K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 11:19   #31
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ja, det kan du, men jeg ville skriftlig, først anmode dem svare på arbejdsplads og timer de mener du kan klare.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 11:41   #32
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
når man ser så mange afslag med enslydende begrundelser, tror jeg at kommunerne "køber" sig mere tid og bedre sagsbehandling. Afslag som ankes sendes til BAN, som har bedre uddannede sagsbehandlere, som er grundige og kender hele lovgivningen.
Kommunerne får på den måde en kvalificeret sagsbehandling uden at det koster jobcentrene noget, og så trækker det sagsbehandlingstiden ud, helst over flere årsbudgetter;-)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:41   #33
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
bevilliget fleks

Blev idag ringet op af min sagsbehandler at jeg er blevet tilkendt fleks og vil pr 15.11.11 overgå til ledighedsydelse og at jeg ville høre nærmere fra afdelingen der står for fleks.

Og selvfølig er det rart at der endelig er sket noget i min sag og at jeg nu ved at jeg får en indtægt uanset hvad.

Men kan jeg stadig klage over afslaget på pension uden der sker noget med min fleks?

Og hvad med A-kaase og efterløn når man er fleks??

Og skal man selv finde et fleksjob eller er det kommunen der skal finde det?

De ved ikke endnu hvor mange timer de tror jeg skal have og i hvilke erhverv de skal finde et job, men jeg ønsker dem da held og lykke med at finde et fleksjob i disse dage...
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 21:59   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej lillesine,

Tillykke med visitationen til fleks, det er stadig bedre end at du bare fik afslag på pension og røg på kh.

Du kan sagtens klage over afslag på pension, alt andet lige beholder du som minimum den fleks og ledigheds ydelse du er tilkendt.

Mht. efterløn og a-kasse, der tør jeg ikke svarer da jeg ikke ved det 100%, men der skal nok komme nogle der ved mere herom.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 10:38   #35
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Tillykke med fleksbevillingen, et skridt på vejen.
Har du betalt til efterløn?Du skal melde dig ud af a-kassen, men ikke fagforenning.
Hvor gammel er det du er?
Hilsen Isabel.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 11:30   #36
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej jeg er 36år og jeg har betalt ind til efterlønnen. og jeg har været med i a-kasssen siden jeg var 18år men jeg skal meldes fra a-kassen også er der noget med min indbetalinger til efterløn bliver flyttet over til noget andet er det ikke korekt??

Har lige fået mine fleks papir de henviser til arbejde på gartneri eller planteskole

Jeg er udddannet klinikassistent hos tandlæge og med mine skånehensyn ved jeg ikke hvor de vil finde et fleksjob der kan opfylde skånehensyn der siger.

undgå stress og for mange impulser

skal undgå tæt interpersonel kontakt

behov for forudsigeligt og rutinepræget arbejde

behov for arbejde i overskueligt og struktureret miljø

behov for nedsat timeantal

Behov for akutte pauser

finde lige et job der opfylder alle disse skånehensyn
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 11:56   #37
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Du kan ikke gå på efterløn, den er afskaffet for din aldersgruppe.Men du kan få den udbetalt, når der er penge nok i statskassen.De taler om at den skal udbetales til foråret.

Det er da et hårdt job på planteskole.Hvordan skulle du kunne det?
Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:11   #38
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej isa

Jeg ved heller ikke lige hvad de tænker på for jeg er ikke lige en der kan en masse fysisk heller men jeg må se om de kan finde på noget til mig
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 09:09   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
tillykke med fleksbevillingen.

Det er trods alt bedre med leddighedsydelse end kontanthjælp.

Og mener du selv at du ligger for lavt med timer og helbred, skal du selvsagt klage over afslaget på førtidspension.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 21:34   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg mener, at det var Hejdien (nu Basco) der skrev om, at en sb havde udtalt, at hun kunne miste sin fleks+ledighedsydelse hvis hun søgte om fp (som fleks'er).
I særdeleshed skulle der vist være en risiko ved, at anke et evt. afslag på fp, da kommunen vil kunne tolke dette sådan, at man ikke selv mener, at man står til rådighed for et fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse ud fra ingenting LarsV Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 7 05-06-2013 23:07
55 mio. kr. i jobbonus til aktiveringsfirmaer for ingenting buster Det er da strengt ! 2 06-07-2010 23:10
Al begyndelse er bedre end ingenting Thelma Dit og Dat 2 28-10-2008 01:03
Ved de slet ingenting...??? bettina Dit og Dat 22 30-08-2008 12:05
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension