K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2013, 10:12   #1
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Flekslønstilskud på helligdage.

Nu hvor julen nærmer sig, med mange helligdage, er jeg spændt på om jeg får udbetalt flekslønstilskud på de dage, eller jeg skal forvente en meget mager løn i december måned. Er der nogen der kan svare på det. Findes der noget på skrift omkring det?
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 10:34   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Efter hvad jeg har fået at vide i min kommune ang. helligdage... så er der ikke noget

der hedder søn og helligedage, men du vil får udbetalt det du plejer at få.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 11:57   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Nu hvor julen nærmer sig, med mange helligdage, er jeg spændt på om jeg får udbetalt flekslønstilskud på de dage, eller jeg skal forvente en meget mager løn i december måned. Er der nogen der kan svare på det. Findes der noget på skrift omkring det?
Hvis du IKKE får løn i helligdagene fra jobbet, så vil din løn fra arbejdsgiveren i sagens natur være MINDRE end i en normal måned.

Det betyder at dit flekslønstilskud bliver højere i december.. Ganske enkelt fordi der vil være mindre løn at modregne i det maximale flekslønstilskud. Det er KUN hvad du reelt mister i kroner fra jobbet, som vil udløse et højere tilskud.

Du skal blot være klar over at kommunen muligvis betaler samme flekslønstilskud for december som de plejer, for så at omberegne til januar når de kan se den mindre indtægt du havde i julen.

Så alt i alt skal du nok regne med at din samlede udbetaling (løn og tilskud) bliver lidt mindre end normalt. Et højere tilskud kan sjældent opveje den manglende løn.

Årsagen til at du ikke mister flekslønstilskud p.g.a. helligdage er, at reglerne om tilskuddet er sat som en gennemsnitsmåned.. Fx. er max. tilskuddet på 17008 kr/md det samme om der er 20,21,22 eller 23 arbejdsdagedage i en måned.

Hvis du er funktionær med fast månedsløn, så vil alt blive som i en normal måned. Både løn og tilskud..

Sidst redigeret af mik16; 13-12-2013 kl. 13:22.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 23:13   #4
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Flekslønstilskud på helligdage

Tak for svar. Og som altid Mik, meget fyldestgørende. I foråret, hvor der var mange helligdage, påske, pinse osv. fik jeg meget mindre udbetalt. Da jeg ringede til ydelseskontoret for at få en forklaring, fik jeg at vide, at jeg som fleksjobber ikke fik udbetalt tilskud på helligdage. Lige siden har jeg ledt efter, om jeg kunne finde noget på skrift om det, dog uden resultat. Der har været megen kludder med mit tilskud, det er som om de ikke forstod hvordan det skulle udregnes. Nu har de så bedt om at vi hver måned sender vores lønsedler ind, og det har hjulpet. Nu ligner det det beløb, som beregneren udregner. Ved ikke om jeg skal bede dem om at gennemgå alle mine lønsedler fra da jeg begyndte i fleksjob i februar. Jeg har mistanke om at der er lavet mange fejl. Det er dog ikke så nemt at klage over det, når man ikke har en paragraf at henvise til.
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 23:47   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Tak for svar. Og som altid Mik, meget fyldestgørende. I foråret, hvor der var mange helligdage, påske, pinse osv. fik jeg meget mindre udbetalt. Da jeg ringede til ydelseskontoret for at få en forklaring, fik jeg at vide, at jeg som fleksjobber ikke fik udbetalt tilskud på helligdage. Lige siden har jeg ledt efter, om jeg kunne finde noget på skrift om det, dog uden resultat. Der har været megen kludder med mit tilskud, det er som om de ikke forstod hvordan det skulle udregnes. Nu har de så bedt om at vi hver måned sender vores lønsedler ind, og det har hjulpet. Nu ligner det det beløb, som beregneren udregner. Ved ikke om jeg skal bede dem om at gennemgå alle mine lønsedler fra da jeg begyndte i fleksjob i februar. Jeg har mistanke om at der er lavet mange fejl. Det er dog ikke så nemt at klage over det, når man ikke har en paragraf at henvise til.
Jeg ved at der bliver lavet mange fejl.. Jeg ved også at der har været beregningsfejl i kommunernes system.. Om de alle er rettet ved jeg ikke.

Men hvis du er interesseret så vil jeg gerne se på dine tal.. Du smider blot tom mail til [email protected] så tager vi den bare diskret derfra
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 15:00   #6
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Flekslønstilskud på helligdage

Det var da et rigtig godt tilbud, som jeg gerne vil takke ja til. Skal lige vide hvad du mener med "en tom mail"
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 16:09   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror at Mik mener så han kan svare dig mere privat end hvis det sker herinde i et offentligt forum....det er jo ikke alle som ønsker at læge deres beregninger ud offentligt...

Når du sender en "tom" mail....så får han din mailadresse og kan besvare dig der...

Vil dog lige sige at det er nok meget smart lige at skrive hvem du er i mailen....for hvis man får mange mails...ja så kan det godt være svært at vide hvem der er hvem...

Så bare lige skriv at det er Aid fra K10
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 16:37   #8
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Flekslønstilskud på helligdage

Tak webmaster, det var egentlig også min første tanke, at det var for at få mailadressen, skulle bare være helt sikker. God ide at underskrive med brugernavn, så han hurtigt kan se hvad det drejer sig om.
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 16:55   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Det var da et rigtig godt tilbud, som jeg gerne vil takke ja til. Skal lige vide hvad du mener med "en tom mail"
Smiler.. Nøjagtigt som Web skriver.. En tom mail er nok til en start.. Så skal jeg nok stille de spørgsmål jeg har brug for. Det vigtigste er bare at få din mailadresse. Så køre resten i smør. Forhåbentligt

At gøre det pr. mail har jeg tit brug for.. Det er nemmere at vedhæfte forklaringer og beregninger den vej
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:33   #10
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
Vil det sige at som fleks skal du ikke nødvendig tage ferie på hellig dage som falder på fridage eller hvor man ikke skal på arbejde pga helligdagen
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension