K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2009, 12:54   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Det utrolige er sket! Fleksjob!

Det utrolige er sket!

Jeg har fået visiteret fleksjob på 15 timer pr uge. Med tilbage virkende kraft fra 1. december!

Vi har i langtid kæmpet med Køge kommune og Agens. Først havde Agens afslået fleksjobbet, trods at jeg er 100% lægeligt udredt og arbejdsprøvningen sagde 15 timer pr uge. De under kendte ALT hvad mine evner fortalte og gav afslag med den begrundelse at min arbejdsevne hverken var varigt eller væsenligt nedsat.

Siden det afslag i oktober måned har vi kæmpet frem og tilbage med beskæftigelsesankenævn, Ankestyrrelsen, talt med Advokater osv. Vi har som det sidste led i sagen sendt sagen til ombudsmanden. Den blev afleveret til ombudsmanden i starten af august nu her.
Min mand har ugentlig ringet til en ansat på jobcentret som vidst er en slags leder. Første omgang havde køge klaget igen igen til ankestyrrelsen da de bliver ved med at påstå at Agens er under instrukstions beføjelse. Selv om beskæftigelsesankenævnet har dømt noget andet. Men imens SKAL køge kommune følge beskæftigelsesankenævnets beslutning. De har bare været lidt langsomme.

Det endte med at vi afvide jeg ville få en sagbehandler på jobcenteret. Min mand ringede så igår for at hører om det var sket. Det var det og idag ringede han for at tale med denne sagbehandler.