K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2019, 23:42   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Serviceloven paragraf 102

Er der nogen der ved hvordan jeg søger Serviceloven Paragraf 102?
(traumeterapeut og akupunktur)

Har i gode råd til dokumentation jeg skal vedlægge ansøgningen?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2019, 13:15   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Servicelovens "Den glemte §""

Desmond007

Du gør følgende:

Først søger du aktindsigt ved de behandlinger, som du tidligere har modtaget.

Fysioterapien
Kiropraktorer.
Andre der er pligtige til at fører journal, med handleplan, resultater eller ingen resultater.

Som dokumentation for at tidligere behandling inden for det etablerede behandlersystem er forsøgt uden succes.

Derefter finder du din kommunes hjemmeside hvor din kommunalbestyrelse skal have oplyst sagsbehandlingstiden til en afgørelse skal falde.

( de fleste kommuner overholder ikke loven desangående)

Så ansøger du kommunen på normal vis.


https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...estemmelse-pdf

Hvis du får skriftlig afslag skal du anke, til kommunen, inden og senest 28 dage efter modtagelsen af afslaget.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-06-2019, 15:48   #3
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Ok, tak for det. Det er altså ikke nok at en smerteklinik skriver at alt er forsøgt og at der ikke er behandlingsmuligheder?

En psykologscreening hos anden aktør i forhold til kommunen, skriver det samme om det psykiske og min læge skriver også at alt er forsøgt.

Er det nok bare at vedlægge disse dokumenter?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2019, 15:51   #4
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Jeg forstår ikke helt det du nævner mht kommunalbestyrelse/sagsbehandlingstid
og hvordan jeg søger på normal vis.
Kan du uddybe?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2019, 01:50   #5
mellin81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2013
Lokation: København
Indlæg: 9
Styrke: 0
mellin81 er ny på vejen
det vigtigste du skal lægge vægt på er at alt offentlig behandling er udtømt inkl. medicin.

HVIS og siger hvis, for det er tæt på umuligt at få en §102 igennem, skal du være obs på det er kommunen der vælger behandler.

ja du skal bare vedlægge det hele, så burde du blive indkaldt til et møde evt en VUM eller noget der minder om.
alle kommuner har jo egne procedurer

de skal også vurdere den efter §82, bare til info
mellin81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2019, 01:53   #6
mellin81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2013
Lokation: København
Indlæg: 9
Styrke: 0
mellin81 er ny på vejen
chancen for at de hiver dig indtil deres egen speciallæge, for at få et andet resultat end det dine egen læger er fremkommet med, er også pænt stor. DET skal du dog holde dig fra og hvis du gør fordi de mener sagen ellers ikke er ordentligt oplyst, så stå fast på du selv vil vælge psykiateren.
mellin81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2019, 06:30   #7
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Ok tak, jeg får sendt en ansøgning afsted.

Jeg har en sagsbehandler der støtter mig, og hun vil prøve at finde ud af noget, hvis jeg får afslag og snakke med chefen for rehabiliteringsteamet. De er vist enige om at jeg har "potentiale" som de kalder det. Det er vist fordi jeg kan finde ud af at formulere mig og har taget og selv tager initiativer til en masse, jeg skal bare have dem til at tro på at traumeterapi, akupunktur og healing, måske kan gøre mig mere velfungerende, så jeg kan omsætte mit potentiale som de mener jeg har, til virkelighed

Sidst redigeret af Desmond007; 30-06-2019 kl. 06:39.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2019, 09:20   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
KAN & SKAL bestemmelserne skal kendes:

Kommunen KAN

Kommunen SKAL.

Kend reglerne og check om du reelt bliver vurderes om du tilhører gruppen som kan hjælpes iht § 102.

Mange kommuner har ikke engang i budgettet tilsidesat penge til § 102 og nævner ofte at kommunen har det ikke i deres serviceniveau, hvilket er ulovligt.

KAN & SKAL bestemmelserne
https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...l-bestemmelser

§ 102 ikke er obligatorisk, selvom betingelserne er op- fyldte. Bestemmelsen var udtryk for en ”kan” mulighed.

Her fandt Ankestyrelsen, at kommunen skal behandle en ansøgning efter § 102 og tage stilling til, om borgeren opfylder betingelserne for at modtage hjælp efter bestemmelsen.

Hvis borgeren opfylder lovens betingelser, er han berettiget til hjælpen - også selv om der er tale om en kan- bestemmelse.

Reelt er der således her ikke forskel på, om der havde stået skal i stedet for kan i § 102. Der er på sædvanlig vis klage- adgang ved afslag på hjælp efter § 102, og Ankestyrelsen skal forholde sig til, om lovens betingelser er opfyldte.


Derfor SKAL man søge aktindsigt ved alle, som dokumentation for, at alle de gængse etablerede tilbud er opbrugt, uden succes.

Derfor SKAL man altid kende til sin sagsbehandlingsfrist, hvor afgørelsen normalt skal falde, fastsat af politikerne, aldrig sagsbehandleren. Denne afgørelsesfrist, skal man kende til FØR og uopfordret man afsender sin ansøgning om hjælp. Ref Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 og skal offentliggøres af kommunalbestyrelsen på kommunens hjemmeside.

Inden for ALLE områder, hvor der falder en kommunal afgørelse, selv meget korte frister skal offentliggøres.

Som skal forstås.

Hilsen Peter

Bilag

https://www.facebook.com/enganghedje...c4gOzYYBywUtQw

Sidst redigeret af phhmw; 30-06-2019 kl. 09:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-06-2019, 10:42   #9
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Tak for det

Så jeg skal selv skrive til alle de behandlere jeg har været til de sidste par
år og bede om aktindsigt? Utallige fysioterapeuter, kiropraktorer, psykologer, en psykiater og hvad jeg måtte have glemt?

Er der en deadline på hvor lang tid de har til at lave aktindsigten og er det bare at skrive til dem at jeg søger aktindsigt?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2019, 15:22   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja & 10 kalenderdage

Find hvad du skal bruge her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Hilsen Peter

Bilag

https://stps.dk/da/sundhedsprofessio...ournalfoering/

https://stps.dk/da/sundhedsprofessio...ournalfoering/

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=201378
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension