K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 23:52   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Når man er i flex job så arbejder man det man kan,de rasterende timer er jo en slags overførelses indkomst,så jeg kan ikke forstille mig at man kan vælge at gå ned i løn og timer for at dyrke hoppy og andet.

Med mindre at man kan leve af de timer man så vil og kan arbejde.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 06:53   #12
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Når man er i flex job så arbejder man det man kan,de rasterende timer er jo en slags overførelses indkomst,så jeg kan ikke forstille mig at man kan vælge at gå ned i løn og timer for at dyrke hoppy og andet.

Med mindre at man kan leve af de timer man så vil og kan arbejde.
Det var ikke for at dyrke en hobby men fordi at jeg har en anden opfattelse af
hvor mange timer at jeg kan arbejde og jeg vil ikke lade mig presse til at påtage mig mere end jeg mener at jeg kan klare og så gå helt omkuld
Det er mit evige tilbagevendende problem man siger ja ja til alt hvad at de siger. De siger det går nok, det er ikke så slemt
Sidste gang jeg bare blindt gjorde som omverdenen sagde var jeg ved at drukne pgr en tungeblødning, lallede rundt i timevis og sked på gulvet, slog en knogle løs i skulderen (epilepsi)
Mit problem er også at man intet kan se på mig, jeg er en lille bomstærk , smilene mand der jo gerne vil
Har været epileptiker i 22 år og har med besvær lært præcis hvad at jeg kan tillade mig
Det er vel også noget de fleste af os herinde har tilfælles ,vi skal alle forsøge at leve med at blive presset med, det er ikke så slemt ,det er ikke så galt bla bla osv
Derfor er jeg desperat for at komme væk fra det offentlige system jeg mangler kun et par tusinde om mdr
så kan jeg klare mig selv uden deres ledighedsydelse, omsorg osv

Sidst redigeret af viggo; 11-08-2011 kl. 07:11.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 07:15   #13
Aircat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Aircat er ny på vejen
Jo, man kan skam godt skifte.

Min sagsbehandler har tidligere luftet tanken om at jeg gik fra fuldtidsfleks til deltidsfleks hvis jeg ikke kunne komme længere op i timetal. Det ønskede jeg imidlertidigt ikke selv.

Hvis du er visiteret til fuldtidsfleks kan du ikke blive tvunget over i deltid, med mindre du selv har et ønske om det. Så hvis det er det du ønsker, så snak med din sagsbehandler om det.
Aircat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 11:34   #14
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Pyha jeg har lige været ned og tale med en af de der kommunesagbehandlere
Jeg behøver ikke noget deltidsflexjob
Jeg er visiteret til 50% procent og det vurderer jeg er for meget
Så siger hun at så sætter vi det bare ned til 12,2 timer det skulle hun nok klare ordne papirvrøvlet det skal jeg overhovedet ikke tænke på. 12,2 timer mener jeg er passende
Jeg har også skaffet mig en slags praktik 2 uger det skulle så gerne munde ud i et flexjob
Glipper alt dette flexhalløj eller bliver jeg for generet af det kommune halløj
er det ok hvis at jeg skaffer et lille ustøttet job så ville hun give mig en garanti på at jeg kan komme tilbage og få ledighedsydelse hvis at jeg blir fyret
Jeg syntes at det lyder som om at de prøver at behandle mig pænt
Så er lidt glad
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 11:41   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
viggo, du skal huske, at den praktik, som oftest går forud for etablering af et fleksjob (sædvanligvis 1 måned), er beregnet til, at afstemme timetal og skånehensyn.

I ét job kan du måske klare 15 timer pr. uge hvorimod, at du i et andet fleksjob kun kan klare 10 timer pr. uge.

M.h.t. at sige fra i forhold til egne grænser, så skal du huske/minde dig selv om, at det du kan yde i praktikken, det risikerer du at hænge på i en lang periode fremover, og det er dig der skal slås med konsekvenserne.

Det er så pokkers vigtigt, at du passer på dig selv, det er ikke sikkert at der er andre der gør det for dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 12:18   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
viggo, du skal huske, at den praktik, som oftest går forud for etablering af et fleksjob (sædvanligvis 1 måned), er beregnet til, at afstemme timetal og skånehensyn.

I ét job kan du måske klare 15 timer pr. uge hvorimod, at du i et andet fleksjob kun kan klare 10 timer pr. uge.

M.h.t. at sige fra i forhold til egne grænser, så skal du huske/minde dig selv om, at det du kan yde i praktikken, det risikerer du at hænge på i en lang periode fremover, og det er dig der skal slås med konsekvenserne.

Det er så pokkers vigtigt, at du passer på dig selv, det er ikke sikkert at der er andre der gør det for dig.
Du har ret det er et problem for mig at fordi at jeg så gerne vil roder jeg mig ofte ud i alt muligt møj har også add det gør at jeg tit er *******s impulsiv
men det er da pænt af dem bare at sætte timeantallet ned fra 50% til en trediedel er det ikke?
Jeg tror at jeg kan klare 12 timer hvis jobbet er det rette
men jeg spurgte hvad så hvis at jeg mod forventning ikke kan klare det
Så siger hun så ringer du til mig så finder vi ud af det du skal ikke presse dig urimeligt
Jeg har fået den tanke at enten er jeg mere syg end at jeg tror eller også har de bare bestemt sig for at være venlige
Alle de andre arbejdsløse flexere bliver tvunget til at komme til møder og deltage i skidt og møj uanset hvor dårligt at de har det
Jeg fik at vide fra dag et at de ikke vil stille nogen krav og at jeg styrer forløbet måske hjælper det også at min læge gav dem et brev hvor der blandt andet står at hun mener at jeg er pensionsberetiget men det ønsker jeg ikke
At hun mener at enten skal de give mig førtidspension eller ledighedsydelse uden krav eller hjælpe mig til et lille job som at jeg mener er passende
Således at jeg har et rimeligt forsørgelsesgrundlag
Mine rimelige krav er at jeg får et lille arbejde der kan supp min magre pension
Jeg vil ikke alt det kommunehalløj tilskud og skidt og møj (blir syg af det)
Jeg har også tidligere bedt dem beholde deres ledighedsydelse og forsøgt i 6 mdr at overleve på det at jeg har men det kan jeg desværre ikke helt
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 13:16   #17
Banna77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 1
Styrke: 0
Banna77 er ny på vejen
For mig er det ikke kun et spørgsmål om timetal, men lige så meget hvordan timerne ligger. Jeg møder f.eks. først kl. 10, for jeg har svært ved at komme igang og medicinen skal igang med at virke. Jeg har 2 fridage onsdag og fredag, hvor jeg sover længe daser, lader op, klarer lidt husligt og svømmer eller går en tur. De 3 dage jeg arbejder, er der ikke ret meget tilbage i mig, det har jeg valgt at "acceptere". Jeg arbejder 18 timer om ugen, min arbejdsgiver får 2/3 af min løn.
Jeg har prøvet mig frem med timer, mødetider og fridage. Har været i fleksjob i 5 år, dog med sygeperiode, hvor jeg gik ned med stress/depression, fik derfor nedsat timetallet fra 25 til 18 timer, med samme løn(fuldtidsløn).
I starten af min fleksperiode/arbejdsrøvning havde jeg et vikarjob, blev herefter fastansat, det er også en måde at få foden ind.
Venlig hilsen Gitte
Banna77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:34   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Banna77 Se meddelelser
For mig er det ikke kun et spørgsmål om timetal, men lige så meget hvordan timerne ligger. Jeg møder f.eks. først kl. 10, for jeg har svært ved at komme igang og medicinen skal igang med at virke. Jeg har 2 fridage onsdag og fredag, hvor jeg sover længe daser, lader op, klarer lidt husligt og svømmer eller går en tur.
Et fint eksempel på, at fleks ikke kun handler om nedsat tid, men også utroligt mange andre skånehensyn.

Viggo, du skrev:
"Så siger hun så ringer du til mig så finder vi ud af det du skal ikke presse dig urimeligt".

Når selv din sb siger sådan, så kan jeg godt få en mistanke om, at kommunen kun venter på, at du bliver klar til en fp.
Men tag hende på ordet, og lad være med at presse dig selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:58   #19
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Hej vovse
Jeg lytter nøje til hvad at du siger og lader være med at presse mig selv
Skal lære det, man er jo bare, vil så gerne
Det er også så åndssvagt, de forlanger jo netop intet af mig, lader mig styre 100 %
Så måske har du ret de venter måske på at jeg søger fp men så kan de vente længe Der er andre der har meget mere behov og jeg ser fanme ikke mig selv som fp
Jeg er en original, og det vil jeg have lov til at være ,er halvdøv, epileptiker
og adhd er, der er sikkert også andre psykiatriske og fysiske diagnoser men det gider jeg ikke høre om
Jeg har skriftligt frabedt mig at blive kaldt syg af kommunen
Jeg blir syg af alt det sygeri, har kun brug for en lille smule hjælp økonomisk og lige så vigtigt lidt arbejde Så klarer jeg mig fint selv, langt væk fra det der kommunehalløj
Lige et kram til dig
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 22:03   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Hej vovse
Jeg lytter nøje til hvad at du siger og lader være med at presse mig selv
Skal lære det, man er jo bare, vil så gerne
Sådan har de fleste det.

Og det er svært at sige fra når man er på en arb.plads, for der er altid mindst et paphoved der står og skuler hvis man går "i utide", og man kan tydeligt fornemme hvad dette paphoved tænker, for det er jo de færreste sydomme, der kan ses.

I min sidste afprøvning skulle jeg gå gennem produktionen når jeg skulle fra mit kontor (jo, jeg havde sandelig mit helt eget kontor) for at komme ud til min cykel, og jeg kunne da tydeligt fornemme hvad der blev tænkt hos de 2 herrer der stod og skulede når jeg gik tidligt.

Men jeg vidste jo, at det var nu det gjaldt, at jeg ville komme til at hænge på resultatet af afprøvningen min. de næste par år.
Alle andre på stedet behandlede mig super fint, jeg havde kun været på stedet i ganske få dage, da chefen kom og sagde til mig, at hvis jeg en dag havde ondt og ville gå tidligere skulle jeg bare sige til.

Paphovederne er vi simpelthen nødt til, at sætte os ud over, og tænke på os selv, vi kan ikke være sikre på, at andre gør det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overgang til ny pension bo m Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 11 01-06-2013 21:07
Overgang fra ny og gl. ftp. - til folkepension migselv Politik og Samfund 4 01-07-2012 19:56
ydelses overgang heiditogjoey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 15-04-2011 09:14
Overgang til førtidspension MartinM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2010 09:49
Sygedagpenge - overgang til fleksjob zuza Nyt om loven 0 06-01-2008 23:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension