K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 20:40   #1
mijaja
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 23
Styrke: 14
mijaja er ny på vejen
Jobcenteret bliver ved med at sparke til mig

Hej alle!!!
Jeg er ny her:-) og synes at det er en meget nyttig side:.. Kan også se, at jeg ikke står alene med alle mine tanker, frustrationer og smerter...

Jeg kan fortælle at jeg blev sygemeldt i April 2008... Efter lang tid med smerter i ryg og arm.... Efter lang kamp får jeg endelig den ønskede scanning og her påvises en Mb Scheuerman i Ryggen.... Jeg er fortsat sygemeldt og mister til sidst min stilling som 1´dame.
Der blir i samarbejde med jobcenteret aftalt en arbejdsprøvning. Desværre så er uheldet ude og en uge før arbejdsprøvning falder jeg i et hop og ødelægger min venstre ankel... Desværre for mig igen så går alt skævt på sygehus m.m og efter 9 besøg får jeg endelig en scanning der viser at alt brusk er ødelagt... Derudover har benet taget skade fordi sygehuset sagde jeg ikke måtte støtte på foden de første 4 måneder.... Alt stopper ikke her for så kan jeg ikke komme i arbejdsprøvning p.ga. foden da det er ryggen der skal arbejdsprøves og ikke foden. Jeg kæmper i snart 15 måneder....med jobcenteret.... Jeg bliver gjort opmærksom på sygedagpengestop sept. 2009 men blir samtidig ringet op af en fra kommunen som meddeler mig at Scheuerman er kommet på arbejdsskadestyrelsesliste og hun opfodrer mig til at søge den, da dette kan forlænge sygedagpengene... Månederne går jeg får afslag og nyt sygedagpengestop. Kommunen vil stadig ikke arbejdsprøve mig.. Til sidst er jeg så langt nede, at jeg søger pension. Dette tager kommunen 4 1 /2 måned at vurderer det, også selvom, de ved første møde fortæller at jeg får afslag med 99 % sikkerhed. Tiden går og jeg venter og venter. Afslag kommer og nyt sygedagpengestop truer. De stopper og jeg blir bedt om at søge kontanthjælp. For selvfølgelig afslag da min mand tjener penge.
Herefter bliver jeg flyttet 4 døre ned af gangen. NU KAN JEG pludselig komme i arbejdsprøvning bare uden penge nu.

Jeg er fuldstændig frustreret og føler mig magtesløs og meget alene.

Jeg starter arbejdsprøvning og bliver allerede første dag meget chokeret. Jeg skal sidde og pudse pinde og pakke klodser, alt sammen gensidige gentagne bevægelser... Det står præcis i min rapport fra læge at det må jeg ikke.
Der er nu gået 5 uger og jeg har sammenlagt været der i 7 timer. Hver dag blir jeg sendt hjem fordi jeg har så ondt at jeg bare sidder og græder.

Blir indkaldt til lægekonsulent og efterfølgende møde med daglig leder, fys. sagsbehandler i arbejdsprøvning og lægekonsulent. De afslutter mig vil henstille til pension. Men de skal afvente jobcenteret.
Her kommer så næste chok, for NEJ siger jobcenter. Hun skal fortsætte min 6-til 8 uger endnu. Nu er jeg flyttet i anden afdeling men laver stadig gentagne Bevægelser.

Jeg har det så dårligt, og forstår slet ikke hvad der sker. Hvis jobcenteret ikke lytter til Kommunens egne fagfolk, Hvem lytter de så til?
Skal jeg virkelig helt ned med flaget ikke nok med at jeg står uden penge og hele min økonomi er væltet.

Kan jeg slet ikke gøre noget?????

For mig ser det ud som om, at selvfølgelig skal jeg fortsætte for så længe skal kommunen jo ikke betale mig penge

Det var noget af en smøre - men håber I gider læse det og har nogle råd til mig inden jeg bukker helt under.

Knus fra mig
mijaja er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rettigheder som som borger hos jobcenteret RK50 Alt det andet 17 16-10-2013 15:56
kontanthjælp og jobcenteret. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-08-2013 09:55
Refarater fra Jobcenteret FOB Alt det andet 3 21-08-2013 08:37
Sidst møde på jobcenteret. Nøgne tær At søge førtidspension 9 20-08-2013 23:14
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension