K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 23:43   #31
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej Carmen og Katharina ja ro på, min rationelle hjerne siger også det, men hele min emotionelle del af mig skriger noget andet, det var også derfor at jeg søgte § 17 " foreliggende grundlag" kan snart ikke mere og har ikke meget overskud tilbage, men ja, må jo nok erkende at jeg skal lytte til min rationelle hjerne.. føler bare at jeg står i kviksand til halsen..
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 01:35   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, de er skide smarte de kommuner.

Vi går ud fra at du får forlænget partsfrist.

Du kan evt ringe til Ankrstyrelsen og spørge om, hvilken lovhjemmel du i givet fald har, eller hvordan du forholder dig.
Den henviser du så til i brevet.

Herefter hjælper vi dig videre med klagen, som uanset hvad, skal behandles efter §17, dvs at de ved anmodningen af dette, HAR/skal indlede en pensionssag;
Det betyder, at de skal give medhold eller afslag efter pensionsloven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 02:34   #33
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej Tigerbia,takker for svaret, har bedt om forlænget frist på 2 uger, så må vi se hvad de så siger.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 03:27   #34
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej Popiae de skriver godt nok at de vil behandle sagen efter § 17 i den nye r-profil, og efter jeg har fået lidt ro på igen, og er faldet lidt ned, og ser det med andre øjne, så ryger min sag nok direkte til pensionsnævnet til enten medhold eller afslag.

Blev bare helt rundforvirret, da de har ændret konklusionen 180 grader rundt,
nu har de " dokumenteret at funktionsniveauet IKKE er varigt, betydeligt nedsat i et hvert erhverv, på det foreliggende"
udfra de samme oplysninger som de i den første r-profil konkludere at " det anses som dokumenteret at mit socialfaglige funktionsniveau er varigt betydeligt nedsat inden for ethvert erhverv og at arbejdsevne ikke kan forbedres hverken ved aktivering, revalidering, og behandlingsmæssige tiltag, samt ved andre foranstaltninger, og at de derfor anbefaler at sagen bliver behandlet som en § 18."

Kan bare ikke fatte hvordan de har gjort det, føler mig bare totalt bortdømt,
og det virker som om at de bare gør hvad der passer dem, uagtet af hvad der ellers står i r-profilen.

Lægekonsulent konkludere ellers at mit funktionsniveau er "varigt noget nedsat,"
men det er måske der "skoen trykker" de konkludere jo at mit funktionsniveau ikke er "VARIGT BETYDELIGT NEDSAT", det er måske ordet " varigt noget nedsat" kontra " " varigt betydeligt nedsat" de kigger på og konkludere.
Men synes bare at have læst herinde på k10, at sålænge tilstanden er varig, så er det dèt de lægger vægt på .

Popiae slutter nu, kan bare ikke overskue det hele, så jeg håber at jeg får forlænget min partshøringsfrist til den 31-3-2011, så har jeg lidt mere tid til at fatte det hele, og sætte mig ind i procedurene.
sov godt alle sammen

Sidst redigeret af hk12; 17-03-2011 kl. 05:11.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For godt til at være sandt ! Fagligt kursus, hvor der tages hensyn til, at man er FP. JoEur Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 16-07-2013 16:41
Jobcentret gør et fagligt kompetent stykke arbejde buster Politik og Samfund 0 23-11-2010 20:25
Et forum for Stofskifte Tante Ana Et godt link! 3 31-01-2009 21:50
? til forum jbs Dit og Dat 3 17-09-2008 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension