K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2008, 16:38   #11
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
Exclamation ny afgørelse fra Ankestyrelsen. august 2008

Jeg har lige fået de nye afgørelser fra ankestyrelsen. Og her synes jeg at denne er værd at lægge mærke til.

Det er den sædvanlige om, at kommunen prøver at køre det over i at en sag skal genoptages efter tre år.
Den er her blevet underkendt på grundlag af tidligere erklæringer om vedkommendes manglende resterhvervsevne.

Så, det kan mange gange betale sig at anke. kan man ikke selv overskue det, er der tit mulighed for at få hjælp i en forening eller klub.
Selv om det er hårdt, mens det står på og selv om man slet ikke kan overskue det.




Afgørelse

"Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg fandt, at ansøger ikke var omfattet af § 20, stk. 1, sidste punktum, der gav mulighed for at bevilge førtidspension med genoptagelse.

Der var således ikke grundlag for at sætte revision på ansøgers førtidspension.

Beskæftigelsesudvalget vurderede, at der ikke var tale om en alvorlig lidelse med et uforudsigeligt forløb, som kunne bedres inden for en kortere årrække. På baggrund af de undersøgelser, der var foretaget af læger og psykologer i sagen, vurderede udvalget, at der hovedsageligt var tale om en personlighedsforstyrrelse. Denne lidelse var varig og uden yderligere behandlingsmuligheder."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117590
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 17:56   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej roma

Ja igen et godt bevis på at det kan betale sig at anke de genoptagelser som mange kommuner er begyndt at sætte på næsten automatisk og altså helt i strid med bestemmelser og loven.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 14:26   #13
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Det er beskæftigelsankenævnet det har tilkendt mig pension med genoptagelse efter 2 år.

Nu er det bare sådan at jeg fik pensionen tilkendt med et år tilbage, så min sag skal (vel) tages op efter kun knapt et år, altså marts 2009.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 23:45   #14
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Midlertidig pension

Jeg har netop idag taget kontakt til min kommune ang. revudering af min ftp. Det er d. 1.10.2008. De indhenter status fra den mest behandlende, som er min psykolog og som er svær at træffe i sep. mdr. kunne jeg lige så godt tage tyren ved hornene, for at spørge om de kunne fortælle mig hvornår mødet skulle foregå på kommunen.

Det kunne de ikke p.t. men hun kunne dog svare mig på at jeg ikke blev frataget min pension, før der var taget endelig stilling om den skulle fortsætte og at det endelig var ikke noget jeg måtte gå og spekulere over. Det gør jeg jo, både dag og nat

Dette var lige en lille orientering til alle jer der også skal have en revudering på et eller andet tidspunkt.

Jeg skal nok vende tilbage med oplysniger omkrig dette.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 23:51   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Øhh nu kan det godt være at jeg spørger dumt men:

Hvor på tilkendelsen/afgørelsen af førtidspension står der at den er tilkendt midlertidigt?

Jeg er klar over at det er § der afgør det men står der nogen steder ellers at den kan være til genoptagelse?

Er lidt nysgerrig fordi min mand har fået oplyst at HVIS en pension er midlertidig skal det tydeligt fremgå på skrift på tilkendelsen (-og i hans tilfælde står der intet.) ellers er den ugyldig.

Kunne bare godt tænke mig at vide hvordan og hvor det evt står
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 01:19   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
men hun kunne dog svare mig på at jeg ikke blev frataget min pension, før der var taget endelig stilling om den skulle fortsætte
Hej bmdc

Nej for det er helt i modstrid med alle regler så det kan de ikke, og de skal heller ikke tage stilling til om den skal fortsætte... det er forkert af hende at udtrykke sig på den måde.
Det de skal vurdere er om der er indtrådt en væsentlig forbedring af den tilstand som f.t.pensionen er bevilget på grundlag af og om den væsentlige forbedring er væsentlig nok til at du kan blive selvforsørgende... hvis der er det så skal de tage stilling til en frakendelse... og en frakendelse er jo noget ganske andet som kræver et meget vægtigt beslutningsgrundlag.

Men bmdc det går nok glat det hele
Ellers er det bare igang med klagepapiret omgående...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 11:10   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Øhh nu kan det godt være at jeg spørger dumt men:

Hvor på tilkendelsen/afgørelsen af førtidspension står der at den er tilkendt midlertidigt?

Jeg er klar over at det er § der afgør det men står der nogen steder ellers at den kan være til genoptagelse?

Er lidt nysgerrig fordi min mand har fået oplyst at HVIS en pension er midlertidig skal det tydeligt fremgå på skrift på tilkendelsen (-og i hans tilfælde står der intet.) ellers er den ugyldig.

Kunne bare godt tænke mig at vide hvordan og hvor det evt står


buster kan ikke huske hvor nøjagtigt det i brevet står, men står det der ikke meget tydeligt i det brev i får om tilkendelse om førtidspension så skal den ikke revuderes

kan som skrevet ikke huske den nøjagtige ordlyd men ved at der i webs stod samtidig med at han var tilkendt førtidspension at der den ville blive genoptaget om fem år...

så din mand skal nok ikke have en revurdering så havde du sikkert set det

MVH
Hejdien

bmdc mon ikke også at det hele går glat igennem , der er jo ikke noget der taler for at ftp skal ændres og de skal have meget god grund og meget sikkere kort for at kunne ændre den, så jeg tror ikke på at den vil blive ændret
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 11:15   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Eiij, så betyder det vel at vi ikke skal ud i en ny kamp med kludetæppesyersken

Øv, nu havde jeg sørme lige glædet mig for jeg føler mig i den grad bedre påklædt en før

Tak for svaret
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 11:42   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster så er der rigtig mange her på siden der kan drage af nytte af din viden, så den behøver ikke at være forgæves
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 11:42   #20
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Buster og Hexi

Jeg kan fortælle dig buster at det der står i min bevilling er flg.:

Det blev besluttet at tilkende dig førtidspension fra d.1.10. 2006 med kontrol om 2 år - jævnfør lov om social pension § 20 og § 33 stk. 2. Så det skal fremgå klart og tydelig, af bevillingen, hvis det er med kontrol. Så du kan godt afmontere boksehandskerne
Hexi, jeg tror heller ikke jeg skal være bange for at de tager min pension men alligevel sidder der jo en lille i baghovedet.....

Nu er jeg spændt på om jeg kan sende denne medd.
Det er den "kære" hukommelse

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
midlertidig førtidspension? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 06-05-2011 16:44
Midlertidig førtidspension? Peja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 13-03-2009 15:24
Midlertidig førtidspension??? Nanna Midlertidig Førtidspension 15 02-10-2008 18:41
Midlertidig førtidspension m.v. zuza Nyt om loven 1 02-06-2008 14:52
midlertidig førtidspension? cirkeline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension