K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2009, 12:54   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Det utrolige er sket! Fleksjob!

Det utrolige er sket!

Jeg har fået visiteret fleksjob på 15 timer pr uge. Med tilbage virkende kraft fra 1. december!

Vi har i langtid kæmpet med Køge kommune og Agens. Først havde Agens afslået fleksjobbet, trods at jeg er 100% lægeligt udredt og arbejdsprøvningen sagde 15 timer pr uge. De under kendte ALT hvad mine evner fortalte og gav afslag med den begrundelse at min arbejdsevne hverken var varigt eller væsenligt nedsat.

Siden det afslag i oktober måned har vi kæmpet frem og tilbage med beskæftigelsesankenævn, Ankestyrrelsen, talt med Advokater osv. Vi har som det sidste led i sagen sendt sagen til ombudsmanden. Den blev afleveret til ombudsmanden i starten af august nu her.
Min mand har ugentlig ringet til en ansat på jobcentret som vidst er en slags leder. Første omgang havde køge klaget igen igen til ankestyrrelsen da de bliver ved med at påstå at Agens er under instrukstions beføjelse. Selv om beskæftigelsesankenævnet har dømt noget andet. Men imens SKAL køge kommune følge beskæftigelsesankenævnets beslutning. De har bare været lidt langsomme.

Det endte med at vi afvide jeg ville få en sagbehandler på jobcenteret. Min mand ringede så igår for at hører om det var sket. Det var det og idag ringede han for at tale med denne sagbehandler.

Hun har læs sagen igennem. Talt med lægekonsulenten, talt med ham som har givet hende sagen osv. Hun siger så at jeg står til et fleksjob med tilbagevirkendekraft fra 1. december.

Jeg kan næsten ikke tro det er sandt. Vi har været på nippet til at måtte forlade vores hjem. Hvis der ikke var sket noget nu så skulle vi forlade vores hjem. Vi har kun haft en indtægt siden november og min mand har måtte arbejde ekstra.

Jeg kan slet ikke fatte det. Dog ved jeg at vi for at være HELT sikre skal have det på papir. Men jeg tror altså næppe hun vil sige sådan hvis det ikke var sandt!

Når det er med tilbage virkende kraft, vil det så sige jeg skal have ledigshedsydelse eller hvad udbetalt fra 1. December???

Nogen som kender beløbet? og hvad kan vi regne med at have før skat indtil jeg finder et job?

Er det overhovedet til at finde et fleksjob på 15 timer pr uge i mindre butik?

Til jer som stadig kæmper! Hæng i og klag til alle i kan. Gå til ombudsmanden, ring hver uge, mød op på jobcentret og nægt at gå før i har fået svar! Det har givet os et godt resultat i sidste ende!

Fantastisk! Jeg tror vi skal have champagne idag!!!!
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 13:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det viser jo at det hjælper at klage hvis man får en dårlig behandling..

Så tillykke med det..

Ang ledighedsydelse...så ved jeg det ikke...da jeg ikke ved hvad du havde af indtægt før...

Kom du fra sygedagpenge eller ordinært job....ja så skal du have ledighedsydelse...

Kom du fra kontanthjælp...tja så skal du ikke have ledighedsydelse..

Husk at få det på skrift!!

Ang hvor meget man kan få af ledighedsydelse...så kan man se dette her http://www.socialjura.dk/index.php?id=11905#58570
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 13:03   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis der kommer en differens i din udbetaling som er større på din kommende ledighedsydelse, end det du får nu, så vil du HELT SIKKERT skulle have udbetalt den difference for alle måneder tilbage til 1. december, det er sikkert og vidst, og gør de ikke dette, ville jeg klage og anke over det. Hvis du har på skrift, at det er med tilbagevirkende kraft, så er der ingen vej udenom...

og ellers, tillykke med sejren!
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 13:08   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg ser det...så får hun ikke noget nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 13:25   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tillykke, tillykke, tillykke!

Som jeg husker det, var du på sygedagpenge, ikke? Hvis ja, og det var fulde sygedagpenge, så er det 91% af dagpengemaximum.

Tillykke igen!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 13:42   #6
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Tillykke, tillykke, tillykke!

Som jeg husker det, var du på sygedagpenge, ikke? Hvis ja, og det var fulde sygedagpenge, så er det 91% af dagpengemaximum.

Tillykke igen!

Mange tak..

Jeg fik sygedagpenge før... 1895kr pr uge...

Jeg kan slet ikke fatte det endnu...

Jeg kan ikke forstå hvorfor hun siger med tilbagevirkende kraft hvis ikke det er fordi jeg så skal have en godgørelse??
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 13:54   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er også sådan jeg ville forstå det...altså at du skal have med tilbagevirkende kraft...

Men hvis du kun har det mundtligt...så vent lige med at glæde dig til du har det på skrift..

Det er set før at de siger en ting i tlf og noget andet når det er på skrift...

Jeg siger ikke dette for at være en lyseslukker...men for at du ikke går og regner med noget du måske ikke får...

Jeg krydser fingre for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 13:55   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det lyder ikke som om, at du fik fulde sygedagpenge, så det bedste er nok at spørge på kommunen, jeg er ikke helt sikker på, hvordan de regner det ud. Det kan godt være, at ledighedsydelsen bliver reduceret lidt så.
Jo, vil da tro, du skal have pengene med tilbagevirkende kraft, mon ikke? Men er ikke sikker. Du må hellere få din mand til at ringe derop og få detaljerne at vide.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 14:00   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Tillykke med sejren, og hav nu en fed Week-end fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 14:01   #10
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er også sådan jeg ville forstå det...altså at du skal have med tilbagevirkende kraft...

Men hvis du kun har det mundtligt...så vent lige med at glæde dig til du har det på skrift..

Det er set før at de siger en ting i tlf og noget andet når det er på skrift...

Jeg siger ikke dette for at være en lyseslukker...men for at du ikke går og regner med noget du måske ikke får...

Jeg krydser fingre for dig...
Jeg kan udenmærket forstå dig... Min mand måtte også lige få hende til at gentage det... Det var alt for underligt. Men helt klart. vi skal have det på skrift! Som ALTID! jo...

Jeg fik ikke højste dagpenge sats da jeg var selvstændig og gik på skole noget af tiden inde jeg blev syg. Så dagpengene er regnet ud som et gennemsnit at indtægt over hele det år før jeg blev sygemeldt. Ikke det fedste...

Min mand er endnu ikke kommet hjem og har derfor ikke kunne fortælle alle detaljerne...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister: Der er sket et skred i unges normer Webmaster K10 Nyheder 0 03-12-2011 10:10
Så er der da sket lidt så Dejligt. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 3 24-02-2011 10:17
Er der sket noget med brokpension? Med den der nye fohandling med den nye pensionrefo omar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-09-2010 17:51
Hvad mon der er sket. KatrineB Dit og Dat 9 03-11-2009 20:47
Hvad er der så sket på de 4 måneder? andi1975 Din historie 4 01-11-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension