K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2018, 11:11   #1
Kim Jørgensen
aktiv
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2018
Lokation: Bornholms regionskommune
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kim Jørgensen er ny på vejen
Unhappy Modregning i flexløn

Hejsa, jeg er flexjobber og har netop været indlagt på rigshospitalet med nyrekræft, i den forbindelse meddelte kommunen mig at jeg skulle melde mig syg fra mit job og samtidig skulle søge om sygedagpenge, dette gjorde jeg naturligvis!
Efter operation meldte jeg mig klar til job efter 4 ugers rekonvalens og i dag d. 27 september modtog jeg min første udbetalingsmeddelse fra kommunen og stor var min forbavselse da jeg kunne konstatere at kommunen havde trukket mig for udbetaling af tabt arbejdsfortjeneste samt lavet en modregning for syge dagpenge, jeg kontaktede derfor kommunen der meddelta at dette er helt efter loven og at stort set alt hvad der kan modregnes i flexløn, jfr, gældende lov SKAL modregnes ens flexløns udbetalinger, er dette virkelig rigtigt?
Kim Jørgensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2018, 12:11   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"§ 4. Hvis en ansat i fleksjob ikke modtager løn under sygdom, modtager den pågældende sygedagpenge efter reglerne fastsat i § 49 i lov om sygedagpenge eller ressourceforløbsydelse efter § 69 j i lov om aktiv socialpolitik. Der sker fuldt fradrag for de udbetalte sygedagpenge eller ressourceforløbsydelse i fleksløntilskuddet, således at der sammenlagt udbetales et beløb svarende til 98 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. "
http://www.socialjura.dk/content-sto...2-af-311-2017/

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget om tabt arbejdsfortjeneste.
Jeg fandt noget fra 2013, men der kan jo være sket ændringer siden. Her skrives dog: "Løn modregnes som ovenfor anført i fleksjobsydelsen - eller det der står i stedet for løn. "
Og på en måde ville det vel give logisk mening at det sidestilles med en lønindtægt? Så er det bare et spørgsmål om det skal modregnes med 30% eller 100%

Sidst redigeret af MistyMiss; 27-09-2018 kl. 12:43.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2018, 20:28   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg får bekræftet at tabt arbejdsfortjeneste sidestilles med løn, da der betales amb af beløbet
Og derfor skal det modregnes med samme procent som alm lønindtægt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2018, 21:37   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kim Jørgensen Se meddelelser
Hejsa, jeg er flexjobber og har netop været indlagt på rigshospitalet med nyrekræft, i den forbindelse meddelte kommunen mig at jeg skulle melde mig syg fra mit job og samtidig skulle søge om sygedagpenge, dette gjorde jeg naturligvis!
Efter operation meldte jeg mig klar til job efter 4 ugers rekonvalens og i dag d. 27 september modtog jeg min første udbetalingsmeddelse fra kommunen og stor var min forbavselse da jeg kunne konstatere at kommunen havde trukket mig for udbetaling af tabt arbejdsfortjeneste samt lavet en modregning for syge dagpenge, jeg kontaktede derfor kommunen der meddelta at dette er helt efter loven og at stort set alt hvad der kan modregnes i flexløn, jfr, gældende lov SKAL modregnes ens flexløns udbetalinger, er dette virkelig rigtigt?
Hvor får du tabt arbejdsfortjeneste fra?
Er det for perioden hvor du har været sygemeldt?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 10:11   #5
Kim Jørgensen
aktiv
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2018
Lokation: Bornholms regionskommune
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kim Jørgensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvor får du tabt arbejdsfortjeneste fra?
Er det for perioden hvor du har været sygemeldt?

Mvh. Susanne
Hej Susanne, jeg fik tabt arbejdsfortjeneste gennem kommunen idet jeg har haft mit flexjob gennem flere år!
Man skal her ansøge om tabt arbejdsfortjeneste og det gik glat i gennem!
Mvh. Kim
Kim Jørgensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 16:23   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kim Jørgensen Se meddelelser
Hej Susanne, jeg fik tabt arbejdsfortjeneste gennem kommunen idet jeg har haft mit flexjob gennem flere år!
Man skal her ansøge om tabt arbejdsfortjeneste og det gik glat i gennem!
Mvh. Kim
Ok. Jeg har bare ikke før hørt om at man både får tabt arbejdsfortjeneste og sygedagpenge. Normalt modregnes sygedagpengene i lønnen.

Selvfølgelig skal begge dele modregnes i dit fleksløntilskud, det er indkomst.

Mvh. Susanne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension