K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2008, 16:47   #1
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
hvor ofte kan man søge

hej herinde.

Jeg er blevet i tvivl om hvor lang tid der skal gå eks.vis efter et afslag på pension, hvornår kan man søge igen - er det inden for samme kalenderår eller hvad.? Håber at nogen kender svaret.

Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 18:05   #2
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Vil man kunne søge så ofte og så mange gange man vil/kan magte?
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 22:03   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg ved ikke hvordan det ser ud hvis man ikke anker sit afslag, på førtidspension.

men hvis man anker, så skal kommunen igen se på sagen inden for 4 uger og hvis de igen vedholder afslaget bliver sagen sendt vidre til beskæftigelsesankenævnet.

og der får man en sagsbehandler som ser sagen igemmen, om den skal helt ind til nævnet,
ved mig har min sag, være inde og vende ved sådanne en sagsbehander, 2 gange og sendt hjem til min kommune, første gang mangel på lægeparir osv, 2. gang ressourceprofilen der ikke var i orden og derfor blev kommunes afslag gjort ugyldigt

når kommunen har fået hjemsendt en sag, står der i brevet hvad kommunen skal gøre også når dette er gjort, køre sagen igen
hvor kommunen skal vudere om de vil give førtidspension,
jeg har ind til nu, haft kommunen til at vudere min sag 4 gange


og venter nu på de for 5. gang, skal se på sagen igen, hvis det bliver 5. afslag så anker jeg igen


men når man får et afslag, skal de komme med hvad så, der skal ske, flexjob
om behandlingsmuligheder osv.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 22:08   #4
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Peacock

Puha for en træls omgang bureaukrati - øv.

Men vil det sige at afgørelsen først skal ankes inden at man kan starte forfra???
Nøj hvor er det udmattende.

Tak for din response!!
Kh
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 22:20   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Men vil det sige at afgørelsen først skal ankes inden at man kan starte forfra???
Nøj hvor er det udmattende
nej du har 4 uger til at anke afslaget i og det tælles fra den dato der står i brevet , der efter har du accepteret afgørelsen, da du ikke ankede afgørelsen inden for de 4 uger.

men jeg ved ikke, hvis man ombestemmer sig, og vil søge på ny, om hvor langtid efter man må søge igen.

og sådanne som min sag kører startes der ikke forfra
det er den samme sag der kører, jeg vedholder bare min anke og den blive selvføldig lavet om på fra hver gang da de afslag har være forskellige, sært
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 23-07-2008 kl. 22:26.
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 22:35   #6
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
hvor ofte kan man søge

Hej Peacock

Tak for dit svar.

Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 10:41   #7
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hvor ofte kan man søge

Hej herinde

Nå men nu fandt jeg selv ud af det - har lige talt med en socialrådgiver. Vi kan søge så ofte vil vil dog skal der være nye oplysninger til sagen. Altså findes der ingen regler om hvor ofte man må søge.

KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 18:36   #8
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Hej Fussen,
mange tak for svar, det var godt at få det afklaret.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 19:21   #9
odenseMand35
Ved at vænne sig til K10
 
odenseMand35s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 21
Styrke: 17
odenseMand35 er ny på vejen
Jeg har lige et spørgsmål kan jeg selv søge pension efter mit psykriater mener pension men mit sagsbehandlere siger det kan du glemme alt om men hun gør mig mere psykisk syg er det virkeligt rigtigt at hun ikke tager hensyn til mit sygdom det er ikke føre at jeg smadre hens pc på hovedet jeg mener det sgu seriøst jeg gør det en dag.
__________________
Jeg Stoler ikke på Systemet pga det gider ikke hjlæpe det svageste i Samfundet.
odenseMand35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 00:20   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej odenseMand35

ja, man kan godt selv søge førtidspension den hedder § 17
der bliver der søgt på det som ligger i din sag og der vil ikke blive indhentet flere oplysninger,

§ 18 er den hvor ens sagsbehandler vil indstille en, til førtidspension, der indhenter kommunen oplysninger og man kan blive sendt til læge undersøglser osv.

hvis man får afslag, skal man huske at det så hedder kontanthjælp, hvis man ikke er på det i forevejen.
man har 4 uger til at anke et afslag i og kommunen har så også 4 uger fra de har modtaget anken, til at se på sagen igen, ved holder de afslaget skal kommunen sende sagen vidre til beskæftigelsesankenævnet.


syndes odenseMand35 at når du har det sådanne med din sagsbehandler, det var nok en god ide at bede om en anden, prøv at snakke med din læge eller psykriater om det, hvad de mener

ved at man kan følge sig frustreret og en stor afmagt i dette system
da jeg selv har gået i 11 år i det,
men det er heller ikke altid let at side på den anden side som sagsbehandler hvor man har nogen love og en fandes masse regler der skal følges.

det er ikke nemt at komme på førtidspension, der er en masse der skal undersøges da efter de ny førtidspension regler, er det ikke diagnoser de ser på, men hvor meget man kan arbejde

men hvis du skal i en abejdsprøvning, skal du have skåne krav på dig og dem skal din læge eller psykriater lave,
de kan også skrive om de fraråder abejdsprøvning, da du bliver mere syg

ved ikke om det jeg har skrevet, er noget du kan bruge til noget
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor svært er det at søge førtidspension på en § 17? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 27-07-2011 10:58
Erklæring om oplysningspligt - hvor ofte? Kanogvil! Alt det andet 13 08-04-2011 09:54
Hvor ofte må FTP ses?? lkp1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 27-03-2011 12:20
opfølgningsplan, hvor ofte? ladybird Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 30-01-2011 20:15
indkaldelse hvor ofte? V_Brask Alt det andet 10 15-08-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension