K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2013, 08:23   #11
Kanaljen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kanaljen er ny på vejen
Fleksjob

Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Ved ikke om jeg ikke kan læse og forstå i denne tråd, men....

du er tilkendt fleks?
er kommunen ikke bekendt med dette fleksjob?
Jeg er tilkendt fleks og kommunen er bekendt med dette, og der er lavet aftale om refusion mellem kommune og arbejdsgiver. Det er mig som arbejdstager, der mangler en ansættelseskontrakt og ikke kan få hjælp af kommunen til at ændre på arbejdsivers overbevisning gennem flere år om, at han ikke skal lave ansættelseskontrakt mellem virksomhed og ansatte fleksjobber(e)....
Kanaljen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 10:10   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fagforeninger findes, fordi arbejdsgivere i nogle tilfælde helst meler deres egen kage.

Jobkonsulenter i jobcentrene overholder idag desværre heller ikke altid lov.

Eneste sikkerhed for at dine rettigheder overholdes og tilgodeses er derfor fagforening.

Valget er jo dit.

Der er ikke meget der tyder på, at din arbejdsgiver vil overholde andet end egen dagsorden.
Det er til skade for dig, men helt dit valg.

Måske du mister job oa, ved at fastholde dine krav, men modsat må du bare gøre op med dig selv om du vil acceptere dine vilkår idag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 13:07   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja og da fuldt legitimt, at man skal have et medlemsskab for at få hjælp.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 16:22   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Fatter ikke at en arbejdsgiver undlader ansættelseskontrakt.. Det kan virklig koste ham/hende kassen, hvis der går kuk i den.. Hmm
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 08:35   #15
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Der er altså noget der ikke stemmer i dette her.
Når man får et fleksjob, skal kommunen lave et møde hvor der bla. bliver snakket om hvilke præmisser og hensyn der skal være i den ansættelse, og det er da ikke unormalt at der ydermere er en med fra den fagforening som arbejdet høre ind under, netop for at sørge for at alt går som det skal. Og en kontrakt bliver underskrevet, jeg har da aldrig hørt om at der ikke bliver lavet en kontrakt.
Og man behøver ikke være medlem for at få en fagforening med til dette møde, det var jeg ikke da jeg blev ansat. Jeg valgte så at melde mig ind bagefter.

Jeg ville skrive en klage til chefen i Jobcentret og spørge til om det er normal kotume ikke at lave ansættelses kontrakter, og så ringe til fagforeningen og fremlægge sagen, de vil som regel godt hjælpe hvis man melder sig ind, og det lyder som en god ide i dette tilfælde her.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
manglende arbejdsprøvning Garfield Spørgsmål ang fleksjob 8 14-01-2011 18:11
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28
Da Ulla og de andre handicappede kom på kontrakt Lilli Susanne Politik og Samfund 0 20-05-2009 15:27
Ny kontrakt og mere i løn? Despina Spørgsmål ang fleksjob 5 27-01-2009 14:36
Starte i fleksjob inde der er lavet kontrakt? gittedl Spørgsmål ang fleksjob 5 28-01-2008 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension