K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2012, 14:03   #11
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
cleo

jeg takker for info. hvis smertecenter er min billet ud af systemet igen.så kan det dælme ikke gå hurtig nok med at komme afsted

ang de nye spille regler man lever efter. så er jeg så småt begyndt at vende mig til dem.. i starten var det værst. eksempelvis hvis man var i byen.der sidder man jo ned hele tiden.der prøvede jeg at bide smerten i mig hele tiden.i stedet for at bare rejse mig og gå lidt rundt så der kunne komme gang i benet og ryggen igen. og det at sige tak for i aften selv om man kun har været der 1 time det er svært. specielt når folk sidder med åben mund og ikke forstår,at nu skal man altså bare hjem. og det kan ikk gå hurtig nok

prøvede den ene gang hvor min kæreste lige havde fået en hel krus kaffe serveret. og jeg var max presset. jeg sad bare og kiggede på det kaffe og kunne slet ikke overskue at hun kun havde drukket halvdelen af det.til sidst måtte jeg prikke hende hårdt på låret og fik gjort øje tegn til at nu skulle hun bare blive færdig! hun fattede heldigvis med det samme bud skabet og lod kaffen stå. så jeg kunne komme hjem og hvile

jeg vil prøve at søge og finde noget mere info

Mvh D
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 18:41   #12
jennse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 7
Styrke: 0
jennse er ny på vejen
måske en mulighed

Hej Trex
Fik i 2001 indsat diskprotese, senere fået afstivet lændehvirvler L4-L5.
lever i dag med smerter dagligt men ikke uudholdeligt, får 2 x oxtcortin a 20 mg morgen og aften depotmorfin, samt 1600 mg Gabapentin.
Men så kommer det råd jeg måske kan hjælpe dig med, har du prøvet Gabapentin a 300 mg pr kapsel, det er ikke morfin men faktisk medicin til epelepsipatienter, men det har positiv virkning på smerter der kommer fra nervebeskadigelse, prøv at snak med din læge om det, håber det kan hjælpe dig.

Der er også TENS som er en slags el stimulation medicinfri smertebehandling også en mulighed.

Håber du finder den form for lindring der passer dig bedst.

Mvh fra Jennse
jennse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 21:30   #13
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Hej Jennse

takker for svar. og godt at se,at du er blevet smerte stillet så du kan få en dag til,at fungere.og det lyder også til,at du har været dit igennem

ang smerte stillende. så har fået depot morfin. som jeg bliver rigtig skidt og svimmel af.. plus morfin det slår som en hest sparker..ved ikke hvordan jeg skal beskrive det. men jeg sad faktisk i sofaen og lignede Homer simpson.sad bare og kiggede ud i luften og savlede.fattede faktisk næsten ikke,at svare hvis kæresten stillede mig et spørgsmål. så droppede begge dele.. men nu er jeg nød til,at krybe til korset igen og prøve det depot morfin..dagen i dag har været et sandt helvede ang smerter.så jeg er nød til at se om jeg kan vænne mig til det

faktisk sjovt at du skriver det. for fik Gabapentin 300mg ved lægen i fredags.men har ikke mærket nogen lindring i mit ben endnu

hvad er forskellen på Gabapentin Actavis 300mg og Gabapentin Pfizer. er det bare fra forskellige firmaer?
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 21:52   #14
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Medicin mod nervesmerter kan være godt i denne situation. Min mand får Lyrica sammen med andet morfin.
Måske du skulle prøve smerteplaster.
Der findes Norspan, som virker i en uge pr. plaster, og Fentanyl, som virker i 3 dage. Smerteplaster giver en jævn og konstant virkning døgnet rundt - og er derfor god ved konstante stærke smerter.

Den daglige dosis hjemme hos os består af : Fentanyl smerteplaster a 25 mikrogram/time, Mandolgin Retard a 200 mg x 2, Lyrica a 25 mg x 2 og så Alopam a 15 mg x 2. Alopam´en er afslappende og gives her mod muskelspændinger i ansigtet p.g.a. hovedpine.

En ordentlig dosis, som jeg nødig ville lægge krop til - men det er desværre nødvendigt her.

Men smerteplaster kan anbefales, da den konstante virkning er god.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2012, 11:40   #15
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Hej Marianne

jeg vil prøve at kontakte lægen ang smerte plaster.hvis det giver en mere jævn smerte lindring.uden de op og nedture man får når man tager den alm morfin.så kunne det være rigtig skønt. jeg skal selv dosere mine gabapentin højere op.hvis jeg ikke har nogen virkning af dem dvs det er reelt først om en uge,at jeg kan sige om det virkelig virker

har været inde og læse forskellige steder på nettet. og lyrika som du nævner dukker tit op. og jeg tror hvis Gabapentin ikke virker bliver det nok det næste der skal prøves

chokeret over alt det din mand skal tage af medicin.. så skal vi andre ikke sidde og klynke
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2012, 13:04   #16
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej Trex.

Min mand startede med 5 mikrogram/time Norspan smerteplaster. Og er så kommet højere op efterhånden. Han har været glad for den konstante smertelindrig i stedet for tabletter, som giver en nærmest bølgedækning af smerterne. Det er også derfor, at han på et tidspunkt skiftede Mandolgin ud med Mandolgin Retard - de giver også en mere jævn virkning.

Han skiftede for et stykke tid siden fra Norspan til Fentanyl smerteplaster, fordi han døjede meget med kløe fra plasteret. Det problem fik vi løst med Fentanyl-plasteret.

Vores læge syntes, at det var en rigtig god ide at prøve smerteplaster da vi foreslog ham det. Vi har i det hele taget et rigtig godt samarbejde med vores egen læge i denne sag.

Håber, at du også kan få gavn af denne behandling - da smerterne desværre er meget svære at slippe af med.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2012, 20:37   #17
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Hej Marianne

jeg har skrevet navne osv ned på de forskellige plastre du har nævnt. og jeg vil kontakte lægen så jeg kan få det afprøvet.det depot morfin jeg tager nu kan jeg tydeligt mærke når det bliver frigivet.det er som du siger i bølger så håber plaster er lige mig

takker mange gange for hjælpen
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2012, 21:42   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Det er også derfor, at han på et tidspunkt skiftede Mandolgin ud med Mandolgin Retard - de giver også en mere jævn virkning.
Jeg synes det er lige omvendt.

Jeg har brugt Dolol i mange år, på et tidspunkt var der så en der fortalte mig, at de virkede bedre/mere jævnt når man brugte retard.

Det var ikke noget problem, at få lægen til at udskrive dem, men hvor blev jeg dog skuffet.

Med de alm. er jeg vant til, at virkningen indtræffer efter ca. 10 min. og holder den fulde effekt i ca. 8 timer.
Med retard'erne oplevede jeg, at der gik også de der 10 min. inden de begyndte at virke, men der gik laaang tid før de havde nået den fulde effekt, og de holdt ikke den fulde effekt ret længe før de så begyndte at dale i effekt.

Så jeg holder mig til de alm. og supplerer med panodil efter behov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 08:49   #19
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Trex...lyder som en hård omgang, men kan kun nikke genkendende til dine frustrationer m.h.t tidligere job.
Min mand havde det præsis på samme måde men fik utrolig stor hjælp på smerteklinikken. Han fik lært at håndtere smerterne og også lært at accepterer, at han nu skulle til, at leve et andet liv. Men det kan være en hård nød at sluge.

Han bruger også smerteplastre, da de piller totalt ødelægger hans mave. Han har brugt dem de sidste 4-5 år og har næsten været alle mærker igennem, da huden reagerer allergisk på dem. Men nu bruger han norspan og selvom det siges, at de kan sidde i 7 dage, så skifter han hver 3. dag...ellers koger huden helt op og det klør voldsomt..han kan slet ikke forstå, at nogen kan holde dem på i 7 dage .

Men på trods af lidt kløe, så er han meget glad for de plastre og kombinationen med oxycontin, som han også får.

Jeg håber du hurtigt kan få en tid på smerteklinikken....der kan nemlig være over 1 års ventetid
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 08:52   #20
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
har i haft bivirkninger når i bruger retard? jeg prøvede at bruge dem i 14 dage hold nu k... hvor var jeg syg. lå til sidst i sengen hele dagen med feber og opkast.så dem skal jeg aldrig prøve mere.går nærmest i panik hvis nogen mener jeg skal prøve retard

Citat:
Oprindeligt indsendt af rubin21 Se meddelelser
Trex...lyder som en hård omgang, men kan kun nikke genkendende til dine frustrationer m.h.t tidligere job.
Min mand havde det præsis på samme måde men fik utrolig stor hjælp på smerteklinikken. Han fik lært at håndtere smerterne og også lært at accepterer, at han nu skulle til, at leve et andet liv. Men det kan være en hård nød at sluge.

Han bruger også smerteplastre, da de piller totalt ødelægger hans mave. Han har brugt dem de sidste 4-5 år og har næsten været alle mærker igennem, da huden reagerer allergisk på dem. Men nu bruger han norspan og selvom det siges, at de kan sidde i 7 dage, så skifter han hver 3. dag...ellers koger huden helt op og det klør voldsomt..han kan slet ikke forstå, at nogen kan holde dem på i 7 dage .

Men på trods af lidt kløe, så er han meget glad for de plastre og kombinationen med oxycontin, som han også får.

Jeg håber du hurtigt kan få en tid på smerteklinikken....der kan nemlig være over 1 års ventetid
Hej Rubin og tak . arbejder selv meget på at acceptere at jeg ikke får mit gamle arbejde tilbage.den er ikke feset ind endnu.. jeg prøver hele tiden at finde ud af hvad jeg så skal.men når man ikke kan noget fysisk så er muligheder efterhånden små.

jeg er udelukkende et ude menneske har altid været ude og arbejdet udenfor i hele mit liv. så når job konsulent begynder at snakke om kontor arbejde osv. så panikker jeg godt nok.det ville bare være det værste de kunne sætte mig til. så ville jeg synke helt sammen hvis det blev enden af det

jeg er spændt på at prøve smerte plaster. og kunne være skønt at slippe for alle de piller.. har selv fået oxycontin efter min operation og det var jeg rigtig glad for.for mærkede ikke til nogen bivirkninger af det

håber dælen dulme også at det kommer til at gå stærkt med en tid på smerte klinik. for man sidder jo bare og venter og ens situation bliver bare ringere og ringere
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension