K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2013, 14:06   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør

5 års helvede er slut og man skulle tro en lettelse ville komme over mig da jeg fik brevet om fp eller at jeg ville hoppe op og ned af glæde men i stedet har jeg reageret lidt anderledes og er i tvivl om jeg er ved at blive mere psykisk syg

Jeg tror for det første ikke på det, og er bange for de ombestemmer sig, eller har lavet en fejl.

2 dage efter brevet så jeg det nye program "aktion socialt bedrageri" hvor man høre at kommunen holder øje med folk...og kan ikke slippe det igen! også selvom jeg intet galt gør der skulle skjules

har tapet sorte sække på alle mine vinduer, og er bange for at gå for meget ud for hvad nu hvis de syntes jeg så er for "frisk"

Jeg tør ikke have mandlige venner på besøg, for hvad hvis de så ikke tror jeg er reelt enlig, selvom jeg er.

Jeg tør ikke finde noget frivilligt eller hobby, for med de nye regler med flex ned til 2 timer er jeg bange for om de vil frakende mig pensionen igen..

Jeg er bange for når jeg får mit pensionist DSB kort at buschaufføren spørger indtil hvorfor jeg er førtidspensionist eller melder til kommunen at jeg tager bussen tit og dermed må være friskere end de tror

føler den er ved at slå lidt kuk, for spekulerer ned til detaljer om hvordan alle er ude efter mig samt vil mig det ondt, og det påvirker mig ret meget og min angst galoperer. Ja idag begyndte jeg endda og frygte om de aflyttede min tlf!

syntes mine tanker går lidt over gevind og ved ikke om det er normalt?? eller om jeg skal indtage noget beroligende eller lign? men er som om de tanker fylder ALT og føler jeg er ved at blive lidt "skør"?

har i haft de samme tanker?

overvejer også om jeg må droppe min støtte kontakt person selvom hun betyder en del for mig, for hun er jo fra kommunen og stoler ikke på nogen.

selv venner og familie får jeg ekstreme tanker om de vil gøre noget for at skade mig, selvom tanken jo er absurd

arrrgh hvad sker der med mit hoved
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 14:09   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg kan godt følge dig et stykke ad vejen - men jeg tænker at det er alt for hårdt for dig og jeg synes du skal få en snak med din læge.

Lægen er en fagperson, han sladrer ikke til kommunen og han er der for at hjælpe dig.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 14:37   #3
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Med undtagelse af den med sorte plastiksække for vinduerne og aflytning af telefon, kan jeg kun nikke genkendende.
Og det på trods af, jeg ikke kan klage over sagsbehandling.

Jeg tror, det er en naturlig reaktion. Man bliver bange for fremtiden, når man ved, man ikke er i stand til at forsørge sig selv
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 14:58   #4
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeg nikker også genkende til flere ting.

Jeg fik men pension tilkendt på under 6 måneder fra første møde på kommunen - overhovedet. Jeg følte i nogle måneder efterfølgende, at der enten var sket en fejl, at det slet ikke var min sag de havde behandlet og således en anden persons pension "jeg havde fået bevilliget". Eller jeg følte, at jeg måtte have snydt mig til den. ( Kognitivt kunne jeg godt tænke, at jeg jo ikke kunne snyde mig til den af flere årsager. bl.a. at det jo er lægerne der som eks skrev, at jeg ikke måtte arbejdsprøves mv.) Men jeg følte alligevel, at jeg enten havde snydt eller der var sket en fejl.

Da denne "fejl" eller "snyd" åbenart ikke var forekommet ( Eller blevet opdaget, - for det kunne jeg næsten også føle) Så fik jeg følelsen af, hvad folk ville tænke, hvis de så mig være inde at handle, gå en tur, tage kærligt om manden eller være i haven med børnene.

- Følelsen er bestemt IKKE blevet mindre med alt den fokus der er på snyd i samfundet for tiden.
Alligevel er jeg nu kommet dertil, hvor jeg ved, at kommunen finder ikke noget på mig. Jeg modtager førtidspension som gift, så det er ok, at jeg bor med min mand. Det var min sag og der var ikke forekommet snyd. og ja, jeg handler ind, jeg går tur og jeg er endda ind imellem sammen med mine veninder en aften eller til kaffe en søndag. ( Den ene af mine veninder er oven i købet socialrådgiver ved min kommune:-),- om end i en anden afdeling). Der er aldrig nogle af mine venner eller familie, der har undret sig over de få ting jeg kan - og nu nyder at gøre:-)

Som min socialrådgiver en gang sagde, da jeg fortalte hende om, at jeg følte, at jeg ikke var så syg, som lægerne skrev i mine papirer, når jeg eks kunne handle: Hun sagde, at man får jo netop en pension fordi man ikke kan arbejde, hvilket ikke betyder,a t man ikke kan handle eller gøre andre ting. Måske man også netop får en pension, så man fortsat kan tage vare på sig selv og eventuelle børn. Hvilket jeg personligt ikke ville kunne, hvis jeg skulle arbejde bare nogle få timer hver dag.

Mit råd er, at du bestemmer dig for, at du ikke vil have dårlig samvittighed over de ting du gør. Så længe du ved, at du ikke gør noget "forkert" eller har fået det meget bedre og har haft det i meget lang tid, så kan de jo i princippet kontrollere alt det de vil:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 18:07   #5
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej Nensypigen.

Jeg kan også nikke genkende til de ting du skriver, jeg var selv meget mistroisk da jeg fik min pension for halvanden år siden. Jeg må indrømme at jeg stadig er det nogen gange.
Jeg tror at det er helt normalt lige når man har fået sin pension, du har været under et kolossalt pres i flere år og det sætter sig i ens krop, sådan havde jeg det i hvert fald selv.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 18:41   #6
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Tror "desværre" ikke, at du er ved at blive skør

Hej Nensy

Jeg har sat "desværre" i gåseøjne, da svarmulighederne er lidt som at vælge mellem pest eller kolera.

1) Enten er du skør, fordi du ikke bliver overvåget.
2) Eller også er du ikke skør, fordi du BLIVER overvåget.

Jeg er ked af at puste til ilden, men jeg mener det er løsning nr. 2

Jeg vil minde om, at DR1 kl. 21.05 i aften viser endnu et afsnit af "Realityshowet" Operation Socialt Bedrageri. Hvis du ikke har overskud til det, så lad være med at se det. Du vil ikke blive i bedre humør af det.
Mens vi håber på bedre tider, ønskes du alt vel
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 19:28   #7
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Jeg er selv på førtidspension, føler ikke det pres som i giver udtryk for, men tv2 og andre lobby institutioner gør det selvfølgelig til et kæmpeproblem at ganske få snyder samfundet for nogle få håndører, jeg mener nok der var mere at hente i velhaverkvarterene, bare se hvad told/skat får ud af en simpel færdselskontrol, så det skulle ikke undre mig om hver 4-5 bil i velhaverkvarterene ikke er korrekt registreret, så er der selve ejendommene, bliver de reelt brugt til det de skal, meen det skal vi ikke snakke højt om.
Jeg tror så ikke bare man skal sidde og "vente på bedre tider", man er nødt til at tage til genmæle i læserbreve og lign. Jeg tror ikke det hjælper på internet debatfora.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 20:36   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes du skal sige det til din kontaktperson - få luft, få det ud af systemet!!

Fortæl du har fået det værre og vær helt ærlig omkring det, bare sig det hele som det er...og hvis du stadig ser en psykiater, så fortæl denne om det også - ellers din læge.

Jeg har, og har haft, mange af de samme tanker - specielt den med telefon aflytningen
Jeg kan også gå fuldstændig i selvsving i perioder, men det er simpelthen fordi jeg er syg og i forvejen lider af tvangstanker. I mine gode perioder, tænker jeg ikke over det og er fuldstændig ligeglad med det hele, og er sådan mere ''bring it on!!

Så det svinger meget
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 20:57   #9
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ja har fået mit mimrekort nu, og syntes en af buschaufførene kigger underligt på mig når jeg viser pensionist kortet....hvorfor skal der absolut også stå et stort P på??? helt ærligt...hun kigger endda på mig i bakspejlet under turen, som jeg forudsagde det kan folk ikke fatte hvorfor...

en bekendt sagde til mig at jeg bare skal sige det ikke rager dem hvis de spørger, alligevel er jeg altså bare bange for en kommentar ligepludselig... især fordi jeg dagligt bruger bussen.:-/ åhhhh hvorfor er man ikke bare ligeglad
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 21:08   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan det jo være at hun bare er til piger og hun bare synes du ser godt ud
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kan det vist ikke blive mere tydeligt? Indiansummer Politik og Samfund 18 28-06-2012 12:11
gal eller normal MTVRV1 Politik og Samfund 81 24-05-2012 08:44
Tinnitus jeg er ved at blive skør ? c.l.e.o. Dit og Dat 25 02-04-2012 10:58
Er dette "normal" procedure hos Springbræt? Zastrow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-03-2012 11:09
Vil blive mere syg, når jeg skal i afklaring. pga transporten Emmely1980 Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-11-2008 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension