K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2012, 23:27   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
av for hulan mine led

nu blev de her ledsmerter, der har stået på on and of siden 2010 igen fået mig til at gå til lægen. så nu er der igentaget blodprøver, for at se om de kan se gigtsymptomer, og der er bestildt tid til en knogleskintigrafi. mon resultetet osse er det samme som sidst? der fik jeg af vide af den ene læge at jeg havde slidgigt i alle mine led, store som små- og bagefter sagde en reumatolog med en gummihammer, at jeg intet fejlede. dette vidste han ud fra at slå på min albue og mit knæ. han vidste osse at den der meget pressise knogleskintigrafi, var helt forkert.ubrugbar skrev han i papirerne- jeg var jo blot 29 år...

her sider jeg så med hammer ondt i mine hænder og håndled, albuer og indimellem knæ.

nu er mit spørgsmål så- har andre med gigt symptomer haft svært ved at finde svarerne i blodprøver osv? for jeg har fået taget prøver 2 gange - uden at vise resultat ud over jeg lå lidt lavt med dvitamin.

jeg aner mildt sagt ikke ret meget om gigt- har læst op på det sidste gang jeg fik taget prøver- men det er jo forlængst væk fra min hukommelse igen.

som jeg sidder her, begynder mine knæ at værke. lidt lige som vokseværk, bare ganget op med 10.

nogen der har været i et lignende forløb, hvor du fik at vide de kunne ikke finde noget trods smerter??

jeg lindrer pt med varmedunk og gelpose når det er værst. men det tager jo kun toppen.

jeg har i perioden siden 2010 taget glukosamin, og her har der været en stille periode, dog ikke helt uden, men sådan at jeg tænkte at det var ikke noget at rende til læge fro( ja jeg er skadet af al den sygdom- jeg render kun til lægen hvis jeg ikke kan gå eller har smerter der kan sammenlignes med veer!). men har ikke taget det de seneste 3 måneder. jeg tror måske det kan være årsagden til de tilbagevendende smerter.

Sidst redigeret af kandelsdorff; 12-03-2012 kl. 23:31.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 23:44   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
nu blev de her ledsmerter, der har stået på on and of siden 2010 igen fået mig til at gå til lægen. så nu er der igentaget blodprøver, for at se om de kan se gigtsymptomer, og der er bestildt tid til en knogleskintigrafi. mon resultetet osse er det samme som sidst? der fik jeg af vide af den ene læge at jeg havde slidgigt i alle mine led, store som små- og bagefter sagde en reumatolog med en gummihammer, at jeg intet fejlede. dette vidste han ud fra at slå på min albue og mit knæ. han vidste osse at den der meget pressise knogleskintigrafi, var helt forkert.ubrugbar skrev han i papirerne- jeg var jo blot 29 år...

her sider jeg så med hammer ondt i mine hænder og håndled, albuer og indimellem knæ.

nu er mit spørgsmål så- har andre med gigt symptomer haft svært ved at finde svarerne i blodprøver osv? for jeg har fået taget prøver 2 gange - uden at vise resultat ud over jeg lå lidt lavt med dvitamin.

jeg aner mildt sagt ikke ret meget om gigt- har læst op på det sidste gang jeg fik taget prøver- men det er jo forlængst væk fra min hukommelse igen.

som jeg sidder her, begynder mine knæ at værke. lidt lige som vokseværk, bare ganget op med 10.

nogen der har været i et lignende forløb, hvor du fik at vide de kunne ikke finde noget trods smerter??

jeg lindrer pt med varmedunk og gelpose når det er værst. men det tager jo kun toppen.

jeg har i perioden siden 2010 taget glukosamin, og her har der været en stille periode, dog ikke helt uden, men sådan at jeg tænkte at det var ikke noget at rende til læge fro( ja jeg er skadet af al den sygdom- jeg render kun til lægen hvis jeg ikke kan gå eller har smerter der kan sammenlignes med veer!). men har ikke taget det de seneste 3 måneder. jeg tror måske det kan være årsagden til de tilbagevendende smerter.
Lidt ved jeg. Bl.a. at ikke alle gigtsygdomme kan påvises vha. blodprøve - heriblandt slidgigt, som først og fremmest skal diagnosticeres vha. Bl.a røntgen. Heller ikke psoriasisgit kan påvises i blodet.

Du skriver du har lavt d-vitamin. Det i sig selv kan give ledsmerter, men ved jo ikke om det er tilfældet for dig.

Langt fra alle gigtsygdomme er nemme at diagnosticere - har selv været i det trummerum i flere år. Hos mig er der noget at se i blodet, men til gengæld hæver mine led 'forkert' i forhold til den sygdom blodprøverne peger på og jeg har derfor ikke en sikker diagnose.

Jeg har været i medicinsk behandling i en periode, og får lige nu morfinplaster til at tage toppen af smerterne.

Held og lykke med dig!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 00:24   #3
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg får i forvejen morfinplaster for rygsmerter efter mit rygbrud tilbage i 2004.

jeg ved ikke hvad de finder ud af- men noget er min læge da nød til at gøre. de kan jo ikke bare sige: beklager, men vi kan ikke finde en årsag. jeg tænker her på at man jo kan behandle og med held bremse sygdommen, men ike kurere gigt.
og jeg er ikke interasseret i at de bruger flere år på at , finde "noget".

forstå mig ret- jeg håber da egentlig bare der er en helt simpelt grund til de smerter- der kan kurerres, frem for noget der ikkekan kurerres. jeg har fået min del af min kvote sygdom,

min dvitamin mangel var ikke vildt lav sidst jeg var derinde - men bare i underkanten af normalen.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 00:26   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
det er jo netop rønten som knogleskintigrafi er- en meget meget presis en, hvor de kan se ALT der vedrører knogler. det er inde på neuclear medicinsk afd man får det lavet- og man får sprøjtet en væske ind i kroppen som binder på knoglerne. derfor kan de få de meget nøjagtige billeder de kan.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 01:00   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hvis der er tale om en af betændelsesgigtformerne, som fx leddegigt eller psoriasisgigt kan de forsøge behandling, der ind imellem kan bremse sygdommen eller hindre en for hurtig udvikling. Slidgigt hører ikke under den kategori, og her kan man først og fremmest symptombehandle i form af smertestillende og naturligvis på sigt evt. operere.
Jeg kan sagtens forstå din frustration, og naturligvis skal du ikke bare lade dig spise dig af med, at de ikke finder det ene eller andet sandsynligt pga din alder.
Det jeg mener er blot, at det ikke altid er særlig nemt for dem at stille en hurtig diagnose, og at man derfor risikerer at få et længere forløb, inden man er i mål.
Du kan jo også altid bede din praktiserende læge om at blive henvist til anden rerumatolog for en second opinion
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 01:04   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
prøv lige med en ny reumatolog ikk !!!! hxn lyder da som en nisse?

og kig så lige på hvad kroniske smerter (som du jo har i forvejen) kan føre til. Her tænker jeg bla noget.... ala sensibelt centralnervesystem/ en smerteproblematik ?????

og så lige et knus til dig
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 01:43   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har de vildste ledsmerter i perioder (værst om vinteren, og mest når der er frost i luften!), og mine knæ er så medtaget at jeg dårligt kan komme ud af sengen. Nattesøvnen bliver ligeledes spoleret, fordi de værker som én i *******. Normalt cykler jeg meget, men når mine led teer sig, så må jeg lade cyklen stå, for jeg kan simpelthen ikke træde pedalerne!! Jeg har også mega problemer med at gå op og ned af trapper.

Blodprøver perfekte, røntgenbillederne er tekstbogs eksempler på friske, sunde og raske knæ!??

Jeg kan også få det i fingrene, skuldrene (kan fx ikke rede håret når jeg har det, for jeg kan ikke løfte armen ret højt), og nu er min hofte også begyndt

Men de kan ikke se noget på røntgen. Jeg har prøvet med glukosamin uden effekt. Men med fiskeolie er der så lidt større effekt - til den gode side!

Men ellers må jeg bare tage Panodil x 2 + 1 x Ibuprofen 3 gange om dagen, det kan lige tage toppen, men jeg kan ikke blive smertedækket. Nu har jeg lige invisteret i en sengevarmer, og den er altså SUPER, jeg kan ligefrem mærke hvordan mine led klapper i senerne af begejstring

Det skal lige nævnes at jeg er 42 og førtidspensionist, så der er ikke fusket med hverken røntgen, blodprøver eller andet, af en ivrig lægekonsulent der vil spare en pension. De kan simpelthen bare ikke finde ud af hvorfor jeg har så mange smerter, for de kan ikke finde noget...................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 08:22   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
de kan jo ikke bare sige: beklager, men vi kan ikke finde en årsag.
Jamen der er jo fundet en årsag:
"der fik jeg af vide af den ene læge at jeg havde slidgigt i alle mine led, store som små- "

At der så er en båtnakke af en reumatolog, der tilsidesætter denne diagnose siger da mest om ham.
Uanset hvor ung han finder dig, så kan han s'g* da ikke bare tilsidesætte hvad andre læger er kommet frem til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 08:56   #9
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
nu blev de her ledsmerter, der har stået på on and of siden 2010 igen fået mig til at gå til lægen. så nu er der igentaget blodprøver, for at se om de kan se gigtsymptomer, og der er bestildt tid til en knogleskintigrafi. mon resultetet osse er det samme som sidst? der fik jeg af vide af den ene læge at jeg havde slidgigt i alle mine led, store som små- og bagefter sagde en reumatolog med en gummihammer, at jeg intet fejlede. dette vidste han ud fra at slå på min albue og mit knæ. han vidste osse at den der meget pressise knogleskintigrafi, var helt forkert.ubrugbar skrev han i papirerne- jeg var jo blot 29 år...

her sider jeg så med hammer ondt i mine hænder og håndled, albuer og indimellem knæ.

nu er mit spørgsmål så- har andre med gigt symptomer haft svært ved at finde svarerne i blodprøver osv? for jeg har fået taget prøver 2 gange - uden at vise resultat ud over jeg lå lidt lavt med dvitamin.

jeg aner mildt sagt ikke ret meget om gigt- har læst op på det sidste gang jeg fik taget prøver- men det er jo forlængst væk fra min hukommelse igen.

som jeg sidder her, begynder mine knæ at værke. lidt lige som vokseværk, bare ganget op med 10.

nogen der har været i et lignende forløb, hvor du fik at vide de kunne ikke finde noget trods smerter??

jeg lindrer pt med varmedunk og gelpose når det er værst. men det tager jo kun toppen.

jeg har i perioden siden 2010 taget glukosamin, og her har der været en stille periode, dog ikke helt uden, men sådan at jeg tænkte at det var ikke noget at rende til læge fro( ja jeg er skadet af al den sygdom- jeg render kun til lægen hvis jeg ikke kan gå eller har smerter der kan sammenlignes med veer!). men har ikke taget det de seneste 3 måneder. jeg tror måske det kan være årsagden til de tilbagevendende smerter.
For mig lyder det ikke som leddegigt men mere som slidgigt...som du også har en læges ord for. Glukosamin virker ikke på leddegigt.

Mine blodprøver viste aldrig noget...det er der rigtig mange der oplever. Knogleskintigrafi derimod viser ret præcist om der kan være forandringer.

Jeg gik heller ikke til lægen...eller jo, det gjorde jeg....men da de ikke lige umiddelbart kunne finde noget, lod jeg det ligge. Så gik det jo godt igen en periode. Jeg endte bare med at gå i ca 8 år inden jeg fik nok og satte lægen stolen for døren. Det er en rigtig dårlig ide.

Jeg udtaler mig kun på grundlag af min egen sygdom, leddegigt, så hvordan slidgigt lige udvikler sig aner jeg ikke...men syntes da du skulle gå ind på gigtforeningen.dk og lige læse igen. Der kan du få mere præcise svar.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 10:12   #10
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Blodprøver

Hej

Jeg fik også taget blodprøver for at se om der skulle være gigt i kroppen min, men lægen fortalte mig:

Vi tager prøverne MEN vær klar over at de absolut ikke er sikre!
Hvis vi tager 100 tilfældige mennesker, vil der på 50 af dem være tegn på gigt via en blodprøve.
Ud af de 100 er der nogle der har gigt iflg. blodprøverne, men som aldrig har mærket noget til det og så er der andre der har tydelige gigt symptomer og blodprøverne siger der intet er...

Så jeg ved faktisk ikke hvorfor de bruger penge på de blodprøver, når de er så usikre?!

Det var blot et lille input...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De har taget mine sygedagpenge wesse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 10-07-2013 22:06
smerter i mine ben jyttels Alt det andet 9 12-05-2011 00:05
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Mine oplevelser som flekssjobber Pophår Din historie 8 30-10-2009 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension