K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 23:51   #21
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jobcentrene har fået mere end de bad om i samarbejdet med de 2 herrer,

det er når de 2 systemer , sammenblandes det går galt- i sagsbehandlere ønsker om en uendelig jagt på ustabile tilstande, så man ender på billigste takst, og et par speciallæger ser guldet ligge klar.


myndigheder melder alarm- vi er alle på lykkepiller og går alt for meget til læge

sagsbehandlere kræver i sager alt afprøvet, især lykkepiller og vi skal læge dokumentere alt igen og igen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 01:53   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis det bare var såvel...

Grundlidelse.....overbygning....den farlige herre vil bare ikke se at der er en grundlidelse....eller hvis det er en han ikke lige kender eller forstår...så er det ikke ham det er galt med...men derimod patienten..

Nej det er meget bedre (læs billigere) at klappe patienten på hovedet og sige at man godt kan forstå de har det dårligt....vel at mærke uden at sende dem videre til behandling for den grundlidelse de sikkert har...

Den finder man ikke hvis det står til den farlige herre...for han synes det det er for dyrt for samfundsøkonomien....hvilket er derfor de har opfundet term...

Jo jo vi læser skam også om et par enkelte der bare bliver 100 % i orden efter et møde med Per Fink...

Spørgsmålet er bare om det er pga manden eller noget helt andet..

Bare fordi man er lidt paranoid så betyder det jo ikke at folk ikke er efter en...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 07:43   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg, der nu har været med fra begyndelsen på K10

Kære Web og andre

... var i begyndelsen noget forskrækket over de råd der blev givet her på k10.

Bla rådet om at optage sine samtaler med det offentlige.

Men som tiden gik og min erfaring steg kan jeg kun sige at dine råd og meninger Web, viste at din erfaring oversteg, selv min værste formodning om hvordan syge mennesker kunne blive behandlet i det danske sundhedssystem.

Gæster der bla læser denne tråd vil nok være skeptiske over vores angreb på systemet. Indtil de selv havner i systemet og ved tilfældigheder havner her på k10.

K10 er langt mere værdifuld for alm mennesker end man tror.

I forbindelse med Term har jeg personligt været henvist til Liason og været i een times samtale med en psykiater da lægerne ikke kunne finde årsagen til mine spasmer og voldsomme smerter. (på daværende tidspunkt var jeg opereret for 2 discusprolapser, fjernet galdeblæren som bevirkede at det autonome nervesystem blev beskadiget, med store spasmer til følge, døv højre øre pga af arbejdsskade med ødelagt balancecenter)

Her blev jeg spurgt om følgende:

Undersøger du din afføring efter toiletbesøg?
Er du bange for at dø?
Hvor tit vasker du hænder? ( har været flymekaniker i 40 år)
Når du låser en dør, går du så tilbage og checker om den virkelig er låst?
Vil du have lidt nervemedicin?
Er du bange for at få kræft?


Det fik vi sgu en hel time til at gå med. Jeg græd af raseri da jeg forlod Bispebjerg og satte aldrig mine ben på klinikken mere.

Jeg var i den periode på max Metadon pga smerter og de kraftige spasmer der vred min ryg ud i stillinger som ikke kan beskrives.

Når man så hører udsendelsen om Arne Mejhede
http://www.dr.dk/radio/player/?id/118984 og Sundhedsstyrelsens manglende indgriben er man klar over at der er noget galt i den måde vi mennesker bliver behandlet på.

Gæster, politikere, embedsfolk... LYT til udsendelsen og tag stilling. Hvor blev Sundhedsstyrelsen af?

Lad os kræve at offentlig ansatte snarligt, som i resten af samfundet, tager ansvar for sine handlinger og tager den straf når man ikke overholder givne regler.

Længe leve K10!

Mange hilsner
Peter rimelig normal

Sidst redigeret af phhmw; 28-04-2013 kl. 07:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 09:05   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er lige netop det du nævner her Peter....som folk ikke tror om sundhedssystemet....men som er så skide farligt...

Ja hvis de ikke kan finde ud af hvad der er galt...ja så må det da være dig som der er noget psykisk galt med...

For det kan jo ikke være lægen eller psykiateren...der tager fejl....for det gør læger jo ikke....

Så hvis de ikke kan se det...ja så er det der ikke...

Det der bliver angrebet her er jo ikke hvis der kommer en patient som har noget psykisk og får hjælp til dette....og det ikke grundlæggende skyldes noget fysisk...

Det er netop hvis der kommer en patient som fejler noget fysisk...men kun bliver forsøgt behandlet for evt hypokonderi som man bla gør via Liasion og Morten Birket Smith....

Når man så oveni lægger Term.....ja så bliver det ganske uhyggeligt.....og desideret farligt for patienterne.....for så vil man ikke sende disse patienter videre ud i systemet for at se om andre måske kan se hvad der er galt med en...måske noget alvorligt...dette i samfundsøkonomiens tegn...

Der findes så mange sygdomme....som lægerne ikke kendte til i starten....men som man fandt ud af hen af vejen....

Hvis man fejler noget som ikke nødvendigvis er kendt...eller som den læge/psykiater man er ved ikke kender til eller kan finde ud af.....ja så har man et alvorligt problem hvis man kommer i kløerne på en af disse Term læger...

Det kan i sidste ende koste menneskeliv..

Men ja...selvfølgelig er folk skeptiske når de ser at folk angriber systemet og taler om det som vi gør....

For normale alm mennesker som ikke har haft den store tur igennem systemet...både det kommunale og sundheds systemet...

Ja der kan det være endog meget svært at tro at tingene hænger sammen som det desværre nogle gange gør...

De fleste der kommer herind....ja de tror jo også alle uden undtagelse at man da selvfølgelig kan tro på det ens sagsbehandler fortæller en....

Dette ved vi jo desværre ikke altid passer...for der findes desværre en del sagsbehandlere/jobkonsulenter som ikke holder sig til sandheden.....og så er der alle dem som faktisk ikke kender til det lov område som de selv sidder med...

Ja det ville være en lykkens dag....hvis offentligt ansatte tog ansvaret på sig og evt kunne straffes ved direkte fejl...og hvis de ikke overholder gældende regler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 03:05   #25
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Lad os se, hvor meget Sundhedsministeren formår at få fejet ind under gulvtæppet.

Foreløbig strammes grebet om Sundhedsstyrelsen ... i småtingsafdelingen:

Citat:
Endnu en psykiater har fejlbehandlet i årevis

Trods mange advarsler lod Sundhedsstyrelsen en psykiater med hjerneskade behandle patienter i årevis.

Forkerte diagnoser. Store doser medicin i strid med Sundhedsstyrelsens vejledninger. Og dårlig eller ingen opfølgning på patienterne.

I årevis har en psykiater fra Vestjylland fejlbehandlet og overmedicineret patienter i et helt usædvanligt omfang.
...
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/05/205531.htm


På et tidspunkt når man vel også frem til Region Midt og får trukket skeletterne ud af skabene der?

Hvad man der finder af psykiatere (incl. medløbere) med hjerneskade, storhedsvanvid, vrangforestillinger, manglende faglig forankring osv. og som Sundhedsstyrelsen fortsat holder hånden over eller endda måske direkte samarbejder med (måske endda med Ministerens viden?), det kan man vel egentlig kun gætte på ...

Det nye sort i butikken skulle iflg. rygtet være, at kalde lægefaglige opponenter til de projekter man går og sysler med for noget i retning af: "De er nogle narrøve hele bundtet ..." og heri ligger implicit, at man derved over for verden annoncerer, at have mistet en væsentlig nødvendig forankringen i den evidensbaserede lægevidenskab og i stedet er overladt til sine følelsers vold, frem for at hylde det princip, at det bedste faglige argument ikke bør være overhørig.

Og det lægger jo ligesom linjen for fagligheden og den lægevidenskabelige tilgang til problemstillingerne i spil ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 15:54   #26
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Iflg. DR går det lystigt for sig inde hos Sundhedsstyrelsen ... og Liselott Blixt (DF) udtaler til DR:
Citat:
Nu må vi altså have nogen til at undersøge til bunds, hvad der er sket de sidste ti-femten år i Sundhedsstyrelsen, siger Dansk Folkepartis sundhedsordfører ... Det kunne være ombudsmanden, der kiggede det hele igennem for at se, om man har handlet korrekt og efter loven.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/05/194138.htm


Uanset politisk ståsted, kan man egentlig kun være enig i Liselott Blixt's syn på sagen - se også videoen med uddybning af det LB siger.

Måske finder man tillige ved sådan en gennemgang, hvor hver en sten vendes, uhyrligheder man måske ikke engang i sine værste mareridt kunne forstille sig.

Hvis det andet oppositionsparti på den anden fløj (EL) også arbejder med i en kulegravning af Sundhedsstyrelsens virke, herunder mangel på virke, så kan man formodentlig komme endnu nogle spadestik dybere.


Nu har der været et par sager ude til storvask i det offentlige rum ... men det er muligvis blot et par lavthængende frugter, som man her har formået at plukke. Mit gæt er, at der kan være MEGET MERE at komme efter ...

Disse - indtil videre to - aktuelle sager handler bla. om inerti i Sundhedsstyrelsen ... omvendt findes der måske også sager, hvor Sundhedsstyrelsen er helt fremme på bidet og hurtig trækker autorisationskortet over for lægefaglige, der modsætter sig / er i lægefaglig opposition til Sundhedsstyrelsens på forhånd (måske politisk / sundhedsøkonomisk) besluttede agendaer.


Jeg tænker i forlængelse af det aktuelle fokus på området, at det måske også kunne være en idé at kulegrave hele TERM-området, for her er påstanden fra patientegrupperinger historisk og fortsat i dag også den, at TERM-modellen og forskningsenhedens virke, den kan være til direkte til fare for patienterne.

Det kunne derfor være interessant at klarlægge hvorvidt Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser fx har et formelt/uformelt samarbejde med Sundhedsstyrelsen (måske endda godkendt af Ministeren) til at gennemføre bestemte tiltag over for grupper af patienter eller konkrete patienter og i hvilket omfang forskningsklinikken driver forskning og eksperimentel behandling på patientgrupper eller konkrete patienter imod patienternes egen vilje. Aktuelt ved vi det ikke, men en dybdegående undersøgelse den vil måske kunne trække nogle svar helt frem i lyset.

Det kunne være til gavn for patienterne og seriøsiteten på området, herunder at få afdækket afsættet for de aktiviteter der pågår i det nævnte regi.


I dag d. 6.-6. 2013 havde Sundheds- og Forebyggelsesudvalget indkaldt til samråd med sundhedsminister Astrid Krag. Se Ministerens reaktion oven på samrådet: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...6/06082600.htm

Og som der bliver forsøgt spurgt ind til: Er der flere sager? og har Ministeren grundlæggende tillid til det, der pågår i Sundhedsstyrelsen?

I forsøget på at afdække det, vil et egentlig "havari-register", hvor patienter, pårørende og lægefaglige kan indberette "havarerede forsøg på diagnosticering og behandling" være en oplagt mulighed at pålægge branchen at forpligte sig til at drive.


Endelig er der også den vinkel, at behandlervirksomhed kan forsøges gjort erstatningsansvarlig over for de fejlbehandlinger og evt. overgreb der er pågået.

Citat:
Bedre Psykiatri kræver erstatning til patienter

Sundhedsstyrelsen er medansvarlig for fejldiagnosticering og fejlbehandling af psykiatriske patienter. Det må udløse en erstatning, lyder det fra landsforeningen Bedre Psykiatri.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...6/06072440.htm
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 06-06-2013 kl. 15:57.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 16:17   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ønsker man at se følgende

Åbent samråd med ministeren for sundhed og forebyggelse vedr. håndteringen af patienter der er blevet fejlbehandlet af Arne Mejlhede og Sundhedsstyrelsens ansvar i sagen

Så kan man se det her http://www.ft.dk/webtv/video/20121/s...px?as=1#player
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 17:48   #28
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja er man Bosiddende i især jylland gør man klogt i at tjekke læger/psykiaterer osv for at se om de går ind for Term...

Jeg har selv været i hænder på en som Mente at hypermobilitet var noget man bildte sig ind.... Var glad for jeg ikke på det tidspunkt led af andre ting for så havde vedkommende sikkert også affejet det, og tænk hvis det havde stået i min journal...

Og har hørt om andre fibromyalgi Patienter som er tvunget på Antidepressiv medicin, eller det stærkerer som de bruger til folk med maniodepression eller til psykoser...

Fantastisk....

Men kommunerne hopper på den fordi at de spare penge, og nu når forsikrings firmaerne også er begyndt at hoppe ind og skyde penge i Term ja så får Folk ikke nogen forsikring for en reel arbejds skade.........
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 22:00   #29
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Om hvordan man bliver behandlet.

Første gang jeg var hos en psykiater, kom jeg ind på hans kontor. Han havde sin fine hvide kittel på og så intenst på mig. Han bad mig sidde og vi talte sammen om, hvad der plagede mig. Efter nogen tid spurgte han mig om, om jeg så små blå mænd. Det var ikke bare mine øjne der blev eventyragtige store som tekopper, men også mine øre. Jeg troede simpelthen ikke hvad jeg hørte.
Jeg svarede, at det kunne jeg blankt afvise, men jeg så masser af røde og grønne mænd. Han satte sig med et ryk på kanten af stolen og så på mig over kanten på sine halvbriller. "Fortæl mig om det". "Jo ser du hver gang jeg står ved et lysreguleret fodgænnger felt, ser jeg en rød mand, så en grøn mand, så en rød, de skifter hele tiden". Hans arrige svar var, tager du aldrig noget seriøst. Dertil kunne jeg svare, jo bare ikke det useriøse.....

På Bispebjerg som dagspatient i gruppeterapi. Vi sad i rundkreds hver onsdag eftermiddag.

En dag var der en pige, som fortalte, at hun var ved at acceptere sin skæbne og det lettede for hende. Overlægen tog straks ordet og forkyndte, at han absolut ikke troede på skæbne og den slags. Jeg spurgte ham om, hvem der havde gjort ham til vor herre. Han så forbløffet på mig og spurgte, hvad jeg mente. Jeg svarede, at han sad som en vor herre og dømte, hvad der er rigtigt og forkert, det uden at vide om vi har en skæbne eller ej. Han brummede meget højlydt og pegede så på mig og sagde, "du har et formål med dit liv, der er et helt bestemt mål med dit liv, 1. du har overlevet en angst man ikke kan overleve, 2. du har analyseret dig igennem det, det kan ikke lade sig gøre, du har en helt klar mening med dit liv. Han så tilfreds på mig. Jeg svarede, "det du siger er, at jeg har en skæbne, en skæbne du ikke tro på, men kan se".

Hvis jeg havde været autoritetstro ville jeg have været død i dag. Min far bad mig om at begå selvmord, fanden heller.

Man er sit eget livs autoritet, alle andre er rådgivere og kloge-Åger.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 22:20   #30
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
sundhedsstyrelse har mere travlt med at blande sig i om patienter skulle formaste sig og ikke følge deres sort/hvide dosis regler.

Sådan noget med at rent faktisk hjælpe folk, gider de ikke rigtigt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension