K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 12:16   #1
Nødråb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Nødråb er ny på vejen
Hvordan er disse kommuner?

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan kommunerne behandler kontanthjælpsmodtagere i match 1 og 2, i disse kommuner:

Billund Kommune
Fredericia Kommune
Tønder Kommune
Herning Kommune

Bliver man godt/dårligt behandlet? Lytter de til en, eller skider de på en?

Håber der er nogen der kan bidrage med nogle erfaringer.

Sidst redigeret af Nødråb; 12-09-2012 kl. 12:36.
Nødråb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 12:20   #2
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeg kan ikke svare specifikt ud fra match 1 og 2, men kun generelt.
Jeg kender et par stykker, der er i "systemet" i Billund Kommune og de føler sig overordnet godt behandlet. Men jo konkluderet ud fra enkelte individers udsagn.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 12:53   #3
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Jeg kender ikke noget til kontanthjælp, men jeg er FP og bor i Billund kommune og jeg er kun blevet godt behandlet.. Dem jeg kender som er på kontanthjælp i Billund kommune klager ihvertfald ikke, da Billund kommune virker meget retfærdige..
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 13:19   #4
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
jeg kender en del fra tønder kommune bor der ikke selv så er hvad jeg høre fra andre,
men det skulle være en meget hård kommune at danse med,kender fler der siger de ikke er inde i tingene og de laver ders egne regler om det så geller for folk i hviken gruppe 1 eller 2 ved jeg ikke noget om. men har ikke høret godt om ders sagsbehanlinger af folk
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 07:57   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg har sager i snart sagt alle kommunerne i Danmark.

Overordnet set så er det "lige godt/skidt" ude i kommunerne...

Det er nærmest umuligt at råde om den ene kommune er bedre end den anden, da det er meget indviduelt og afhænger jo også af kemi mellem dig og din sagsbehandler og mange andre faktorer
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 11:27   #6
Nødråb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Nødråb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg har sager i snart sagt alle kommunerne i Danmark.

Overordnet set så er det "lige godt/skidt" ude i kommunerne...

Det er nærmest umuligt at råde om den ene kommune er bedre end den anden, da det er meget indviduelt og afhænger jo også af kemi mellem dig og din sagsbehandler og mange andre faktorer

Selvfølgelig er afhænger det af individuelle erfaringer - det er også præcis hvad jeg leder efter

Jeg har selv erfaringer fra Varde, Ringkøbing-skjern, Holbæk og Tønder.
Jeg kan sige at baseret på mine erfaringer så er Holbæk suverænt den bedste. Tønder er virkeligt en rigtig dårlig kommune, de bruger deres helt egne regler, og er fuldstændigt ligeglade med evt. hensyn man kan have brug for.

Jeg har spurgt efter erfaringer fra Tønder, for netop at se om det kun er mig der mener sådan eller om andre har lignende erfaringer med dem.

Jeg vil stadig meget gerne høre hvad folk har at sige om de 4 kommuner.
Nødråb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 11:42   #7
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nødråb Se meddelelser
Selvfølgelig er afhænger det af individuelle erfaringer - det er også præcis hvad jeg leder efter

Jeg har selv erfaringer fra Varde, Ringkøbing-skjern, Holbæk og Tønder.
Jeg kan sige at baseret på mine erfaringer så er Holbæk suverænt den bedste. Tønder er virkeligt en rigtig dårlig kommune, de bruger deres helt egne regler, og er fuldstændigt ligeglade med evt. hensyn man kan have brug for.

Jeg har spurgt efter erfaringer fra Tønder, for netop at se om det kun er mig der mener sådan eller om andre har lignende erfaringer med dem.

Jeg vil stadig meget gerne høre hvad folk har at sige om de 4 kommuner.

Nu kan jeg se at du skriver at du har erfarringer med Ringkøbing-Skjern kommune. Hvad erfarringer gjorde du dig med den kommune?
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 18:03   #8
Nødråb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Nødråb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullepigen90 Se meddelelser
Nu kan jeg se at du skriver at du har erfarringer med Ringkøbing-Skjern kommune. Hvad erfarringer gjorde du dig med den kommune?
Den var ikke overvejende positiv. Min kæreste og jeg var begge blevet fyret, men kommunen påstod at vi ikke var berettiget til kontanthjælp. Min kæreste blev derfor smidt ud i et latterligt lavt lønnet job (avisbud til 3000 kr om måneden) og jeg selv blev sat på produktionsskole. Det sidste gjorde ikke så meget, men at min kæreste skulle klare sig på 3000 kr var helt til grin. Det kan jo ikke engang betale huslejen.

Det skal så siges at det var før kommune sammenlægningerne, så det hed bare Ringkøbing Kommune dengang.
Nødråb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 19:42   #9
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Okay. Tak for svar. Det lyder ikke positivt, men jeg overvejer nu stadig at flytte dertil
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 20:51   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Uanset hvilken kommune man bor, når man har en sag kørende, så tror jeg man selv skal sætte sig godt ind i tingene og "råwe" hvis tingene ikke bliver gjort ordentligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner klager over afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, hvordan står vi KMH Spørgsmål ang fleksjob 7 29-03-2013 20:25
FAKTA: Disse kommuner må sætte skatten op og ned Ninja Politik og Samfund 0 19-09-2012 10:40
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
Hjælp mig med disse ??? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 2 30-01-2008 03:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension