 
Indlæg: n/a
hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning

hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning

--------------------------------------------------------------------------------

hej er der nogen der kan hjælpe mig jeg har fået en midlertidig afgørelse fra ask på 25 procent erhvervsevnetab efter nogle arbejdsskader og det jeg vil høre er hvor lang
tid der går før jeg får erstatningen udbetalt? efter den er afgjort til de 25 procent som den er og hvis jeg skal kontakte hvem og hvordan skal jeg bede om denne erstatning den er beregnet fra d.1,07,09 og jeg ved at fra denne dato til de begynder at betale min erstaning får jeg en engangs beløb fra d.1,07,09 og resten som løbende ydelse til en endelig afgørelse så venligst hvordan og hvorlng tid går der før jeg får denne erstaning?
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 18:06   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
de har vist lige 14 dage til og anke i ..... og derefter (hvis de ikke anker) skulle der ikke gå så lang tid,

jeg er selv i et forløb...og kunne godt tænke mig og høre om du evt kunne være mig behjælpelig.????

jeg har haft min sag kørende nu i ca 4 mdr. og har fået en brev, fra dem i det står der bare de forsat arbejder på sagen.

jeg kan via den digitale signatur, se at de har indhentet pensions-akter ved min kommune, og en lægeattest.

har du en ide om hvor langt jeg evt er i forløbet, ?????

jeg kan yderlige fortælle den ikke var anmeldt af min arbejdsgiver som loven foreskriver, men ville de afvise pga. for sent anmeldt, havde de vel gjort det, inden for den 1ste måske 2den mdr. går jeg da ud fra.

men hvis du har lidt info jeg kan blive "beroliget" på ... ville det være fint......

ventetiden er sku hård. skulle andre være klar med en "beroligende pille" modtages den med kyshånd....

mvh eders ace dk .....der nærmer sig sindsygens rand
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 19:15   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
da jeg fik min midlertidige erstatning for erhvervsevnetab. gik der ikke så lang tid. men mener de har 4 uger til at anke i.

vi, min mand og jeg som begge er ramt af arbejdsulykker, med 2 års mellemrum har kun haft positive oplevelser med ask og de to forsikringsselskaber. der er faldet penge prompte. Ask har overholdt sine tider til genoptag af sagen. Min mand er igennem sin, og er tilkendt førtidspension. og nedsat erhvervsevnetab på tror jeg 75%.

til Ace.. ingen kan sige præcis hvor længe de er om at træffe en afgørelse i din sag, men mon ikke vi må formode at de har optaget sagen og ikke afviser den som for sent anmeldt, for så havde de vel ikke brugt tid på at se på dine papirer.

Hvis du overhovedet kan, så prøv at berolige dig selv med, at kommer der en god sjat penge til dig så er det rigtigt godt.. for du havde jo ikke troet du kunne få sagen optaget..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 20:11   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg tror du har ret . det er måske nok 4 uger, som du siger.

mht. med min egen, tja så er jeg jo ved og drive min fam: til vanvid....

da jeg jo nu i 2-3 år ikke har haft andet indtægt end først sygedagpenge, og så heldigvis pension.

mine papbørn har sagt at jeg jo kan låne penge af dem (mine tænder er helt færdige). men som jeg har sagt til dem, at hvad nu hvis de afviser min sag, så kan jeg ikke tilbagebetale dem pengene..

de siger at de ikke er synderligt i tvivl, da a.s.k. jo har indhentet både en læge erklæring, tillige med alt hvad kommunen lå inde med ..... men jeg er åbenbart pessimist af natur....

men det er rart når du hulda. skriver at du har samme syn på sagen, du har jo også været dit hurlumhej igennem, så du kender jo nogenlunde de forskellige procedurer....

jeg må vel slå mig til tåls og blende maden, til der kommer en afgørelse..

(det værste er sku, det ikke engang er løgn)...

nu sidder jeg igen her og "kævler" i en andens tråd om mit eget problem, det var ikke min mening.

så eders ace dk undskylder

og kryber videre langs kanten .... (sikke da en nedtur jeg har fået på) kommer og går åbenbart.......
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 22:45   #5
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Tja, nu ikke for at slå skår i glæden, men nu er det 2 år siden jeg fik pension og min sag ligger stadig i ask, desværre og det der med tænderne kender jeg desværre også alt for godt.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 23:35   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til AnnetteH..
ja undskyld.. men hvorfor ligger den der og venter?? eller sagt på anden måde, er der nogen som har taget sagen op igen efter du fik tilkendt pension?
dig selv eller fagforening? altså har du garanti for at de ved du er tilkendt pension?
det kan godt være jeg er lidt fræk at spørge sådan, men det er jo ikke altid man selv lige tænker på det hele eller at noget går automatisk med beskeder..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 06:51   #7
nordjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2009
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
nordjyden er ny på vejen
Jeg kom tiil skade på min arbejdsplads for ca 3 år siden. Den er ikke afsluttet endnu. Jeg er blevet tilkendt en erhvervsnedsættelse på 60%, Men den er blevet anket. De har 4 uger at anke i.
nordjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 07:13   #8
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej

Jeg er også kommet til skade på jobbet, jeg har en advokat til at ordne det, hvis i vælger at ha advokat er det vigtigt at få på skrift hvad det koster.
Hilsen Bonnie.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 07:27   #9
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Hmm, jeg kom til skade i 2005 og har også fået FP, min sag er heller ikke afsluttet

Ting tager tid, lidt længer tid når det har med penge at gøre

Nordjylland
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 07:36   #10
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Ja .....Det tager tid, jeg kom til skade i 2007 jeg er lige blevet bevilliget fleks
, men det afslutter jo ikke sagen, så længe der ikke er et job
Jeg skal ud og finde et fleksjob på 8 timer med skåne hensyn......
Så hvis i kender nogen der kan bruge sådan en som mig der ikke rigtigt kan noget, så skriv........... Jeg ved ikke lige hvad de tænker på.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling fra PFA for tab af erhversevne minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 02-07-2013 08:47
Hjælp til udbetaling fra arbejdsmarkedspension supersus Alt det andet 3 22-01-2012 10:44
hjælp ang. kontanthjælp og erstatning ved tab af erhversevne jeanet1192 Alt det andet 11 17-04-2011 02:48
Spørgsmål vedrørende erstaning Sandie75 Alt det andet 8 11-09-2010 22:25
hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning dreamz786 Alt det andet 0 11-04-2010 17:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension