K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2011, 19:13   #1
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Udbetaling Danmark

Hvad er Udbetaling Danmark

Myndigheden Udbetaling Danmark overtager en række opgaver fra kommunerne fra slutningen af 2012. Ansigt til ansigt-service bliver i kommunerne.
KL og regeringen indgik i juni 2010 en aftale om at samle dele af den objektive sagsbehandling i fem centre med virkning fra efteråret 2012. Efter en to-årig indfasning skal centraliseringen spare kommunerne for knap 300 mio. kr. om året. Centraliseringen skal samtidig sikre en mere ensartet sagsbehandling på områderne.

Det er den nye myndighed, Udbetaling Danmark, som overtager ansvaret for sagsområderne. Arbejdet skal udføres som kostdækket virksomhed, hvor Udbetaling Danmark afregner med kommunerne.

ATP leverer teknisk og administrativ bistand til Udbetaling Danmark og er også arbejdsgiver for de medarbejdere, der skal overdrages fra kommunerne.

Sagsområder
Sagsområderne er folkepension, udbetaling og indtægtsregulering af førtidspension, boligstøtte, barselsdagpenge samt familieydelser. Familieydelser dækker børne- og ægtefællebidrag, børnetilskud samt børne- og ungeydelse.

http://www.atp.dk/wps/wcm/connect/Ud...rk/Udbetaling/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 19:26   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg har forstået bliver disse sagsområder
lavet af den nye myndighed, Udbetaling Danmark

i stedet for at hver kommune stå for det.

men der bliver så en del ansatte fra kommunerne, som sidder på disse områder i dag.
bare lidt surt hvis arbejdspladsen ligger 300 km væk.

i starten kan jeg forstille mig, der bliver problemer indtil det hele er kørt på plads

dog har jeg fuld forståelse for det, fremfor det skal laves i 98 forskellige kommuner
så længe det kun er udbetaling og ikke sagsbehandling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 19:46   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg tror, at der blive kaos i starten og man må huske på, at systemet blive stadigvæk under udvikling også i 2012 og i 2013.
Men jeg er for ideen.

Jeg synes, at det er værd at læse meget af det som står under linken.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling Danmark? superhoax Alt det andet 32 14-01-2020 21:00
brev fra udbetaling danmark???? greenpeace Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-06-2013 14:22
FP pension fra udbetaling Danmark MTVRV1 Politik og Samfund 37 31-03-2013 22:25
Udbetaling Danmark ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 05-02-2013 13:55
Udbetaling Danmark Karo Politik og Samfund 1 20-03-2012 22:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension