K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2010, 18:50   #1
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
Fra revalidering til kontanthjælp

Jeg har desværre måtte stoppe mit job som murer da jeg havde en arbejdsulykke. Jeg blev opereret og skulle efter genoptræning prøve om jeg kunne komme tilbage til murer faget. desværre kunne min ryg ikke holde til det. Jeg aftalte sammen med min sagsbehandler at jeg skulle omskoles. og i august 2009 begyndte jeg på ny udd. på revalidering. Desværre kunne min ryg ikke holde til at sidde på skolebænken, så derfor måtte jeg igen stoppe. Sammen med min sagsbehandler fandt jeg et job hvor jeg kunne komme i arbejdsprøvning i 3 mdr. Jeg har nu været i arbejdsprøvning i 7 mdr. 2 gange har kommunen mundtligt forlænget min prøvetid, da de ikke har haft tid til at visitere mig til flexjob. Jeg fik ny sagsbehandler og blev indkaldt til møde på kommunen, hvor jeg glædeligt mødte op. Jeg håbede på en løsning så jeg vidste hvad jeg havde at rette mig efter. Men min sagsbehandler ville bare oplyse mig om, at jeg skulle på kontanthjælp. Jeg blev helt paf, de kunne ikke tage stilling til noget, andet end hvis jeg ikke fortsat mødte op hvor jeg var i arbejdsprøvning ville jeg ingen penge få. Jeg har ikke fået noget på skrift siden august 2009. Kommunen har telefonisk informeret mig om at min jobprøvning blev forlænget 2 gange. Har intet fået på skrift. Jeg er ikke blevet varslet skriftligt om at jeg ryger på kontanthjælp, fik det mundtligt at vide at d.d. ville min revalidering ophøre. Er det lovligt? Er der nogle har har prøvet det samme som mig?

Min sagsbehandler får det til at lyde som om jeg ødelagde min ryg med vilje. Hver gang jeg snakker med hende beder jeg hende skrive vores samtale ned og sende kopi til mig, men det nægter hun.

Jeg er så frustreret, ved ikke hvad jeg snart skal gøre.

Jeg er i gang med en arbejdsskadesag, og der har jeg også høre at man ikke må sende folk på kontanthjælp hvis arbejdsskadesagen ikke er afsluttet.

er jeg helt gal på den????
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 19:50   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan lige svare på enkelte ting, så kommer der sikkert nogen der kan svare på resten.

M.h.t. at hun nægter at sende dig kopi at jeres samtaler, der vil jeg anbefale dig at bede om aktindsigt. Øverst på denne side er der et punkt der hedder "Nyttige links", klik på den, så kan du finde en formular til brug ved aktindsigt.

Det er IKKE i orden at du ikke får noget på skrift, mit bedste råd er, at du sender en klage til jobcenterchefen, men sørg for at der står tydeligt at det er en klage, da den ellers blot bliver overrakt til din sagsbehandler.

Det er en fordel at tage sagen i egen hånd, man skal ikke stole på alt hvad man får at vide på kommunen.

Hvis din sagsbehandler kommer med påstande du synes lyder underlige, så bed hende om at vise dig i hvilken lov og § det står.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 20:05   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg vil også anbefale dig at søge aktindsigt.
Har hørt, at man kun får udbetalt revalideringsydelse, så længe man følger revalideringsplanen, bortset fra man kan være sygemeldt ½ år cirka. Og at man ikke kommer tilbage til sygedagpenge efter reva-ydelse, så måske er det rigtig nok, at du kan komme på kontanthjælp. Måske nogle andre kan svare mere præcist på det.
Men under alle omstændigheder skal du have at vide, hvad planen er!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 20:42   #4
Allstar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Allstar er ny på vejen
Hej

I forhold til den lov du henholder til tror jeg du mener §27 stk.6 hvor der står følgende:

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Og det afgørende på det punkt er at der ikke er afgjort erhvervsevne tab.

Men om denne regel gælder når du er på revalidering ved jeg ikke?

Hvor er det frækt, kan kun sige forsøg at at foregår skriftligt, og få altid et referat, din sagsbehandler, skal mig bekendt, skrive en statusrapport omkring det opfølgningsmøde der har været afholdt, så jeg tror ikke din sagsbehandler bare må sige at det vil hun ikke, simpelhen frækt og respektløst af hende.. øv da..
Allstar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 21:59   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 37
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
For lige at svare på dit sidste spørgsmål ang arbejdsskade, hvis man har en sag kørende i arbejdsskadestyrelsen.

Så har du ret, de kan ikke afslutte dine sygedagpenge hvis du har en sag kørende i arbejdsskadestyrelsen som ikke er afgjort.
Hvis den så bliver afgjort og der bliver anket giver det dog ikke dig ret til at få forlængelse.

http://www.hk.dk/hovedstaden/aktuelt...eloven_aendret

Nederst på siden kan du se de punkter der er for at man kan få forlængelse..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 23:18   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få din fagforening på banen, og med til møder med sagsbehandler.

bed dem for nuværende at sende status til sagsbehandleren, således at de bliver oplyst om samme, som dig.
Så får vi se, om det er tomme trudsler.
Uanset har du krav om at få det på skrift.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 23:43   #7
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
Først. Tusind tak for jeres svar/reaktion :-D
Min sagsbehandler kan jeg slet ikke tale med. Første gang jeg mødte hende var da hun sagde at d.d. gik jeg over til kontanthjælp.

Hun påstår at hun ikke er forpligtet til at skrive noget ned før der er noget der er fastlagt.

Det sidste jeg har på skrift er at jeg skal i arbejdsprøvning fra 30/9-2009 til 31/12-2009. Den 17/12-2009 skal kommunen tage kontakt til stedet hvor jeg er, for at høre om det går godt. og hvis det gør skal jeg visiteres til flex.

Jeg hører intet. Men den første hverdag i 2010 bliver jeg ringer op af kommunens virksomheds konsulent, som spørger hvorfor jeg ikke er på arbejde. Jeg fortæller at jeg havde (ifølge aftalen) sidste arbejdsdag d. 30/12-09. Der bliver jeg oplyst telefonisk at det er forlænget 3 mdr. Sidst i marst fortæller en af de ansatte (ikke chefen selv) at kommunens virksomhedsk. har ringet og de beder dem oplyse mig at perioden er yderligere forlænget 3 mdr.

Jeg tager så kontakt til min fagforening. Vi aftaler et møde (fagfor. virksomhedsk. og jeg) hvor der bliver aftalt at inden 1 maj skal der ligge visitering klar til flex. Dette er ikke sket endnu, til trods for at fagfor. flere gange har ringet/mailet til kommunen. Der er nu sendt en rykker.

Arbejdsskadestyrelsen har godkendt arbejdsskaden og der skal nu vurderes erhvervsevnetab, men de mangler oplysninger fra kommunen om min økonomiske situation. 4 gange har de nu sendt rykkere til kommunen, men intet er sket.

Min kone er på revalidering da hun kom til skade med sin skulder under sport. Vi bor i eget hus (har gjort i snart 10 år) har bil, 3 børn. Men jeg kan intet fa af kommunen da vi er gift og bor i eget hus. De siger vi kan sælge, blive skilt osv før jeg kan få noget. når udgifterne er betalt har vi 1500 til ALT pr. mdr.

Jeg vil så gerne vide om der nogle steder står noget om at kommunen skal varsle skriftligt at man går på kontanthjælp?

Vi har fagforeningen bag os 100%, arbejdsskadestyrelsen støtter os og de ringer og ringer til kommunen for at få dem til at skynde sig at sende oplysninger. Ekstra Bladet har kontaktet os, de mener vi har en sag.

Alt dette er selvfølgelig godt, men det hjælper os ikke her og nu, da vi jo ikke kan leve uden penge.

Men måske kan det hjælpe os økonomisk, hvis jeg kan vise kommunen at jeg faktisk ved det er ulovligt at sende en på kontanthjælp uden skriftlig varsel.

Ups. forresten

Har bedt om aktindsigt. men der er INTET skrevet ned siden august 2009

Sidst redigeret af Webmaster; 15-05-2010 kl. 00:17. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 23:50   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Men min sagsbehandler ville bare oplyse mig om, at jeg skulle på kontanthjælp. Jeg blev helt paf, de kunne ikke tage stilling til noget, andet end hvis jeg ikke fortsat mødte op hvor jeg var i arbejdsprøvning ville jeg ingen penge få.
Det er ikke ok og du skal med det samme klage over stop af revalideringsydelse, du skal varsles to uger før stop og du skal have mulighed for at gøre indsigelser (partshøring)

Du skal bruge den her når du klager


§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Du skriver desværre ikke noget om hvornår hun vil eller ville stoppe din revalidering men er det allerede gjort og der er gået over fire uger så prøv med en klage alligevel ,og i klage oplyser du om at du først nu har opdaget hvad dine rettigheder er da din sagsbehandler heller ikke har oplyst dig om dette og at hun derfor også overskrider retssikkerhedsloven


§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


og i samme klage skriver du selvfølgelig også at din sagsbehandler har nægtet dig at få noget på skrift og at hun kun vil tale i telefon ..

Og pr efterdags sørger du så for KUN at kontakte hende på skrift og forlanger at få det tilbage på skrift ...

Lige som det kan anbefales at du får fat i en mp3 optager og optager alle jeres samtaler (uden at oplyse det ) og at du ikke møder frem uden bisidder igen ...


Lige som du i klage også beskriver hvordan de bliver ved at forhale sagen ...

Jeg ved faktisk ikke om en arbejdskadesag også har opsættende virkning på revalideringsydelsen .

Har du fået lavet en ressourceprofil og hvad siger den ?

Du skal sørge for i din klage også at få med at der ikke er opdateret i ressourceprofilen ..

og jeg ville sende den klage i kopi til borgmester hele kommunalbestyrelsen og sagsbehandler og dennes chef
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 00:08   #9
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
Hun stoppede min revalidering d. 31/4-2010. Jeg har det ikke på skrift, kun mundtligt.

Den sidste rescource profil der er lavet blev lavet i marts 2009. siden da har jeg haft 5 sagsbehandlere, jeg har kun mødt 2 af dem personligt. den ene var hende der sørgede for at der blev lavet jobplan som gjalt indtil 31/12-2009. derefter skulle jeg i flex. DETTE HAR JEG PÅ SKRIFT...

Men så fik jeg ny sagsbehandler, hende har jeg kun mødt en gang, til møde hos hende d. 15/4-2010. Der oplyste hun mig at jeg d.d. ville overgå til kontanthjælp. Virksomhedskonsulenten fik hende overtalt til at vente indtil 31/4. Men jeg kunne intet få på skrift. Heller ikke noget har jeg skullet skrive under på.

Oven i købet påstår hun at jeg udemærket godt vidste at jeg ikke kunne være i jobprøvning på revali... MEEN hvor i alverden skulle jeg vide det fra. Og desuden er det ikke mig der bliver ved med at forlænge min jobprøvning
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 00:19   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er godt nok lidt sent du er ude med en anke men du kan nå at anke det alligevel ... hvis de har stoppet dit den 31-4-10 så har du lidt tid og du skal få skrevet en anke ...

Og det er vigtigt at du får den skrevet nu og at du også får med at der ikke er lavet nogen helhedsplan for dig kun at de stopper din revalidering jeg skal prøve at kigge på den i morgen når jeg er lidt mere udsovet og se om ikke vi kan lave et udkast med de oplysninger du har her ...

Og den du har hvor de skriver at du skal have fleks den skal du holde godt fast i

Men det forvirre mig at du skriver revalidering , skolebænk og arbejdsprøvning ..

Hvad var det helt nøjagtig du var i , hvad står der i det første brev du fik (hvor den galdt til den 31-12-09 kan du ikke lige skrive den § ind her så skal jeg prøve at se om jeg kan finde hoved og hale i det (lover ikke noget men giver det et forsøg )
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskellen på forrevalidering, revalidering og kontanthjælp. mabast Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-08-2012 20:03
Fra revalidering til kontanthjælp Mulle83 Alt det andet 10 17-02-2011 04:55
Revalidering eller kontanthjælp? kirsten01 Alt det andet 2 16-12-2010 23:03
Revalidering/Kontanthjælp Mcavforfanden Alt det andet 7 12-07-2010 15:24
Fra revalidering til kontanthjælp..! SUK jnrj Alt det andet 8 20-12-2007 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension