K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2014, 11:47   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis folk over 40 siger nej tak til flere ressourceforløb?

Nu blev emnet løftet lidt af web i en anden tråd.

Ja, hvad sker der, hvis folk over 40 nægter at lade sig koste rundt i ressourceforløb???
Iflg loven har man har ret til at sige nej, - men kommunen har jo sine måder at formulere tingene på.... "usamarbejdsvillig"?

I min egen indstilling fra rehab tales der om fremtidigE ressourceforløb og prøvninger,- og jeg er 61 med diagnoser, som de betvivler, samtidig med, at det ikke menes at være værd at afklare yderligere.

Der er sikkert MEGET af den slags rundt omkring.

Hvordan kan man sikre sig imod dette misbrug, som det vitterlig er?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 11:58   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Måske tale med en minister?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 12:13   #3
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej,

Det har du ret i at lov siger at man må nægte andre prøvningers.

Men hvad skal du leve af?

Det er to muligheder når de nægter førtidspension ressourceforløb eller job afklaring.

Nægter du det så har du ikke nogen som helst social ydelse.

Det er det.

Jeg fik også ressourceforløb.

Men jeg er stadigvæk ikke sikkert at jeg få det. Stadigvæk venter afgørelse fra pensionsnævnet.

Problemet er helt klar i lovgivning mindst en ressourceforløb før godkendelse af førtidspension.

Jeg fik svar fra egen læge at således man kan spise står ud af sengen osv, så kan i dag ikke godkendes førtidspension uden en mindstressourceforløb.

Tag det og få kommunen at skrive et fast tidspunkt i afgørelse for ressourceforløb.

Sådan er du sikkert på stedvis ikke trække i lang tid din sag.

Efter 1 år eller to så kommer du igen i rehabiliteringsteamets møde.

Hvis efter ressourceforløb står der i vurderinger at du stadigvæk kan ikke blive selvforsøgende på arbejdsmarkedet så vil de ikke anden end at godkende førtidspension.

Det er sådan. Du må ikke siger nej til ressourceforløb så er du ud af systemet.

Siger ja til det og være tålmodige et eller to år så kommer helt sikkert førtidspension..

Mvh.eln

Sidst redigeret af Eln; 02-10-2014 kl. 13:44.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 23:23   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nænæ, det ved jeg godt. ET ressourceforløb.....men hvad, hvis de kører en rundt?
Hvilken retssikkerhed har man?
Et er, at man iflg loven kan sige nej til flere af slagsen, men hvad sker der rent faktisk?

I indstillingen kunne jeg se, at man regnede med flere og resultatet afhang af, hvad jeg var villig til at prøve.

Det lyder, som om, der er lagt op til at jeg kan skydes uvillighed i skoene, hvis jeg ikke lader mig feje rundt.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 08:59   #5
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej mukke,

Kommunen skal give skriftligt en dato på din ressourceforløb.

Under ressourceforløb kan du anmode din sagsbehandler at sende dig på klinisk funktion hvis din tilstand ikke give dig muligheder til at udføre resourceforløbet.

Derud på klinisk funktion beslutte de hvad skal du videre.

Hvis de vurdere at du intet arbejdsevne har tilbage så det er ikke anden end at sende igen din sag tilbage til revurdering hvor der er ikke anden end at give dig det førtidspension.

Det er sådan loven nu. Siger du nej til ressourceforløb så du er faktisk mod at afslutte hurtigt din lange forløb.

Det vil jeg selv gøre i stedet for at bruge mine kræfter på at klage og blive stresset fordi det er ikke anden.

Når vi udføre også det så har kommunen ikke nogen tilbage efter lovgivning.
Hilsen eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:02   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have, Eln.

Jo, selvfølgelig vil jeg acceptere et ressourceforløb. Det er også aftalen. Jeg vil også forsøge at få et, der går på noget, jeg rent faktisk kan, istedet for de umulige ting, de selv har i kikkerten. (Jeg får sikkert nej, som jeg plejer).

Det er bare formuleringen, "udviklingsforløb med henblik få FREMTIDIGE!
ressourceforløb" (i flertal), der bekymrer mig, og så tillægget om, at tingene afhænger af, hvad jeg er villig til at prøve, efter at de har skrevet, at jeg ikke er fysisk og psykisk gennemprøvet.
(Så ved jeg ikke lige, hvordan de læser resultaterne af de sidste arbejdsprøvninger og revaforsøg)

Det kan jo tage lang tid - lige til folkepensionen!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:08   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror mange vil blive rigtig glade for et rc fordi de, så kommer ud af gf.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:08   #8
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej mukke,

Fik du din skriftlig afgørelse, eller ej?

Hvad står der på papier?

I hvad faser er din sag nu?

Venter du at møde din sagsbehandler eller hvad?

Du skal tage en snak med din SB og få på skrift hvad de har tænkt sig med udviklingsforløb?

Og efter kan du anmode SB at sende din sag til klinisk funktion hvis de er i tvivl hvad de skal sende dig til.

Jeg synes du skal prøve at få det på skrift og ikke anden.

Baggrundelse for anbefaling/ indstilling fra rehabiliteringsteamet.

Har du det eller ej?

Hilsen Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 13:03   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
John, jeg er ikke i nærheden af gf og jeg er 61 år og har sejlet rundt i systemet på kh i 14 år. Jeg vil ikke være spor glad for at bliver fejet rundt 4 år endnu i al meningsløshed.

Eln, jeg har været til rehab møde, har fået en indstilling og har afleveret kommentaren til mødet med repræsentanten for pensionsrådet 7/9. Nu skal jeg møde rehab teamet på tirsdag.
Nu er jeg bare spændt på, om jeg, trods rehab teamets holdning, får lov til at få kursus ligesom andre, eller, om det bare er nej, som det plejer at være.

Den sociale retshjælp vil køre præcedenssag. Dukh ringer til mig på mandag, fordi de syntes, det lyder underligt med alle de arbejdsprøvninger over årene.

Tak for at minde mig om det: Bede om begrundelser!
Det har jeg gjort i kommentaren.
Jeg vil gøre en dyd af det!

Sidst redigeret af mukke; 03-10-2014 kl. 13:12.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 15:53   #10
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej mukke,

Er du 61år?

Eller det er bare mig som misforstår det.

Hvis du er 61 år så har du ret til at søge efter 17 stk.3, senior førtidspension det hedder.

Læser det paragraf eller skal du bare forslage til rehabiliteringsteamet om det.

Således de har anbefalet til dig ressourceforløb så kan de måske kigge også på det mulighed under sammen paragraf 17.stk3.

Hilsen Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension