K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2011, 20:33   #1
josefine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
josefine er ny på vejen
Unhappy Hjælp - andre erfaringer

Hej
Jeg er i fleksjob på et plejehjem, hvor min chef ikke overholder reglerne i min fleksjobbevilling. Nu er jeg blevet sygemeldt igen med en "kold skulder/arm", fordi jeg er totalt overbelastet med tunge beboere.
Kommunen siger, at de ikke gider slås mere med min chef (har været derude 4 gange) opfordrer mig til at sige mit job op, hvor JEG så får karantæne og skal på fleksydelse, indtil jeg SELV finder et nyt fleksjob.
FOA - min fagforening siger, at jeg skal køre sag mod kommunen og så iøvrigt skrue ned for mit for høje omsorgsgen..
Min læge må kun give mig en mulighedserklæring, som jeg lidt spøgefuldt kalder en "umulighedserklæring", når min chef ikke vil høre..

Er der nogen som har en lys idé/erfaring til, hvad jeg gør når ingen af de tre kan/vil hjælpe??
På forhånd tak..
josefine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 20:57   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,men Foa har da løsningen ikk .

Jeg forstår godt at det er et rigtigt svært sted at arbejd,når man skal sige opgaver fra-men det er lige det du nok skal gøre.

Enlig gør du jo lige nu selv noget du ikke må,nemlig at forvære dit helbred,du er selv med ansvarlig for at dine skånehendsyn bliver overholdt.

Hvis du ikke gør det du ikke kan = det der overbelaster dig.Så må bossen jo finde en anden til det...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 07:50   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
eller sygemelde dig fordi du ikke kan holde til jobbet, så bliver du til sidst fyret og så er du klar til ledigheds ydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 08:10   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Helt enig med de andre - det hjælper jo ikke noget man er glad for sit job, når man ødelægger sit helbred.

Dette er jeg et tydeligt bevis på! De står sq ikk her og hjælper mig hver- ken på den ene eller anden måde, dem der lagde stenen til mit mega meget dårlige helbred, idag!

Din leder skal bare have jobbet udført og helt ærlig hun er ligeglad med hvordan!

Ønsker dig en bedre fremtid
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 09:34   #5
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
jeg har haft få timers fleks job for 2 år siden hvor mine skåne behov ikke blev holdt. jeg fik en snak med virksomheds konsulenten i min sag og sammen med hende og min fagforening måtte jeg stoppe mit job uden kantene. for at min tilstand ikke blev værre. men noget de fra kommunen hjal mig med. og fordi mine arbejs opgaver var blevet mere fysisk krævende end da jeg blev ansat som ikke kunne laves om så jobet var ikke hensigs mæssig med mine skåne hensyn dengang.. men husk at sige fra og ikke lade dig presse selv om man føler man skal og de andre ser ned på en fordi man ikke kan. så er det vigtig du passer på dig selv de sender dig ikke en tak den dag du er slit op sig fra i tide og så lige et med på vejen tænke på dig og pas på dig
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 12:22   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal da helt sikkert opretholde sygemeldingen til du er klar igen.

I mellemtiden kan du sende uopfordrede ansøgninger til andre arbejdspladser.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 12:37   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Du må aldrig selv sige op.

Det er da kommunens ansvar at sørge for, at arbejdsgiveren overholder de skånehensyn, der er. Hvis arbejdsgiveren slet ikke kan rette sig efter det, må det være kommunen, der så skal ANNULLERE kontrakten med denne arbejdsplads. Det vil sige, at det ikke så skal gå ud over dig. Du kunne skrive en klage til jobcentret over, at arbejdspladsen ikke overholder skånehensynene og jobcentret må gribe ind - evt. annullere kontrakten. Det er mit bud.

Jeg selv havde også lidt problemer med min arbejdsgiver. Men jeg fandt et andet job.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 13:08   #8
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Du skal ikke selv sige op. Gør som FOA siger eller sygemeld dig helt
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 14:32   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af josefine Se meddelelser
Hej
Jeg er i fleksjob på et plejehjem, hvor min chef ikke overholder reglerne i min fleksjobbevilling. Nu er jeg blevet sygemeldt igen med en "kold skulder/arm", fordi jeg er totalt overbelastet med tunge beboere.
Kommunen siger, at de ikke gider slås mere med min chef (har været derude 4 gange) opfordrer mig til at sige mit job op, hvor JEG så får karantæne og skal på fleksydelse, indtil jeg SELV finder et nyt fleksjob.
FOA - min fagforening siger, at jeg skal køre sag mod kommunen og så iøvrigt skrue ned for mit for høje omsorgsgen..
Min læge må kun give mig en mulighedserklæring, som jeg lidt spøgefuldt kalder en "umulighedserklæring", når min chef ikke vil høre..

Er der nogen som har en lys idé/erfaring til, hvad jeg gør når ingen af de tre kan/vil hjælpe??
På forhånd tak..
Jeg har stået i din situation og kan kun sige at dokumentation er edder vigtigt , syntes din kommune er nogen små konfliktsky osv osv

Din fagforening lige så faktisk det er deres job at varetage dine skånehensyn ..

Jeg formoder at dine skånehensyn er skrevet ned ? ligeledes er det sådan at de 4 forsøg der har været fra kommunens side skal være skrevet ned så bed om aktindsigt så¨du kan se hvad der står i dem ...

Skriv så til din jobkonsulent med kopi til din sagsbehandler og en kopi til din fagforening og din jobcenterchef ..

Skriv som her at det de anbefaler er at du siger op og derefter tager karentæne og derefter ledighedsydelse om det er rigtig forstået , skriv til dem at du klager over dette da det er din jobkonsulents opgave at hjælpe med at få det til at fungere hvad det ikke gør nu , at du har fået forværring i dit helbred og at det kan dokumenteres at det skyldes jobbet og at dine skånehensyn ikke overholdes...

Skriv så at du ikke kan se at det kan blive dit ansvar og din økonomiske byrde at kommunen ikke kan få stedet til at overholde skånehensyn og du gerne vil have at de sort på hvidt skriver til dig at du skal sige op samt at de erkender at de ikke kan hjælpe dig med problemet...

Slut af med at skrive at du vil have det på skrift mhp en evt anke og klage over karantæne

Det er rigtig vigtigt at du gør dette og får dette for hvis du læser loven så får man altså ikke karantæne for at sige sit job op , man kommer på kontanthjælp ..

Citat:
Hvis man selv siger sit fleksjob op får man karantæne til man selv finder et nyt fleksjob. Man er i princippet stadig visiteret til fleksjob, men ikke berettiget til ledighedsydelse da man er selvforskyldt ledig
http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf

Læs denne pjece side 32 og 33

Du vil ikke være som du beskriver det selvforskyldt ledig men det er ekstremt vigtigt at du lige får skrevet til kommunen med kopi til alle de andre involveret og måske det kan sætte jobkonsulenterne igang med at lave det job de får deres løn for...

Det var sådan jeg gjorde det og det virkede med det samme min jobkonsulent kom allerede dagen efter og den dag i dag ved vi ikke om jeg sagde op eller om jeg blev fyret

Men væk fra en arbejdsgiver der ikke ville overholde skånehensyn det kom jeg ...

Læs også denne afgørelse
http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=7392262fcb
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 15:24   #10
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Lyder som ekstrem en dårlig vejledning, at du skal sige op!
Kommunen bør sygemelde dig og hjælpe dig med at finde at finde et andet fleksjob. Men her må din fagforening stå dig bi med deres juridiske vejledere!!
Kan du ikke få dem med dig til et møde med jobcenteret?
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til andre borgere i Næstved vedr. lægekonsulenter olsen72 Lægekonsulenternes Rolle 4 28-08-2011 12:13
huldra/ingrid eller andre lidt hjælp ...Pleaaace ace dk Alt det andet 11 15-05-2010 17:23
Gode erfaringer med andre aktører? kkkk Alt det andet 8 09-01-2010 13:26
jobsøgning med hjælp fra de forgyldte andre aktører laicapigen Din historie 1 03-06-2009 13:23
særydelse hjælp til andre ting rolle Alt det andet 2 29-01-2009 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension