K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 01:11   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Sorø: Ambulance erstatter akutbil

"Mandag er sidste dag med en akutbil i Sorø. Fra 1. marts bliver det ambulancer, der skal hjælpe borgere, som har brug for akut hjælp. Men alt efter hvor den nærmeste ambulance lige befinder sig, kan der gå op til tyve minutter, før hjælpen når frem."

http://www.sn.dk/Ambulance-erstatter...artikel/114851

"Det er bekymrende, at der bliver et vakuum på et halvt år, hvor vi i Sorø tilsyneladende ikke skal have det samme tilbud om akuthjælp, som de andre kommuner"

Jeg véd simpelthen ikke om jeg skal grine eller græde over disse tilstande i kommunen!

Ikke nok med at man næsten flytter al behandling laaaaaangt væk fra rigtig mange, lukker skadestuer osv -men nu vælger man så også at sæføli vil vi kunne klare os med en ambulance!

Øhh, i forvejen er vi herude netop ramt af, HVOR i landsdelen ambulancen befinder sig HVIS man skulle få brug for en sådan(sidste gang ventede vi lige knap 2 timer. Heldigt det ikke var et hjertestop!)

Nærpoliti er også en saga blot iøvrigt. De skal også dække et område som er ca 10 gange så stort, så klart, at det ikke kan lade sig gøre at hjælpe indenfor rimelig tid, hvis man befinder sig i den modsatte ende af landet!

-og lur mig, om ikke det samme sker med ambulancerne -SUK!

Som sagt, jeg véd ikke om jeg skal grine eller græde -men én ting véd jeg dog og det er at jeg da for længst har sammensparet et rimeligt arsenal af smertestillende, muskelafslappende og hva har vi her, i tilfælde af, jeg skulle dejse omkuld m hjertestop eller lign

-så vil jeg dælme være sikker på at jeg IKKE blir genopvækket efter timers venten på ambulance, plads på sygehuset og hvilke forhindringer de ansvarlige ellers kan finde på at byde os.

Skåååål
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 02:01   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan være rolig, efter flere timer, vågner du slet ikke igen, og alt efter tidspunktet for alarmopkaldet, gør de ikke meget for at få dig til live igen.

Uden hjælp, vil du ikke være det værd efter 10 min, med hjælp (uden hjertestarter) er det ca 30 min.
Derfor er det netop bare så møg vigtigt at kunne førstehjælp, et hjertestarter kursus er absolut heller ikke tosset, for generelt i hele landet er der en gennemsnits udrygning på 15 min, det SKAL der være, det er lovfæstet.

MEN at det er gennemsnitstiden gør også at sådan et sted som skagen uden for sommerferie perioden kan forvente mindst 45 min ventetid, og op til 1½ times venten på en ambulance, gennemsnittet holdes, for inde i Aalborg er tiden kun på 5 min, og så er det helt okay.

Det "sjove" er at den ikke går ved brandbiler, der er tiden hver gang 15 min, slut, ikke noget med gennemsnits tid, og dog nogle få steder i landet er der despentation på 20 min, bla ikke så langt fra hvor jeg bor... endnu en sjov ting der er at det kun er i yderområder den dispentation findes.

Grunden til det er anderledes for brandbiler, er fordi ambulancerne for det meste kører efter ting som ikke haster mere end som så, det meste er efter ANDET end alvorlige trafikuheld, hjertestop/flimmer mistede lemmer osv, de ting haster altså ikke, mens et hus, med måske overlevende i er dyrt for samfundet, huset "overlever" altså bare ikke hvis der går for lang tid, det gør manden med det brækkede ben.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 10:44   #3
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Det skal du da ikke være ked af...

Buster, det skal du da ikke være ked af. I Køge Vest = Nærmere betegnet Gl. Skovbo kommune = Der er sat tidspkt. på = Hvornår vi må få Hjertestop

Kl. 8.00-16.00 i hverdagene = Ingen hjertestop i weekenderne!

Borgerne i Gl. Skovbo kummune kæmpede mm. = Fik Akutbil = Har reddet mange liv herude!

Nu har Køge kommune skåret Akutbilen væk for at spare, indgået et sammenarbejde med Roskilde brandvæsen, der skal bemande den gl. station i Borup i ovennævnte tidspkt.

De har vist blot glemt, at regne på inde på Køge Rådhus, =At for hvert sekund, der spildes i forbindelse med hjertestop og patienten overlever = Jo, dyrere for samfundet = Regionen bliver det i sidste ende med Sygehusindlæggelser, Genoptræning mm.

= Hvor dumme, har de lov at være derinde, det er vist ikke den store VOGNSTYRER EKSAMEN, de har, mange af dem, der sidder i Køge byråd, jeg kan kun tælle på under en hånd.

De er ganske givet begyndt, at regne på, at TrygFonden stiller Hjertestartere op & udd. personer i nærheden. = Hurtig Hjælp = Effektiv hjælp!



=AKUTBIL = HURTIG HJÆLP!


Meeen, det kan da være vi er henne i kassetængkningen her, også


Bortset fra det Buster, prøv at gå ind og læse på Trygfondens hjemmeside, det kunne jo være, du kunne komme i tanke om, et godt sted i Jeres Nærhed, hvor der kunne placeres en Hjertestarter!
= Sportshallen, Købmanden mm.

Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slagsmål: Hvad erstatter førtidspensionen Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2012 20:50
Hjemmeplejen i Sorø Kommune buster Politik og Samfund 4 23-08-2011 21:19
Erstatningsnævnet for Voldsofre - erstatter bredere! L.S. Politik og Samfund 4 23-02-2011 16:47
Sorø Avis d. 25 Jan hopper Alt det andet 40 15-02-2011 13:23
Ny mulighedserklæring erstatter lægeerklæring Færselsuheld Dit og Dat 1 06-01-2010 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension