K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2010, 18:57   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
sort fremtid

ja efter en længere periode hvor alt er ramlet for mig, helbredet er blevet værre og humøret er helt nede i kælderen, har jeg sparket mig selv til en lille update herinde.

min ryg blir kun værre og værre, jeg sover stort set ikke mere og randerne under øjnene blir mørkere og mørkere. kiloene rasler af iogmed jeg intet lyst har til mad.
min medicin er blevet sat op til 20 mg/t på norspan og op til 8 af de andre stærke jeg har( kan ikke huske hvad de hedder)
ud over det de panodiler jeg har brug for.

kommunen har sat 3 dage af nu hvor jeg skal til en psykologisk udredning, som hun sagde, at når man fejlede noget fysisk satte det sig senere hen som noget psygisk, og ikke længere var fysisk.(ja se du bare om du kan trylle en brækket ryg ind under min dårlige psyke, iogmed jeg aldrig har fejlet noget psygisk, ja så blir det sku svært moster!)

det er også helt fint jeg ved det blir nogle hårde dage men de skal overståes.

mht min genoptræning(kvilken jeg ikke kan undvære, der er ingen ide i at starte et 3 måneders forløb hvis jeg ikke styrketræner min ryg ved siden af)
s¨vil de overhovedet ikke høre om det- jeg skal bare startes i det 3 måneders forløb. de hører slet ikke når jeg siger det er dødsdømt på forhånd hvis ryggen ikke er med. pt kan jeg ikke engang tusse rundt i mit tempo uden at det blir værre med stød ned i benene)

jeg har selvfølgelig min læge med ind over- men han kan jo kun henvise mig til fys, hvilket jo nok ville være godt eller jeg selv kan betale mig fra det i et motionscenter. problemet er jo bare at jeg kan ikke presse en krone mere ud af min økonomi i forvejen-ikke engang 300 kr er der at rutte med! jeg har levet på sultegrænsen i årevis og kan med en forøget medicinregning (fra ingen til 700 kr om måneden) så jeg har bare ikke muligheden for selv sætte iværk. kommunen har ingen muligheder for at hjælpe overhovedet(jeg ved de har et center- men når man er på kontanthjælp er man ikke velkommen der)


så det ender nok med at jeg skal trækkes igennem 3 måneder i en alm arbejdsprøvning, for tale om pension kan der ikke blive grundet min alder- ikke mine alvorlige skader taget i betraktning.


tror sku jeg stiller træskoene før de får mig derud hvor jeg ikke længere kan få luft
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 19:46   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen


Kan din læge ikke sygemelde dig fra alt hvad der hedder arbejdsprøvning og aktivering?
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 20:15   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Lyder til du trænger til et kæmpe

så her har du et par stykker

men ja tænker også på om du ikke kan få din læge til at skrive du ikke er skal i arbejdsprøvning..??
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 23:47   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvad med hjælp til medicin...

kroniker tilskud og hvad det ellers hedder..

og de lyder sku tossede i din kommune også... hvis du er syg og det er du jo.. så er det jo ligegyldigt hvad din alder siger..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 03:30   #5
anne mette 39
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
anne mette 39 er ny på vejen
Har aldrig forstået hvorfor kommunerne så gerne vil have hæftet psykiske diagnoser på folk, for de er jo ikke villige til give økonomisk støtte til psykologbehandling til dem som rent faktisk har brug for det.

Der er mange borgere som har brug for psykolog hjælp og som får afslag, samtidig med at folk som ikke behøver pyskologhjælp skal have påklisteret psykiske diagnoser, hvis de kan slippe afsted med det. Det hænger ikke rigtigt sammen i min verden.

Sidst redigeret af anne mette 39; 16-10-2010 kl. 03:38.
anne mette 39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 14:39   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
en tidligere fortolkning af det emne herinde har været noget i stil med, at

når borgeren kan få klistret en psykisk diagnose på sig, trods fysisk sygdom og derved få pension..
så kan kommunen derved nægte hjælp til div hjælpemidler med henvisning til at borgeren har fået pension pga det psykiske og ikke fysiske..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 09:04   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Netop.

Dog helt korrekt siger de feks, at dine fysiske problemer var ikke nok, men nu har du jo også psykiaske problemer.

Vedr. manglende psykologbehandling, er det helt gotest, at syge får afslag på denne hjælp.
Hvis man føler at man har brug for dette, ville jeg ansøge med begrundelse, som de giver på den psykiaske undersøgelse. Henvis til deres egen tese.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 22:37   #8
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
læs ikke mit første indlæg som om jeg ikke er ok med at få den psykolog test- hun udlagde det blot på en ret uheldig måde den dag.
jeg har aldrig hverken sombarn eller teenager ej heller i mit korte voksenliv haft psygiske problemer og eneste gang jeg har set en psykolog før var damin far døde efter en lang kamp med lunge og hjerne kræft. så jeg er kommet frem til at det ikke er noget psygisk der kommer "inde fra" men noget udefra kommende så som kommunens pres og at de har trukket min sag ud i 11 år nu, uden at jeg ved hvor jeg står og hvad jeg skal og hvad jeg kan forvente af fremtiden.


jeg har også hørt at det faktisk er godt at få en psygisk diagnose med i baggagen når det er førtidspension man ønsker- det er ligesom det vejre tungere på vægten?? ikke at jeg forstår det, for det burde jo veje ligeså meget med noget man kan se på scanninger fx. en brækket ryg og efterfølgerne af dette .

jeg har fået sammensat et rygstyrkende program til hjemme brug. her kan jeg lave øvelserne i mit tempo og selv holde når det er nok. oven i det blir jeg nok nød til en fys igen- ryggen har skabt sig helt toset de sidste dage. jeg tror det er kulden. nogen der ved om diskuser er påvirket af kulde/varme?? (jeg har jo opdaget at varmepude i ryggen er en rigtig skøn ting samt varme bade)

popaie det er helt hen i vejret at dem der har brug for hjælpen får afslag og os der godt ku undvære "skal " til psykolog. det gir ingen mening.

min læge har pt sygemeldt mig- og han er helt på min side- så det er jo bare fantastisk.
jeg skallige have hørt ham om det der kroniker medicin? er det det samme som hvis de skriver varrig lidelse på det??

knuz anne
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 22:39   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Din læge ved godt hvad kronikertilskud vil sige. Tjek det: http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/...kronikere.aspx

DESUDEN

har du mulighed for at søge om medicinbevilling på Socialforvaltningen. Når din økonomi er så trængt som det lyder som, virker det på mig ganske sandsynligt at du vil få den.

Jeg har selv kronikertilskud, og det øvrige betaler kommunen på grund af medicinbevillingen. Den får jeg for tre måneder ad gangen, og den gør, at jeg bare får langet den receptpligtige medicin over disken på apoteket.

Sidst redigeret af annagw; 18-10-2010 kl. 22:42.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 10:32   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser

jeg har også hørt at det faktisk er godt at få en psygisk diagnose med i baggagen når det er førtidspension man ønsker- det er ligesom det vejre tungere på vægten?? ikke at jeg forstår det, for det burde jo veje ligeså meget med noget man kan se på scanninger fx. en brækket ryg og efterfølgerne af dette .
For mit eget vedkommende skulle jeg også lige til en psykologtest, og han slog sådan set bare fast, at jeg ikke havde nogle psykiske problemer og at mine smerter var reelle nok.

Hvis psykologen derimod "finder noget", så kan jeg forestille mig, at dette også skal undersøges til bunds og forsøges behandlet før sagen kan afsluttes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min fremtid faster69 Alt det andet 7 11-07-2011 12:48
sort hul??? kira 54 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 02-03-2011 20:41
Min fremtid ? Effy Spørgsmål ang fleksjob 12 18-02-2011 12:41
fremtid thomaskr Din historie 4 06-02-2010 13:37
Sort - Sort humor ! tuxon Dit og Dat 9 16-02-2008 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension