K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 10:33   #1
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Har man ret til ny/anden sagsbehandler

Ja, undskyld. Jeg har prøvet at finde tidligere spørgsmål af denne art, men jeg er vist ikke særlig god til at finde det.

Er der nogen der ved, om man har ret til at få en ny sagsbehandler, hvis der er uoverensstemmelser med den man har nu.
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 10:40   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man skal nok have agumenterne i orden
man bliver vist tildelt efter CPR nummer
samt man skal nok passe lidt på, ikke at blive anset som et klage hovede.
men har aldrig helt forstået det med sagsbehandler
fordi det har ikke haft nogen større indflydelse på min sag.
det er ens lægepapir som tæller, sammen med en evt arbejdsprøvning

ok kan se det er en udliciteret sagsbehandler, det kender ikke noget til
men er det ikke bare den sagsbehandler som skal finde et sted til arbejdsprøving

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-11-2010 kl. 10:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 14:48   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis det stod i en lov, at man har ret til at få lov at vælge sagsbehandler, så kunne man det vel, men det gør der ikke..

Der er ingen krav om, at der skal være en fast sagsbehandler i et sagsforløb.
Det er selve sagsforløbet, der er mere vigtigt, hvor de her skal følge de regler, der er i lovene for at afklare f.eks. arbejdsevne osv...

Men der er nogen herinde som pænt har bedt om at få en ny sagsbehandler. For nogen er det lykkedes, for andre ikke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 15:16   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tænk i andre baner......

Kære Pingu.

Man har ikke RET til en ny sagsbehandler, men med gode argumenter når man langt, men............du kan være ret sikker på at den SB du har pt sandsynligvis vil blive udskiftet inden din sag er afsluttet.

Derfor er det vigtigt at DU sikre dig at alt hvad der nævnes i dit sagsforløb er korrekt og at al viden foreligger i din sagsmappe.

Så brug ikke kræfter på vrede imod en SB hvor kemien måske ikke er den bedste, men.........at du sætter dig ind i den lovgivning, Bekendtgørelser og Vejledninger som SB arbejder efter. Se så når du langt. Det kan du bruge K10 til.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 15:44   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der står i en eller anden lov noget omkring samarbejdet, oversat til dansk at hvis kemien ikke passer så bør kommunen så vidt muligt efterkomme et ønske om sagsbehandler skift.

Men hvilken lov husker jeg ikke, men det sikkert retssikkerhed eller noget omkring selve sagsbehandlingen eller der omkring.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 18:26   #6
sisilong
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
sisilong er ny på vejen
Hvis man søger på "ret til ny sagsbehandler"
ser man der står "
Men som borger har du ikke en lovbestemt ret til at få en ny sagsbehandler.

Det betyder nok at man som borger ikke har ret til en ny.
Jeg personligt kan kun sige at jeg/ min mand har prøvet det samme, vi ringede og spurgte om han kunne få en ny sagsbehandler ( kemien passede bare ikke) Næ det kunne vi ikke!!
Måske bare et engangstilfælde ved det ikke.
sisilong er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 00:58   #7
felikse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
felikse er ny på vejen
Til phhmw

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Pingu.
Man har ikke RET til en ny sagsbehandler, men med gode argumenter når man langt, men............du kan være ret sikker på at den SB du har pt sandsynligvis vil blive udskiftet inden din sag er afsluttet.

Derfor er det vigtigt at DU sikre dig at alt hvad der nævnes i dit sagsforløb er korrekt og at al viden foreligger i din sagsmappe.

Så brug ikke kræfter på vrede imod en SB hvor kemien måske ikke er den bedste, men.........at du sætter dig ind i den lovgivning, Bekendtgørelser og Vejledninger som SB arbejder efter. Se så når du langt. Det kan du bruge K10 til.

Mange hilsner
Peter
Jeg har fået aktindsigt og der er nogle af de ting som sagsbehandleren skriver som jeg ikke er enig i.
Ex. skriver SB en veloverstået praktikperiode, men jeg måtte melde fra overfor en forlængelse da jeg ikke kunne klare mere.
Kan jeg bede SB om at rette dette, og hvis SB ikke vil det, hvad gør jeg så - skriver en mail/brev og forklarer hvorfor jeg ikke er enig?
Hvordan finder jeg ud af hvilke love, bekendtgørelser og vejledninger en SB arbejder efter?
felikse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 10:28   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kan ikke rettes, det må (for nogle er det lavet så de ikke kan) sagsbehandlerbene ikke. Ikke i den forstand at de sletter og skriver noget andet, men de må gerne tilføje en rettelse, men den rettelse kommer så til at stå den dato den skrives og ikke sammen med den forfejlede tekst.

Men hvorfor ikke bare skrive at du er dybt uenig i notatet af den og den sag, hvor der står "bla bla bla" fordi sådan og sådan? og så bede om at få det lagt ind i din sag? så er den potte ude af verdenen.

Kun i ganske særlige tilfælde kan ting direkte slettes, og der skal være tale om meget alvorlige ting, som har meget store konsekvenser for borgeren, og det er så datatilsynet man skal have fat på, men det du der beskriver betraktes som bagateller også selv om at det faktisk kan få meget store konsekvenser for din sag, men sådan er det altså.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 15:17   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg bad om at få en ny sagsbehandler, blev ringet op af chefen og blev bedt om at forklare hvorfor.

Da han havde hørt min forklaring var der ingen problemer i at få den nye.

Det har haft afgørende betydning for min sag.

I skal nok få mere at vide, når min pension er gået igennem.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 23-11-2010 kl. 15:26. Årsag: stavefejl
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden - gen- indstilling til ftp. og rp. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-10-2012 09:58
Anden aktør keldjacobsen Spørgsmål ang fleksjob 31 16-07-2011 19:35
Job i anden kommune last47 Spørgsmål ang fleksjob 2 08-11-2009 20:53
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension