K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 11:12   #1
Sommerfugl77
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Sommerfugl77 er ny på vejen
afgørelser

Der skulle vel ikke sidde nogen derude, der kan henvise til specifikke afgørelser fra beskæftigelsesankenævnet eller princip afgørelser, der kan understøtte et afslag fra kommunen om forlængelse af sygedagpenge??

Jeg har fået svar fra partshøring - de vil lukke mine sygedagpenge i denne måned og der er ikke flere forlængelsesmuligheder
Trods det at jeg har været gennem 4 praktikker og har lægeattester samt speciallægeerklæring på at der ikke er mere at sætte igang, for at øge min arbejdsevne. Kommunen lægger vægt på at alle skånehensyn har været tilgodeset under mine praktikker - dog mener de ikke at nedsat tid er et skånehensyn!!

Nu leder jeg efter afgørelser, der kan understøtte min sag - at kommunen enten bør tilkende mig et fleksjob ELLER forlænge mine sygedagpenge indtil de ved om jeg er til fleksjob eller førtidfspension.

Kloge hoveder, hvor er I?Hjælp mig.

Tak
Sommerfugl77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 16:37   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig er nedsat tid et skånehensyn....

Citat:
Arbejdsvilkår
Arbejdsvilkårene fastsættes også som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder de sociale kapitler.

Når arbejdsvilkårene aftales, må der tages hensyn til den ansattes arbejdsevne. Det betyder fx, at den ansatte kan have behov for hvilepauser, behov for fravær eller behov for periodevis, men også mere permanent, at gå ned i tid.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Hvis dine lægepapirer understøtter at det er sikkert at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde....ja så skal de forlænge dig efter paragraf 27 stk 4

Man kan se regler her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Måske der er andre som kan finde afgørelser fra ankestyrelsen som understøtter dette...ud over det der står tydeligt i loven...

Du skal ihvertfald klage over deres afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 17:51   #3
Sommerfugl77
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Sommerfugl77 er ny på vejen
tak for dit svar

Jamen jeg troede jo også at nedsat tid var et skånehensyn. Jeg regnede med at det var en af de ting man fandt ud af gennem en arbejdsprøvning - hvilke skånehensyn der er!

Det er en jungle det her og kommunen er fuldstændig ligeglade med om de overtræder loven. Går den .. så går den!!!
Sommerfugl77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 18:36   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du afprøvet revalidering?

Hvis nej, så er det måske derfor, de ikke kan gå efter fleksjob eller førtidspension.
Alle mulighederne skal være afprøvet først (også revalidering hvis det kan lade sig gøre).

Er revalidering ikke afprøvet og man har nedsat arbejdsevne i det fag, man f.eks. var i før, burde § 27 stk. 1 nr. kunne overvejes at gå efter for at forlænge sygedagpengene....

Alle sager er individuelle, så man kan ikke altid sammenligne sin egen sag med en principafgørelse, men du kan selv prøve at lede lidt rundt på ast.dk, om noget minder om din situation.

Men måske kan du snakke med din læge om det, og måske denne kan være med til at oplyse noget til kommunen omkring din funktionsnedsættelse/skånehensyn osv... - som du kan give videre som kommentar til partshøring til jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 19:14   #5
Sommerfugl77
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Sommerfugl77 er ny på vejen
curls: revalidering er ikke en mulighed, det vil jeg ikke kunne gennemføre. Det er besluttet. Jeg har været i to forskellige praktikker i to forskellige fag og ikke indenfor mit erhverv.
Det er tydeligt beskrevet både af statusattester samt speciallægeerklæring at der ikke kan gøres mere for at ændre på mit funktionsniveau. Lige præcis disse udtalelser har kommunen valgt at se bort fra

De bruger nu al deres energi på at "bebrejde" mig at jeg har hund og kat og to børn og at de tager al den energi, som jeg egentlig burde lægge i arbejdsmarkedet! Nu har jeg været igennem 4 arbejdsprøvninger og under de sidste to har jeg haft hund og kat og to børn og det er sjovt nok her, jeg faktisk har kunnet øge en smule mere i tid - måske fordi de er med til at give mig den ekstra energi. Det er simpelthen ufatteligt at det er ok i dagens Danmark at skide højt og helligt på loven
De udtalelser jobkonsulenten er kommet med og som understøtter diverse lægeudtalelse, har de også valgt at se bort fra.

Lige nu er jeg bare rasende og ked af det.
Sommerfugl77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 20:32   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det var da kedeligt at høre, øv altså.

Det eneste jeg måske kan give råd er at minde dem om, at de ikke må underkende de lægelige oplysninger, der er.... Det er så dog også arbejdsevnen, de skal se på og benytte arbejdsevnemetoden. (der er et link til arbejdsevnemetoden på forsiden i venstre side, hvis det måske kan bringe noget frem som kan bruges)

Og så bare klage over afgørelsen, når du får den på skrift. Deri vil der stå begrundelsen for stop af sygedagpenge. Og tage det derfra.

Held og lykke... Nyd nu weekenden trods alt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 22:39   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommerfugl77 Se meddelelser
- dog mener de ikke at nedsat tid er et skånehensyn!!
Nedsat tid er, i allerhøjeste grad, et skånehensyn.

F.eks. er fleksjob som udgangspunkt 37 timer pr. uge, men for de fleste fleksjobbere er nedsat tid et af skånehensynene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 23:16   #8
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommerfugl77 Se meddelelser
Der skulle vel ikke sidde nogen derude, der kan henvise til specifikke afgørelser fra beskæftigelsesankenævnet eller princip afgørelser, der kan understøtte et afslag fra kommunen om forlængelse af sygedagpenge??

Jeg har fået svar fra partshøring - de vil lukke mine sygedagpenge i denne måned og der er ikke flere forlængelsesmuligheder
Trods det at jeg har været gennem 4 praktikker og har lægeattester samt speciallægeerklæring på at der ikke er mere at sætte igang, for at øge min arbejdsevne. Kommunen lægger vægt på at alle skånehensyn har været tilgodeset under mine praktikker - dog mener de ikke at nedsat tid er et skånehensyn!!

Nu leder jeg efter afgørelser, der kan understøtte min sag - at kommunen enten bør tilkende mig et fleksjob ELLER forlænge mine sygedagpenge indtil de ved om jeg er til fleksjob eller førtidfspension.

Kloge hoveder, hvor er I?Hjælp mig.

Tak
Hej sommerfugl.

Blot et godt råd.

Hvis kommunen ikke vil / kan forlænge sygedagpenge perioden, og du gerne vil arb. i Fleksjob, så skal du selv sige til din sagsbehandler, at du gerne vil have at sagsbehandleren søger om Fleksjobbevilling til dig.

Hvis sagsbehandleren agumenterer med, at Fleksjobbevilling vil du ikke få, skal du sige, at du ønsker at søge det alligevel.

Skriv et brev om hvoffor du ønsker at søge Fleksjob, henvis til sygdom, skånebehov og nedsat erhvervs evne, og hvad lægers udsagn er.

Skriv at du ønsker at dit brev med kommentarer bliver lagt blandt dine papirer som sendes i ansøgning om Fleksjob.

Sørg for at få kvittering på at brevet er modtaget.

Bagefter beder du sagsbehandleren om inden afsendelse af Fleksjob ansøgning, at få udleveret ressourceprofil og de papirer der vil blive sendt til ansøgning om Fleksjob.

Kontroller om dit brev er vedlagt.

Ps. Jeg er selv ( mod min sagsbehandlers ønske ,) blevet godkendt til Fleksjob på grund af mit helbred / varigt blivende nedsat erhvervsevne. Som fremgår i læge / speciallæges udsagn. Jeg kan arb. i samme tempo som alm.ansatte, men har som skånebehov - nedsat arbejdstid.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 23:44   #9
Forrest
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Forrest er ny på vejen
Har du fået et skriftligt svar med begrundelser på hvorfor de ikke kan forlænge efter de 7 stk nævnt i §27?

Fik du en opdateret resourceprofil?

Som le cuere skriver kan du søger skriftligt om fleksjob med fokus på § 70 a:

Grundlaget for en afgørelse om fleksjob skal bestå af

1) en redegørelse for, at relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt muligheden for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt begrænset, og

4) en redegørelse for, hvorfor arbejdsevnen ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Stk. 2. Jobcenteret anvender reglerne om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om fleksjob, som er fastsat i medfør af § 4 a, stk. 3.
Forrest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 20:06   #10
Sommerfugl77
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Sommerfugl77 er ny på vejen
afgørelse

forrest: Jeg har fået det svar fra kommunen at miv arbejdsevne ikke (af dem) anses for markant varigt nedsat!!! Det elsker de at skrive!

Men både læger, distriktpsykiatri og speciallæge, som de har bedt en second opinion fra, skriver at der ikke kan gøres mere for at øge mit funktionsniveau.

Derudover skriver sagsbehandleren at ja, der er mange skånehensyn, men nedsat tid er ikke et af dem! Hvordan kan hun bare skrive det? Er det ikke noget man finder ud af gennem en arbejdsprøvning?
Selv jobkonsulenten skriver at der ikek er mere, der kan sættes i værk for at øge mit timeantal! Men hende lytter hun heller ikke til!
Sommerfugl77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP! Afgørelser fra BAN Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 10 30-09-2011 16:12
Afgørelser fra BAN - hvordan? Tassi Alt det andet 9 11-07-2011 00:50
Definition på Afgørelser? buster Alt det andet 4 26-01-2011 11:24
afgørelser. popiae At søge førtidspension 3 26-12-2007 21:36
Afgørelser fra Ankestyrelsen Admin Pluto Nyt om loven 0 27-07-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension