K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2016, 12:21   #1
seroquel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
seroquel er ny på vejen
Post Flytning for hurtigere sagsbehandling.

Hej

Jeg bor i København og er diagnostiseret Skizoaffektiv med depressiv type og har været sygemeldt i et par år. Jeg får jobafklaringsydelse og følger behandling i distriktspsykiatrien. For 12 mdr siden var jeg for et rehabiliteringsteam som valgte at jeg skulle fortsætte i distriktspsykiatrien i 6 mdr og så skulle vi mødes igen. Efterfølgende har jeg intet hørt fra rehabiliteringsteamet og er først de sidste 2 mdr begyndt at blive indkaldt til møder med min sagsbehandler på Københavns kommune, som intet kan oplyse om hvordan min sag står og hvad der skal ske. Jeg skal bare vente. Hvilket jeg er træt af. Jeg har ladet mig fortælle, at Københavns kommune er den langsommeste kommune i landet til at behandle sager. Derfor vil jeg flytte kommune. Mit spørgsmål er så, hvilken erfaring har I andre mht sagsbehandling? Er der kommuner I vil anbefale at bo i mht behandlingstid OG når jeg alligevel er i gang med at flytte, mere humane end andre kommuner?
seroquel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 12:34   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har hørt skidt om næstved, norddjurs, esbjerg (og kbh).

Har tilgengæld fået anbefalet skjern kommune, mener jeg det var
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 12:41   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men kan du ikke risikere at skulle starte forfra? Er den nye kommune forpligtet til at tage dig for det rehabiliternede team - hvis nu de vurderer anderledes end kbh

Jeg tror ikke jeg ville turde når du er så langt, hvad med at rykke sagsbehandler, ledelse for hvornår du skal for teamet igen. Har du det på skrift? Eller hvad med borgerrådgiveren?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 12:58   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sidder fast i skjern kommune på 6 år
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 13:03   #5
seroquel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
seroquel er ny på vejen
"Men kan du ikke risikere at skulle starte forfra? Er den nye kommune forpligtet til at tage dig for det rehabiliternede team - hvis nu de vurderer anderledes end kbh" Det ved jeg faktisk ikke om de er. Det må jeg hellere snakke med en socialrådgiver i psykiatrien om. Jeg havde en idé om ens sag blot fortsatte i en ny kommune. Men du har sikkert ret, Gisne.
Jeg har flere gange rykket Københavns kommune for svar. Deres to standart svar er "Det ved jeg ikke" eller (og der havde jeg ikke set kommunen i 7 mdr) "Vi skal se dig hver 8 uge". Det er som at slå i en pude :-D
Men tak for svar. Jeg tror lige, at jeg skal snakke med socialrådgiveren, inden jeg fortager mig noget videre.
seroquel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 14:28   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af seroquel Se meddelelser
"Men kan du ikke risikere at skulle starte forfra? Er den nye kommune forpligtet til at tage dig for det rehabiliternede team - hvis nu de vurderer anderledes end kbh" Det ved jeg faktisk ikke om de er. Det må jeg hellere snakke med en socialrådgiver i psykiatrien om. Jeg havde en idé om ens sag blot fortsatte i en ny kommune. Men du har sikkert ret, Gisne.
Jeg har flere gange rykket Københavns kommune for svar. Deres to standart svar er "Det ved jeg ikke" eller (og der havde jeg ikke set kommunen i 7 mdr) "Vi skal se dig hver 8 uge". Det er som at slå i en pude :-D
Men tak for svar. Jeg tror lige, at jeg skal snakke med socialrådgiveren, inden jeg fortager mig noget videre.
Det ville jeg ihvertfald også gøre, for tænk nu hvis de kan starte det hele forfra med deres egne ideer og påfund... så kan du være endnu dårligere stillet.

Har du spurgt socialrådgiveren i psykiatrien om hvad du kan gøre eller om de kan gå med til næste møde, da du oplever at der intet sker/der ikke lyttes til dig?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2016, 21:43   #7
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Jeg har altså også hørt flere private rådgivere udtale: Hvis du vil have fleksjob eller førtidspension, så flyt ud af Kbh Kommune" - det er bare en benhård kommune.
De samme personer har så fortalt mig, at ny kommune ikke kan påbegynde belysning af informationer som allerede foreligger, og det giver jo god mening.
Men uanset hvor mange bor er der ingen garanti omkring noget som helst. De små kommuner lærer af de store (

@seroquel: Det er nok i sidste ende et spørgsmål om hvor meget du kan overkomme/klare. En flytning er ingen joke - er faktisk ret resourcekrævende, koster mange anstrengelser, og kan ikke mindst have sociale konsekvenser - hvem gider besøger dig hvis du flytter "på landet".
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension