K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2017, 17:15   #1
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Mengrad

Hej,
Er der andre der har fået fastsat mengrad og udbetalt erstatning på privat ulykkesforsikring?

Jeg er nemlig lidt i dilemma.
Jeg har to forskellige ulykkesforsikringer.
Den ene har jeg altid haft hos Codan og er med fin dækning mens den anden er igennem fagforening hos Alka og med mindre dækning.

Codan står for min sag på min skade og vurderer mengrad til 5%
Jeg havde selvfølgelig håbet på mere men var bange for at anke og evt. stå med ingenting så sagde ok.
Efterfølgende henter Alka sagens akter mv hos Codan og vurderer mengrad til 10%

Er der andre har prøvet sådan twist og er der noget at gøre. Evt høre om Codan om de vil vurdere igen eller skal jeg bare sige pyt.
Vil jo ikke være grådig men vil betyde meget for mig i nuværende situation hvis begge vurderede til 10%.

Hvad ville I have gjort ☺️

God aften
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 19:04   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Har oplevet samme situation som dig, mit forsikringsselskab kom også med en lille mengrad, hvor Alka vurderede min mengrad meget højere.

Jeg bad om at få arbejdsskadestyrelsen til at vurdere min sag, de vurderede den til det samme som Alka.

Så lad dig ikke spise af med hvad din forsikring tilbyder dig.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 19:14   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
Hej,
Er der andre der har fået fastsat mengrad og udbetalt erstatning på privat ulykkesforsikring?

Jeg er nemlig lidt i dilemma.
Jeg har to forskellige ulykkesforsikringer.
Den ene har jeg altid haft hos Codan og er med fin dækning mens den anden er igennem fagforening hos Alka og med mindre dækning.

Codan står for min sag på min skade og vurderer mengrad til 5%
Jeg havde selvfølgelig håbet på mere men var bange for at anke og evt. stå med ingenting så sagde ok.
Efterfølgende henter Alka sagens akter mv hos Codan og vurderer mengrad til 10%

Er der andre har prøvet sådan twist og er der noget at gøre. Evt høre om Codan om de vil vurdere igen eller skal jeg bare sige pyt.
Vil jo ikke være grådig men vil betyde meget for mig i nuværende situation hvis begge vurderede til 10%.

Hvad ville I have gjort ☺️

God aften
I min sag kørte mine 2 selskaber hinanden op fra 5 til 15 procent, så lad endelig det andet selskab vide, når det første selskab byder over.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 19:49   #4
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Jeg var for nogle år siden ude for et færdselsuheld hvor jeg pådrog mig en hjernerystelse. Bilistens forsikringsselskab (Alm. Brand) vurderede skaden til 12% hvorimod Alka kun vurderede skaden til 5%. Selskabet skrev, at jeg kunne få afprøvet spørgsmålet om mengraden ved den nu daværende Arbejdsskadestyrelse men at jeg i så fald skulle lægge ud for sagsbehandlingsgebyret på vistnok 5000 kr som jeg dog ville få tilbage hvis afgørelsen faldt helt eller delvis ud til min fordel.

Det skal lige nævnes, at der ikke var de store problemer med at få godkendt kravet om erstatning for men selvom jeg først kontaktede selskaberne omkring 1 år efter skaden.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 20:20   #5
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Har oplevet samme situation som dig, mit forsikringsselskab kom også med en lille mengrad, hvor Alka vurderede min mengrad meget højere.

Jeg bad om at få arbejdsskadestyrelsen til at vurdere min sag, de vurderede den til det samme som Alka.

Så lad dig ikke spise af med hvad din forsikring tilbyder dig.

Hvordan gjorde du sådan rent praktisk?
Jeg har allerede fået udbetalt erstatningen fra Codan så ved ikke om det er for sent.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 20:30   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
Hvordan gjorde du sådan rent praktisk?
Jeg har allerede fået udbetalt erstatningen fra Codan så ved ikke om det er for sent.
Fremgangsmåde burde stå i den afgørelse om mengrad som du i sin tid fik fra Codan. Hvis ikke, vil jeg foreslå at du kontakter Codan og beder dem om at kigge på mengraden igen med den vegrundelse at Alka er kommet til et andet resultat end de i sin tid gjorde. Hvis dette ikke fører til noget kan du spørge om muligheden for at få afklaret mengraden ved en vejledende udtalelelse fra det der tidligere hed Arbejdsskadestyrelsen. Jeg er dog sikker på at Codan af sig selv vil nævne muligheden overfor dig og hvordan det rent praktisk vil foregå.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 21:02   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg ringede bare til det selskab med den laveste procent...
Så indhentede de selv oplysninger fra det andet selskab, og så kom der en check med differencen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 23:27   #8
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg fortalte min forsikring at jeg ikke var tilfreds med deres vurdering af men graden
da Alka mente den var meget højere, jeg sagde jeg gerne ville have en vurdering af arbejdsskadestyrelsen og jeg også godt selv ville betale,

det aftalte vi så men jeg må gå ud fra mit forsikringsselskab har betalt da de tabte sagen og jeg kan ikke se jeg er blevet trukket for det.

Nej det er ikke for sent at henvende sig til dit forsikringsselskab.
__________________

Sidst redigeret af mand; 05-02-2017 kl. 23:30.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 13:21   #9
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Hej igen,

Jeg har klaget over min megrad og har fået følgende tilbagemelding.
Hvad tænker I jeg skal gøre?
Som jeg forstår så betaler Codan alle omkostninger.
Hvis jeg underskriver samtykkeerklæringen skal vi begge rette os efter afgørelsen.
Altså det kan gå begge veje eller blive på samme mengrad.

Hvis jeg ikke underskriver samtykke skal Codan ikke rette sig efter afgørelsen.
Den skal evt. igennem retssag.

Er det korrekt forstået og hvad vil I gøre i denne situation ?

God dag

Arbejdsmarkedets Erhvervssikring
Vi mener, at sagen bør vurderes af Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, som er en uvildig instans,
der også tager stilling til méngraden i private erstatningssager. Hvis Arbejdsmarkedets
Erhvervssikrings afgørelse skal være bindende for dig og Codan, skal der underskrives en samtykkeerklæring
om dette inden forelæggelsen. Vi vedlægger derfor en samtykkeerklæring.
Arbejdsmarkedets Erhvervssikrings honorar er p.t. 6.710 kr., hvoraf vi betaler for forelæggelsen.
Hvis Arbejdsmarkedets Erhvervssikring ønsker yderligere oplysninger i form af lægeerklæring,
speciallægeerklæring eller andet, betales dette af Codan.
Når vi har samtykkeerklæringen sender vi sagen til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring. Hvis du
ikke ønsker at underskrive samtykkeerklæringen, så afgørelsen er bindende for begge parter,
men ønsker, at sagen bliver forelagt for Arbejdsmarkedets Erhvervssikring alligevel, beder vi
dig om at give os besked.
Hvis du ikke ønsker at underskrive samtykkeerklæringen så afgørelsen er bindende for begge
parter, men ønsker, at sagen bliver forelagt for Arbejdsmarkedets Erhvervssikring alligevel,
beder vi dig om at give os besked så vi kan sende sagen til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring.
Arbejdsmarkedets Erhvervssikring sender deres afgørelse direkte til dig, når méngraden er
fastsat. Det er vores erfaring, at der kan gå op til 5 måneder inden de har vurderet sagen færdigt
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension