K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2011, 22:31   #21
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hej Enternelle.

Jeg har 2 kroniske sygdomme, den ene er stabil og man kan ikke gøre mere for mig. Mit problem er den anden sygdom som jeg dig konstateret for 12 år siden. Jeg klarede de første mange mange år med en pgf 56, indtil for 2 år siden hvor under en operation fik beskadiget min urinleder, og en lang historie kort blev jeg i sidste uge opereret og fik fjernet den ene nyrer og urinleder.

Denne operation har jeg fået i håb om jeg kunne blive mere smertefri, men ikke fjerne min sygdom. Lægerne kalder mig kronisk smertepatient, men håber selvfølgelig det bliver bedre - jeg selv ser det som forbedret livskvalitet.

Under de sidste 2 års sygdom er det lykkes mig at fastholde mit arbejde, men det højeste antal timer jeg har været på er 17 timer, har det dog bedst med 15 timer ugentligt, men har følt mig presset op i tid for ikke at blive fyret. Har kun roser til min leder, masser af forståelse og opbakning.

Denne arbejdsplads har meldt ud de gerne vil ansætte mig i fleksjob, da dette har været drøftet mange gange. De vil dog gerne have en afklaring snart, tror selv tålmodigheden er ved at være tynd slidt.

Kommunens lægekonsulent skrev i juni 2011: der er ingen tvivl om at xx har en nedsat arbejdsevne dog ikke til det ubetydelige. Samtidig er mit arbejde/arbejdsplads blevet vurderet at jobkonsulent samt ergo tep - som begge har vurderet min arb evne til 15 timer.

Og jeg troede at NU gik sagen igennem til fleks, lige indtil den omtalte operation kom på tale, så blev alt stoppet da jeg ikke var stabil, og man mente jeg evt kunne arbejde flere timer 20 timer og derved være selv forsørgede!!! Dobbelt moralen kom så da jeg fik afvide at min forlængelse udløber til november, da jeg er forlænget i 2010 til fuldselvforsørgelse, dette vurderes ikke mere realistisk!!!!

Har ikke fået tilsendt partshøring endnu, dp udløber til nov. og sagsbeh har "bare" informeret mig om risikoen, jeg er slet ikke i tvivl om at jeg bliver fyret HVIS de tager dagpengene for så bliver jeg en ren udgift for virksomheden.

Det der er så mega frustrerende er min sagsbeh giver mig fuldstændig ret i, at jeg får usandsynligt svært for ikke at sige umuligt at finde et nyt job i min situation, da jeg har brug for mange skåne hensyn.

Undskyld mit lang og sikkert forvirrende indlæg, men som andre er min sag rodet, og jeg er selv fuldstændig forvirret, da jeg syntes kommunen modsiger sig selv. Og hele tiden finder nye udveje for ikke at bevilge mig et fleksjob.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 09:14   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej PiaTT,

Det er et fint indlæg du skriver, din sag er efterhånden blevet lidt "fyldig", men vi må da ikke håbe at du smides ud af sygedagpenge til november.

Du burde kunne visiteres til et fleksjob, men her skal alle behandlingsmuligheder jo være udtømte og det er de åbenbart ikke for dig endnu !?

Jeg vil dog mene at de bør forlænge dig efter §27 stk .1 nr. 4., men hvad med kommunikationen mellem din arbejdsplads og kommunen taler de ikke sammen om en fleksjob ansættelse af dig, evt. efter operationen ? De kan jo godt holde møder sammen med dig herom ikke mindst.

Håber for dig at det hele går i hak, du må jo efterspørge nogle forlængelsesmuligheder, da du efter al sandsynlighed har et fleksjob på hånden efter flg. du skal bare lige have en visitering til samme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 09:15   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som jeg ser det, HAR sagsbehandler vurderet, at muligheden er, at du kan vende tilbage til ordinært arbejde.

de afvendter operationen, vel vidende, at der skal gå(tid) de 3 mdr, før resultatet kan vurderes.

Ergo; bør de IKKE vurdere nu, men må afvendte de 3 mdr.

Derefter kan/bør de forlænge efter stk 4; fleks eller pension, eller blot tilkende dig fleks, hvis din tilstand, efter de 3 mdr er uændret.

Du kan nok ikke rigtig gøre så meget nu, andet end at finde relevant dokumentation frem, på dine tidligere afgørelser og lægepapir, og sørge for at sagsbehandler har dem.
Dog kan du forsøge at tale med hende, evt fremlægge dette mundtlig.

Normalt skriftlig, men dette ville jeg afvendte partshørringen.

Måske du kan overbevise sagsbehandler om at de har en dårlig sag, hvis de fratager sygedagpengene.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 00:38   #24
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hej begge to.

Tusind tak for jeres feed back, sygehuset kan ikke gøre mere nu, det næste er fortsat medicinsk beh. men det vil jo fortsætte i og med tilstanden er kronisk, men de kan jo selvfølgelig ikke afslutte/udtale sig om resultatet af sidste uges operation før om 3 mdr.

Men min sagsbeh har lovet at få sidste nyt fra sygehuset, og stille uddybende spg. ikke bare en kopi af journalen, det skal så til lægekonsulenten igen.

Tidligere vær der ikke meget kontakt mellem arb.plads og kommunen, alt info gik igennem mig, har nu bedt sags.beh tage mere kontakt til min leder, jeg magter ikke være budbringer. Men håber det kan hjælpe mig i fastholdelse på virksomheden.

Var nok godt selv klar over der ikke er meget at gøre pt.- men er bare så frustreret, syntes jeg har rigeligt med sygdom, at man så skal frygte for dagpenge stop, fyring og afslag på fleks oveni er frygteligt, alt den energi der bruges på frygt og frustration burde gå til min familie istedet......
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 17:21   #25
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
L"#¤§ lægekonsulent



Er SÅ vred og frustreret, har nu ventet i 2 uger på en ny udtagelse fra kommunens lægekonsulent, troede mit problem ville blive at blive erklæret stabil - men nej mit problem er dælme at han faktisk har raskmeldt mig.....!

Den kroniske sygdom jeg fik konstateret som 24 årig har han faktisk raskmeldt mig fra, dette igen pga af en enkelt linie fra sygehuset om man heldigvis ikke har fundet nye cyster der kunne fjernes, i mit underlivet da man fjernede venstre nyrer for 6 uger siden.

På trods af jeg stadig er i medicinsk behandling og skal til næste kontrol til januar, ja så mener han ikke det er et problem for mig mere.

Kan bare ikke forstå hvorfor jeg stadig skal tage smertestillende når jeg er smertefri???

Kan hellere ikke forstå at selv sammen lægekonsulent i juni måned skrev: Der er ingen tvivl om at XX har nedsat arbejdsevne - dog ikke til det ubetydelige. Hvis han mente, jeg kunne blive rask ved at fjerne min nyrer - hvorfor anbefalede han ikke det dengang???

Jeg er SÅ frustreret, har smidt rundt med ting i vrede - og græder konstant....

Nu har jeg bedt om fuld aktinsigt og fået fat i en konsulent hos HK. Hun var klar til at gå ind i sagen, og lød virkelig til at vide hvad hun snakkede om. Håber hun kan hjælpe, for jeg har virkelig ikke kræfterne til at kæmpe meget mere.

Godt jeg skal til psykolog imorgen, min verden er SORT UD og jeg har så mange negative tanker.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 00:08   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lyder rigtig godt at du har fået fat i fagforeningen.

Held og lykke, det kan kun gå frem.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension