K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2009, 11:18   #41
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg har haft fat i min fagforening (Ledernes) og de har kigget på sagen. De mener at jeg skal gennemføre arbejdsprøvninger og sandsynligvis både 1,2 og 3 +. Men hun mener stadig ikke at de vil tilkende mig fleks, dels pga. min alder, dels fordi min skade ”kun” er skulder og dels fordi jeg arbejder 20 timer nu. Og så mener hun at jeg måske nok kunne placeres i et job som feks. vagt på et museum... sååå deeet
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 12:35   #42
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
fagforening

Hej Daisyboo

Det er godt nok utroligt, hvad man skal høre af dårlige undskyldninger ( for ung ).
Hvis jeg havde vidst det jeg ved i dag, havde jeg søgt flex/pension, da jeg var på omkring din alder.
I min naividitet arbejdede jeg, sygemeldt. Søgte nyt arbejde, uddannet mig,gik ned i tid m.m. for at blive på arbejdsmarked.
Hvad har jeg fået ud af det Nedslidt, stop af sygedagpenge, familie ved at gå i opløsning,o.s.v.)
Kæmper videre.
Så kæmp, uanset hvad din fagforening siger.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 11:36   #43
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Daisyboo.
Men det er jo derfor en ekstern arbejdsprøvning er så vigtig. For kommunen skal jo vise om du har mulighed for at opnå fuldtidsbeskæftigelse i et andet erhverv. Sådan er loven jo skruet sammen.

Jeg ved at du før har overvejet om du skulle anke din sag videre. Og selvom tingene virker død uretfærdige, så vælg alligevel dine kampe med omhu. Hvis du stadigt kæmper for flexjob, så se at få overstået en ekstern arbejdsprøvning. Det er dit eneste bevis for hvordan dine skavanker påvirker dig, og hvor meget du kan magte.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 11:57   #44
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg må blank indrømme at jeg er enig med fagforeningen et langt stykke henad vejen.

Begiver jeg mig ud i en arbjedsprøvning mister jeg mit rigtig gode job - det er 1000% sikkert. Men jeg forstår udemærket at loven er skruet sammen som den er.

Jeg tvivler også selv på at en fleks vil komme på plads i sidste ende. For hun kan da have ret i jeg nok godt kunne stå og glo ind i en væg på et museum 7,5 timer om dagen 5 dage i træk. Er nok nødt til at se lidt mere nøgtern på det. Men mon ikke den løn jeg oppebærer lige nu på deltid er mere eller i det mindste det samme som en væg kigger.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 19:19   #45
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jeg må nok se mig slået. Giver fortabt. Lang kamp som har kostet en masse tårer og frustrationer. Men sådan en det.

Ved ikke hvad der nu skal ske og hvordan det vil gå med min forsikringssag. Men den er nok også tabt nu.

Tak for jeres alle samens hjælp og ord
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 20:45   #46
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Synker lige en gang, og sender dig en masse tanker....
Trist....og jeg føler med dig.
Lizzy.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 22:10   #47
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DaisyBoo Se meddelelser
Jeg må blank indrømme at jeg er enig med fagforeningen et langt stykke henad vejen.

Begiver jeg mig ud i en arbjedsprøvning mister jeg mit rigtig gode job - det er 1000% sikkert. Men jeg forstår udemærket at loven er skruet sammen som den er.

Jeg tvivler også selv på at en fleks vil komme på plads i sidste ende. For hun kan da have ret i jeg nok godt kunne stå og glo ind i en væg på et museum 7,5 timer om dagen 5 dage i træk. Er nok nødt til at se lidt mere nøgtern på det. Men mon ikke den løn jeg oppebærer lige nu på deltid er mere eller i det mindste det samme som en væg kigger.
altså.. som en lille indskydelse til din sag og lange kamp... så er jobbet som vagt på et museum jo ikke kun at stå stille og glo i en væg..
jeg søgte på nettet og fandt et gammelt stillingsopslag.. og det kræver da vist sin mand at være vagt sådan et sted.. men tit og ofte aner en sagsbehandler ikke en skid om hvad det kræver at være i job i andre erhverv ,
prøv at kigge på dette.. http://www.foreningen-nydansker.dk/p...t_sept08_1.pdf

jeg fandt ikke lige noget omkring lønnen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 13:18   #48
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
tak til jer.

Du har ret Huldra. Jeg har netop talt med min sagsbehandler veninde og hun siger at netop det der med kustode også har været oppe vende i hendes kommune flere gange. Hendes egen holdning er så at det kan man ikke bare sige at alle kan blive. Man er også nødt til at være realistisk idet at det ligesom er begrænset hvad der findes af den slags job osv.

jeg overvejer kraftigt at finde energien frem til at lave en principsag...men ved ikke. Jeg føler mig total slagen
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 13:31   #49
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Godt, DaisyBoo, for jeg sad altså også med en klump i halsen, da du skrev at du gav op, for jeg ved jo godt fra mig selv, hvor langt ned man kan komme, fordi kommunernes sagsbehandlere bare ikke er til at samarbejde med og at logikken i de regler de administrerer er helt 'ude i skoven'

Men er glad for at du er ved at komme op på 'hesten' igen, for de skal sq ikke få skovlen under dig ... find din vrede frem, få hjælp fra din sagsbehandler-veninde og ank den afgørelse .... Web har sat nogle link til Ankestyrelsen, så der kan du og din veninde måske hente lidt inspiration, til at give den en principiel drejning

Ønsker dig alt mulig held og lykke og sender dig alle gode 'energier' Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 14:43   #50
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Jamen jeg ved ikke om jeg gør det. Skal have læst på det og se processer osv. Overvejer at skrive til samtlige social og beskæftigelsesordfører med klagen. Men jeg ved det helt ærligt ikke.

Tror nu ikke at jeg hiver min veninde ind over.

Jeg mener ikke at det kan være rigtig at man bede social velfungrende og godt begavede mennesker om at sige deres job op og kommer på kontant hjælp i et desperat forsøg på at gennem arbejdsprøve folk, når alle fagkyndige mennesker siger at der ikke er noget at gøre.


Men om jeg orker...det er ikke sikkert..desværre.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vandt over kommunen og tabte 40.000 kr supersus Politik og Samfund 208 09-03-2018 12:07
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Vi tabte :( hr.luko Alt det andet 2 11-08-2009 09:23
Jeg tabte kæben på gulvet! Rikke H Alt det andet 13 06-04-2008 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension