K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2011, 22:46   #41
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Lunasdatter,

Tak for dit indlæg. Du har helt sikkert ret i at de ikke snakker sammen og det er da en god idé af Pensionsnævnet at foreslå en alternativ form for afprøvning, men det var måske den jeg skulle have startet med og hvem skulle have vidst det ?

Jeg tror også at problemet i min sag har været at der har været så mange sagsbehandlere på. Det er jo mere end 2 år siden jeg var i arbejdsprøvning og nu dette !! Jeg må tage det oppe fra og ned og håbe på det bedste.
tror desværre også det er fordi den arbejdsprøvning er over 2 år gammel
de ser helst den ikke må være mere end et halvt gammel
skal jo selv i arbejdsprøvning i forbindelse med flex eller pension
skal bare aftale detajlerne om et par uger
har jo lukket stort set alle huller i min sag, efter den første arbejdesprøvning
Men min arbejdsprøvning er netop også over 2 år gammel
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 22:53   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det skriver de så ikke noget om, at den er 2 år gammel. Tiden efterflg. er jo brugt på at afklare mig helbredsmæssigt, indhente rapporter, afprøve ny medicin, ny erklæring osv. Der skal jo være tid til det hele, skifte sagsbehandlere og den slags.

Men så længe PN ikke anføre at arbejdsprøvningen skulle være for gammel, vil jeg ikke kommentere herpå.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 23:40   #43
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Ej..det er jeg sgu ked af at høre....

Du er havnet lige der hvor jeg frygter at havne : arbejdsprøvning. Kan så godt følge dig i, at man bare ikke orker det efter det lange forløb med RP og indhentning af div papirer.

Hvad siger din SB? Måske han/hun kan hjælpe dig i formuleringen af en klage - din SB har jo trods alt instillet dig til pensionen...

Håber virkelig for dig, at det hele går godt
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 07:15   #44
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Ej..det er jeg sgu ked af at høre....

Du er havnet lige der hvor jeg frygter at havne : arbejdsprøvning. Kan så godt følge dig i, at man bare ikke orker det efter det lange forløb med RP og indhentning af div papirer.

Hvad siger din SB? Måske han/hun kan hjælpe dig i formuleringen af en klage - din SB har jo trods alt instillet dig til pensionen...

Håber virkelig for dig, at det hele går godt
Det er en person/sagsbehandler fra Social Service som har lavet indstillingen. Ressource profilen er lavet af en anden person fra en special afdeling hertil. Før jul havde jeg så en sagsbehandler som jeg havde fra august - december 2010. Jeg vil prøve at tage fat I social service og hører hvad jeg kan gøre mht. hjælp, jeg har ikke rigtigt noget forhold til nogen sagsbehandler, da der hele tiden har været nye personer på, men det er rigtigt de burde jo hjælpe een eftersom det er dem der har lavet indstillingen.

He, he, sjovt nok fandt jeg lige i min akt indsigt ved kommunen, at de har kopier fra min TAE forsikring hvori de udbeder sig dokumentation fra kommunen. Efterflg. har pensionsselskabet videre bevilget udbetaling af midlertidig pension, altså på grundlag af de dokumenter og journal ark kommunen ligger inde med. Det er jo sikkert interessant for Pensionsnævnet!! Hvorfor er det så lige at de ikke selv vil bevilge det !!?. Endvidere lå der er kopi af en rapport fra 2007 fra min psykolog til pensionsselskabet, så den kan de da lige få med i forklaringen.

Jeg sidder og skriver min klage, retter i den, optimere den, osv. Puha, det er hårdt, men jeg vil prøve at komme ind til benet af begrundelsen, som Tassi skrev. Om lidt er det over på sofaen og så ud at løbe en tur og tænke på noget andet. Så må jeg på den igen senere. Har I råd, kommer I bare med dem :-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-05-2011 kl. 08:42.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 23:26   #45
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

det er vigtigt du får talt med din sb.
grunden til dette er, at du skal spørge til, hvor der er huller i din sag?
disse skal lukkes, for ikke at kunne komme med flere " udflugter for ikke at give pension "


er selv igang med dette. så ved hvordan du har det
dette er godt nok fleks efter indstilling fra alle der har haft fingre i min sag,
pånær det råd der besttemmer

men som du selv er lidt inde på er det nok fordi du ikker er arbejdsprøvet på et revacenter eller.lign.

ønsker dig held og lykke, håber du får din sag lukket, så du kan får pension.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 10:26   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej

det er vigtigt du får talt med din sb.
grunden til dette er, at du skal spørge til, hvor der er huller i din sag?
disse skal lukkes, for ikke at kunne komme med flere " udflugter for ikke at give pension "


er selv igang med dette. så ved hvordan du har det
dette er godt nok fleks efter indstilling fra alle der har haft fingre i min sag,
pånær det råd der besttemmer

men som du selv er lidt inde på er det nok fordi du ikker er arbejdsprøvet på et revacenter eller.lign.

ønsker dig held og lykke, håber du får din sag lukket, så du kan får pension.
Hej Futte freja,

Jeg ærgre mig også lige over at jeg ikke lige har nogen sagsbehandler at tage fat i. Det må være hende tilbage fra Dec. 2010. det er tættest på. Hun overdrog jo i Jan. 2011 hele min sag til afdelingen der skriver ressource profiler og herefter gik den videre til social service for indstilling.

Jeg finder ud af på mandag hvem det er jeg skal have fat i af dem og så må vi se. Jeg formoder at jeg i første omgang skal have sendt min klage til Pensions Nævnet efter akt indsigt.

At jeg bliver afprøvet på et reva center er måske endda ikke pensionsgivende og jeg tror næppe at jeg vil kunne gennemføre et sådan arrangement, enddog starte på det. Hvad en evt. kontraincidering fra mine læger så vil gøre i forhold til min sag ved jeg jo heller ikke ?

Jeg føler at jeg hænger i ingemands land. Spørgsmålet er om min fagforening de kristelige overhovedet har nogen mulighed for at hjælpe ?

Jeg ved snart ikke, det er lidt uoverskueligt hvad der giver hvad og hvad det skal ende med.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 19:53   #47
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej enteneller.

selvfølgelig skal du klage.

derefter ville jeg tage fat i den sidste sb, i din sag ( har selv haft mange ).
hører vedkommende om, hvad er det de sætter ? ved eller er i tvivl om ?
for det må sb. jo kunne finde ud af, eller svare på ikke

så skal du som du skriver prøve din fagforening, om de kan hjælpe dig.

min kunne ikke, så jeg har meldt mig ud.

håber du finder svarene.

ja det er ikke nemt dette her, sender dig og håber du kommer igennem.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 20:14   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Futtefreja,

Det var da mærkeligt at din fagforening ikke kunne hjælpe dig når man taler fleksjob ? Fagforeningerne er simpelthen ikke rustet til syge mennesker !? Jeg melder mig også ud hvis de melder pas overfor mig.

Ja egentlig burde svaret fra pensions nævnet i min sag gå direkte til kommunen med cc til mig. Det er jo kommunen der har skrevet indstillingen. Det er ikke helt til at forstå dette system..

Håber også det bedste for dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 19:01   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ej for fanden da, det var så et af de afslag jeg ikke lige så komme.

Jeg har lige hevet din gamle tråd frem, fordi jeg ikke vidste hvor i sagen du var - og så finder jeg det her! Æv altså.

Troede den sag var lige til højre benet.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 20:46   #50
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Rigtigt godt at høre fra dig, det er jo længe siden....

Ja jeg fik chokket i sidste uge. Jeg så mere eller mindre kuverten flyve ind gennem brevsprækken, men den var så bare ikke positiv.

Jeg kan såmænd godt give PN ret i at min arbejdsprøvning kunne have været anderledes eller man kunne have fundet at et evt. reva center undervejs havde været bedre for mig.

Dog er det således at det vægtende i min sag er det helbredsmæssige (som så mange andre) og det må de bare se. Jeg fatter ikke at de "bare" kan foreslå endnu en arbejdsprøvning, når det i mine papirer står at det er et no go.

Nu får jeg skrevet en fed klage, så får jeg svar, så er det BAN ved afslag og så er det BAN ved afslag. Jeg skal til psykiater på mandag og måske der allerede bede om en kontraincidering af ny arb. prøvning, jeg vil det ikke, kan det ikke, tør det ikke, men det er svært hvad man skal holde sig til. ??

Lægekonsulenten i min sag var ellers Anders Ottar Jensen som går for at være en mini Jens Bang. Kommunen stiller alle odds til mig, så jeg forstår jo ikke helt hvorfor Pensions nævnet vil redde/slagte mig ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension