K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2018, 10:33   #11
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Wauuu var selv på sygedagpenge. og skule til dette her møde om ressousceforløb, vidste egentlig ikke at jeg havde noget alternativt.

Tusinde tak.

I er søde til, at hjælpe.

Hvis du selv søger om fp. skal du kigge under mulighed 2 dvs §17.2, der hvor de to måder at ansøge på..


2 måder, at ansøge på?

på forhånd tak
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2018, 12:13   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man kan søge bredt om førtidspension også..

Hvis man bare søger om førtidspension bredt....så betyder det at kommunen skal se på alle ting inden for den sociale lovgivning...og se om disse er opfyldt inden....

De kan her feks også se på fleksjob eller ressourceforløb som løsninger...

Men hvis man søger på det foreliggende grundlag...efter paragraf 17 stk 2....så skal de udelukkende se på førtidspension og om du er berettiget til denne...

Du kan se lovgivningen her https://www.retsinformation.dk/Forms...2-a3ac709cf83b

Du kan også se på @Stampes link som nu virker https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...on-pa-to-mader
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2018, 19:49   #13
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Nu har jeg været søgt om førtidspension ( har været 2 operationer igennem, så først nu ).

Jeg skrev følgende:

XXXX kommune

xxxx xxxxxx x

xxxx xxxx Dato xx-xx-xxxx


Ansøgning om førtidspension

Jeg ønsker at søge førtidspension efter paragraf 17 stk 2 på det foreliggende grundlag ifølge lov om social pension.
Jeg har permanent funktionsnedsættelse og smerter.

• Jeg er blevet bevilliget og modtager fast rengøring i hjemmet.
• Tilkendt og udlåner hjælpemidler.
• Visiteret til en handicapbolig.

Yderligere er jeg er medlem, af Dansk Handicapforbund og Ulykkespatientforeningen.

Venlig hilsen

Privat -slettet -



Nu har jeg fået en bekræftelse på at de har modtaget denne - og de skriver til mig:


Du er indkaldt til samtale til d. 23.07.2018, kl.09:30.
Mødet har følgende indhold:
- gennemgår ”Råd og Vejledning” pjecen, som du vil underskrive.
- underskrive samtykke til at kommunen må samarbejde med forskellige behandlings steder,
m.m.
- ligge en plan for hvordan din ansøgning om førtidspension skal håndteres.
- svare på dine eventuelle spørgsmål.




Men, de må da ikke indhente oplysninger, når jeg søger på det foreliggende grundlag?
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension