K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2010, 22:08   #1
metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Lokation: københavn
Indlæg: 11
Styrke: 16
metropol er ny på vejen
Afslag på fleksjob fra ankestyrelsen, hva gør jeg?

Jeg lider af fibromyalgi og har i flere år haft forhøjet blodtryk. Jeg blev opsagt fra mit job gennem 10 år pr. 1/1 pga for meget sygdom. Har været i arb.prøvning, der viste, at jeg ikke magtede mere end 10 timers arb. om ugen.
Hvad gør jeg nu???
Ankestyrelsen skriver:
"Din arbejdsevne er ikke varigt nedsat", dette på trods af, at jeg har lægelige papirer på, at min sygdom er kronisk, og min arbejdsevne er nedsat med 70%.
Endvidere skriver de:
"Nævnet har lagt vægt på, at der intet er til hinder for stillesiddende aktivitet i varierende arbdsstillinger". Dette til trods for, at jeg sad og passede tlf i en biograf, hvilket jo er meget stillesiddende, med gode stole og hæve/sænkeborde.
Afgørelsen er truffet af et enigt nævn.
Håber virkelig, at der er nogen der kan komme med nogle gode råd til mig. Det har jeg brug for, for jeg vil IKKE give op
metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 23:08   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er der tale om en principafgørelse fra selve ankestyrelsen eller afgørelse fra beskæftigelsesnævnet???

Den sidste klageindsats er ankestyrelsen.... Det er sjældent, at ankestyrelsen tager en sag op. Se mere på ast.dk

Du kan evt. bruge den domsafgørelse der har været i retten for nogen tid siden:
http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 23:24   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, og har du sikret dig viden om hvilke papirer de har udtalt sig på? altså hvilke papirer din kommune har indsendt. det gøres ved aktindsigt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 23:46   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
i øjne betyder det Ankestyrelsen mener ikke fibromyalgi er varigt.
Men de fleste som får flex og pension har også nogen andre sygdomme.
så den er lidt svær og Ja lav en aktindsigt.
Men man skal nok også kende lidt mere til sagen.

kronisk har jeg fundet ud af ikke er særligt godt ord. Der skal helst så varig eller stationær. det burde betyde det samme, men fortolkes forskelligt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 23:55   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Metropol.
Du skal lige klargøre om det er Nævnet eller Ankestyrelsen du har fået afgørelse af!
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 00:03   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
synes nu metropol har klargjort at det er ankestyrelsen - det står i overskriften og i hele teksten... sååå mon ikke det er ankestyrelsen der menes???
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 11:46   #7
metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Lokation: københavn
Indlæg: 11
Styrke: 16
metropol er ny på vejen
Det€r ankestyrelsen. De skriver, at afgørelsen er endelig, men ankesytrelsen kan optage en sag til behandling, hvis de skønner, at sagen er principiel. Jeg har selv indsendt alle lægelige akter. Jeg lider endvidere af forhøjet blodtryk, og fik for nogle måneder siden konstateret en knude på stemmelæben. Den er heldigvis godartet, men lægen på hospitalet, mener at den er kommet pga stress. Så var jeg ikke syg, da denne sag startede, så er jeg blevet det. Det er da helt åndssvagt, hva man ska igennem

Og Curls tusind tak for link. Havde glemt alt om den sag

Sidst redigeret af Webmaster; 03-04-2010 kl. 11:25. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 11:53   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af metropol Se meddelelser
Det€r ankestyrelsen. De skriver, at afgørelsen er endelig, men ankesytrelsen kan optage en sag til behandling, hvis de skønner, at sagen er principiel. Jeg har selv indsendt alle lægelige akter. Jeg lider endvidere af forhøjet blodtryk, og fik for nogle måneder siden konstateret en knude på stemmelæben. Den er heldigvis godartet, men lægen på hospitalet, mener at den er kommet pga stress. Så var jeg ikke syg, da denne sag startede, så er jeg blevet det. Det er da helt åndssvagt, hva man ska igennem
Måske bare mig, der ofte misforstår hehe
Men du skriver, det er ankestyrelsen, men samtidig skriver du, at de optager en sag til behandling af principiel karakter. Hvis de har behandlet din sag i ankestyrelsen, så har de vel også behandlet din sag som en principsag ikk??
Eller blev din afvist at behandle i ankestyrelsen? Eller hvad? Ja undskyld, mit spørgsmål.

Ellers har du som sidste chance at klage til ombudsmanden, når du har haft din sag i alle andre klageindsats til beskæftigelsesnævnet og ankestyrelsen.
Det er så heller ikke altid, de tager den op hos ombudsmanden. Men det kunne du prøve.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 12:51   #9
metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Lokation: københavn
Indlæg: 11
Styrke: 16
metropol er ny på vejen
Jeg undskylder. Jeg åbnede brevet, og så et afslag. Det er beskæftigelsesankenævnet, der har givet afslaget. Jeg har var helt slået ud. Det er jo ens fremtid der står på spil her. Mit pensionsselskab giver mig en invaliditetsydelse hver måned. Så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke vil godkende det.
Mit første afslag fra kommunen, var også afslag på fleks, men samtidig skrev man, at jeg var for syg til revalidering, men for rask til fleks.
Hva sker der i Danmark??
metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 20:21   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af metropol Se meddelelser
Jeg undskylder. Jeg åbnede brevet, og så et afslag. Det er beskæftigelsesankenævnet, der har givet afslaget. Jeg har var helt slået ud. Det er jo ens fremtid der står på spil her. Mit pensionsselskab giver mig en invaliditetsydelse hver måned. Så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke vil godkende det.
Mit første afslag fra kommunen, var også afslag på fleks, men samtidig skrev man, at jeg var for syg til revalidering, men for rask til fleks.
Hva sker der i Danmark??
Ok så ved vi nu, at det er fra beskæftigelsesnævnet, for der er jo forskel på ankestyrelsen og beskæftigelsesnævnet.

Hvem siger, at din arbejdsevne her 70 % nedsat?

Som en af de andre har skrevet, søg aktindsigt hos beskæftigelsesnævnet, så du kan se, hvad de havde på din sag, da de behandlede den.

Måske er der andre, der kommer med flere råd til dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag fra ankestyrelsen defrost Alt det andet 9 29-12-2011 18:59
Afslag på fleksjob m.m. YRMB Alt det andet 30 11-01-2011 22:40
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01
Afgørelser fra Ankestyrelsen - fleksjob Admin Pluto Nyt om loven 0 27-07-2007 13:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension