K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 15:40   #91
nielsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2007
Indlæg: 28
Styrke: 17
nielsen er ny på vejen
Fordi man får anmærkning i køre kort om automat gear, er det ikke en selvfølge man får bil, jeg har lige fået afslag på min ansøgning, og i mit kørekort har jeg både der skal være automat gear og ekstra spejle og specialsæder, og jeg har anket den over det hele, så det er lidt trist, må jo ikke køre i min bil længer
nielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 14:05   #92
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hejsa

Jeg har nu modtaget alle papirerne i bilsagens akter, fra ergoterapeuten.
Den indeholder
"Indstillingen om støtte til køb af bil" det var det ergoterapeuten skrev og observerede den dag med samtale og gangtest.
"Diverse lægepapirer"
"Generel helbredsattest fra egen læge"

Der er ingenting fra den lægekonsulent hun snakkede om.

Alt i alt en god beskrivelse hun har lavet, jeg kan ikke se noget misvisende i den, så den godtager jeg. Jeg skulle jo partshøres, derfor denne kuvert med alt hvad hun vedlægger til indstilningsnævnet. Så nu er der kun og vente på den sidste instans, som hun nævnte skulle vi gerne nå det her i februar. Så kære venner x fingre.

Nielsen, ja jeg ved godt mange får afslag på støtte til bil, selvom de har påtegninger om automatgear i kørekortet, jeg gengav bare hvad min ergoterapeut nævnte for mig, nemlig at hun sagde, at havde man kørekortkrav om automatgear, så SKULLE de bevilge støtte til bil. Måske det kun gælder i min kommune
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 16:35   #93
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Nielsen og andre.
Du går ind på følgende site.: http://www.ha-bil.dk/ og søg "ansøgning til invalidebil" så ser du Servicelovens §114 og under Vejledning til §114 under § 10 finder du løsningen.

Du kan godt søge om hjælpemidler til din bil trods du har fået afslag på invalidebil iht § 114. Lad høre om hvad du vælger. Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 18:54   #94
løven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
løven er ny på vejen
handicap bil

Hej jeg er også igang med at ansøge om handicap bil, jeg glæder til at følge med i jeres erfaringer herigennem. Mit første møde foregik pr. telefon hvor jeg blev spurgt hvorfor jeg først nu søgte og ikke før, og jeg forklarede at det var først nu jeg var blevet opmærksom efter et ophold på gigtsanatoret, at det var vigtigt med aflastning.Så ikke en rigtig god start men hun sendte så skemaet til mig som jeg så selv kunne udfylde, jeg ringede og spurgte omkring når bilen både skal bruges til arb. og trivelsel så mente jeg at kunne krydse af begge steder men nej. Jeg har fået at vide at der vil komme svar 6-7-09 længe når hendes kolega ikke har tid til besøg hos mig. Men jeg venter spændt.
jeg har ledegigt og cøliaki og kroniske mavesmerter så derfor er jeg bevillet flexjob men har brugt et år på at finde et øv øv.
løven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 20:28   #95
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Løven.
Bedre sent end aldrig. Men lyt til vores råd.: alt foregår skriftligt. For mange opdager for sent at mundlige "lovninger" ikke holder.
Så da du nu har en specifik dato for et svar så skal du tænke: er det en afgørelse eller ?

Så begyndt at undersøg hvilken sagsbehandlingsfrist dine kommunalpolitikere har fastsat og offentliggjort for netop ansøgning af invalidebil. Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 21:04   #96
nielsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2007
Indlæg: 28
Styrke: 17
nielsen er ny på vejen
Ja jeg kan godt få bevilliget til nogen af de ting som er i mit køre kort, men kun hvis bilen kan holde de næste 6 år. Nu er min da værne bil fra 99 og så er jeg sikker på at de siger den ikke kan holde de næste 6 år. har så måske tænkt på og bytte min bil væk for at få automat gear i, men så får jeg en bil som er fra 97, skal lige sige det hele er anket ved statsamtet, og vider til ankestyrelsen, for at køre det som en princip sag, men der fik jeg også afslag, så for mit ved kommen er det slut.
nielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 21:27   #97
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Får snart bilen

Jeg blev ringet op i torsdags, at min bil nu er ved handimobil i herning hvor der skal ændres til mine behov. Med lidt held har jeg den indenfor 1-2 uger.

  • Søgte i sommeren 2007 (dog ikke bil men kran)
  • Ergo ultimo 2007 var og teste mig og fandt at kran ikke var en mulighed og derfor blev ansøgning konverteret til ansøgning om bil.
  • Forår 2008 besøg af ergo indenfor bevilling af bil. Foretog gangtest.
  • September 2008 besøg af PTU som skulle teste kørefærdigheder
  • December 2008 endnu en ergo ud først hos mig, anden dag hos bilforhandler og se mig i bilen
  • Januar 2009 bilansøgning endeligt godkendt i bevillingsteamet.

blot lige en opsummeren hvordan forløbet kan være
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 14:48   #98
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
opdatering

Lægeskøn fra lægekonsulent modtaget, kan nu godt forstå I raser over lægekonsulenter, mere eller mindre alle diagnoser fejet af bordet, og konverteret til SOMATISERINGSTILSTAND....... IDIOT. Fibromyalgien er blevet til ømhed i muskler, Hormonsygdommen PCOS mener han kun der HAR været tale om, hmmm der HAR ikke været tale om, der ER tale om, skal tage medicin for dette til i al fald overgangsalderen, måske længere.

Hans konklussion: Motion og vægttab....... hm netop pga fibben kan jeg og MÅ ikke dyrke hårdt fysisk motion, deltager i bassintræning i varmtvandsbassin. Vægttab, ja ja ved det godt er igang med diætist, har smidt 12 kg siden sommer, ved livsstilændring, men netop pga PCOS er det ekstra svært, som min læge siger, det er det værste man kan sige til en pcokvinde, at hun skal tabe sig, når sygdommen gør at man er insulinresistens, insulinen man producerer ikke kommer ud i musklerne, siger musklerne MAD, og en ond cirkel er startet, og insulinen hober sig op og lægger al fedtet på mavsen.... skide træls.
Så han er sgu ikke særlig klog hi hi hi gad vide hvilken lægespeciale han har.

Nå men ergoterapeuten, snakkede om hun gerne ville ha' mig vurderet af en speciallægen i reumatologi, og gerne hos ham jeg var ved i forbindelse med min pensionssag/erhvervsevne og diagnosestiling Glen Gorm Rasmussen i Ålborg, hun kunne nemlig se i min speciallægeerklæring fra ham, at han er meget grundig og saglig. Jeps og en behagelig mand.
Meeen det er jo dyrt, så det var ikke sikkert hun fik lov, men sørme jo, jeg modtog en kopi af hendes brev til ham for 1½ uge siden, dagen efter havde jeg et brev fra ham med en tid........ jeg skal møde på fredag d. 6. marts kl 13.00, hva' siger i så 2 ugers ventetid.

I brevet til ham beder hun ham om, at vurdere mig i forhold til invalidebil, skånehensyn og så videre, så det bliver spændende.

........ fortsættelse følger........

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 19:49   #99
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Hej jeg er også igang med at ansøge om handicap bil, men det er kun trivlsegrundlag som jeg søger på , selv om det vil blive meget svært, men jeg se ikke anden mulighed.

Jeg har jo søgt bilen som trivselsbil! Venter på et fleksjob, og der med kan jeg ikke søge på erhverv selv om det ville kunne hjælpe mig, med en invalidebil, at kunne køre noget langer efter job.

Jeg søger en højere bil, da jeg har svært ved ind/udstigning, i ved komme op og ned i en bil, kunne tænke mig en hvor man sætter sig IND. Derudover "ønsker" jeg mig automatgear, spescialsæde da det giver massive smerter i hofter og ryg ved brug af kobling, men også udtrætning.

Samt når jeg bliver udtrættet har, måtte tage meget smertestillende medicin, og der med ikke ville føre bil, af hensyn til andre.

Sidst redigeret af beha; 19-03-2009 kl. 19:55.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 12:55   #100
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej

Beha....
Kan se du du har de samme ønsker som mig, og de samme problemer, ved brug af pedalerne. Jeg søger også på trivselsgrundlag, jeg er dog pensionist.
Men det er jo noget sværere, at få bil på det trivselsmæssige grundlag desværre.

Nå, men jeg har jo overstået speciallægeundersøgelsen, og har modtaget erklæringen.
Lægen beskriver, at jeg er stærkt forværret siden han sidst så mig, i forbindelse med afklaring af diagnose og erhvervsevne.
Der blev trykket, hevet og undersøgt, der blev foretaget gangtest med og uden rolator, og taget tid på hvor hurtig/langsomt det tog mig på en målt distance.
Han beskriver, at jeg er stærkt smerteplaget, og ved de forskellige muskeltest, er der normal kraft i benene, men jeg bliver ved gentagelser hurtigt udtrættet og massiv mere smertepåvirket.

Jeg har så fra ergoterapeuten modtaget en kopi af erklæringen, da hun ikke var klar over om jeg havde modtaget den selv, hun har altså styr på tingene.
Og i dette brev stod der, at havde jeg kommentarer til partshøringen vedrørende erklæringen, skulle jeg indsende det til hende, så det var hende i hænde senest d. 3. april.
Jeg har ingen kommentarer, da der ikke står noget i erklæringen, som jeg ikke er enig i, og jeg synes ikke det kan beskrives bedre, og jeg synes heller ikke der mangler noget.
Lægen har endda beskrevet, at det er manden der gør rent, handler ind, og at vi sammen laver mad, men at det hovedsaglig er manden og jeg står/sidder ved siden af. Han nævner også at manden ordner mine tæer og tørrer mig efter bad, da er mine kræfter nemlig opbrugt, og daglig hjælper mig i noget af tøjet.

Så kære venner, nu kan jeg vente til efter d. 3/4, og lige derefter kommer påsken, så det kan jo udskyde det lidt, men jeg må jo bare vente, det gør nu heller ikke noget, lidt tid fra eller til, bare det bliver et positivt resultat ikke
Nå men har i dette kommunale system, lært mig selv ikke at sætte næsen op efter noget, jeg forventer altid det negative, det gør så ikke så ondt når man får nej, vel?

Kærlig Hilsen
Stoktoft, som sidder herhjemme i fuld solskin fra en flot lyseblå himmel
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension