K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2012, 20:27   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Psykiater Jens Nørbæk

Jeg vil lige høre, om nogen skulle have erfaringer med psykiater Jens Nørbæk fra Liaisonspsykiatrisk Enhed ved Bispebjerg Hospital. Min sagsbehandler fra Jobcenter Baldersgade har sendt mig til samtale hos ham i forbindelse med min ansøgning om fleksjob, alternativt førtidspension.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 21:12   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har snakket med ham og en anden læge
men har ingen erfaring for hvordan de er
min samtalen var kun i 1.5 time sammen med min kontaktperson
de havde samlet alle mine lægeoplysninger, og deres konklusion var meget klar
ingen behandlingsmuligheder og stærk nedsat funktionsevne
en 8 sider erklæring.
skal nu i arbejdsprøvning på 4 uger, da alle behandlingsmuligheder er udtømte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 21:52   #3
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Hej MTVRTV1,

Tak for dit indput. Det lyder som du har fået en rimelig behandling. Jeg var blevet forskrækket, da jeg læste at hans klinik tæller som hypokondriafdeling, hvad der slet ikke passer sammen men mine 3 fysisk dokumenterede diagnoser.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 22:04   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har også fysiske problemer

men har din sagsbehandler sendt dig der ind uden at du har nogen dokumenteret psykiske ting.
for så havde jeg godt nok været sur
for der er absolut ikke nogen grund til at du skal der ind, hvis du aldrig har snakket med en anden psykiater.
er aldrig selv sendt nogen steder hen, af jobcentet

der findes faktisk en del hypokonder og derfor har de den afdeling
ved godt den debat om term
men alså ikke noget jeg har oplevet

men de samler også ens sag, når man både har fysiske og psykiske ting
min psykiater sendt mig netop der ind, for at undgå kommunen kunne sende
mig til en tilfældig psykiater som man ser mange gange på k10

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-06-2012 kl. 22:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 22:19   #5
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Jeg har primært fysiske lidelser, men har også haft perioder med depression som nu i retrospekt ser ud til at have været et tidligt tegn på Parkinsons sygdom, som jeg er netop blevet diagnostiseret med. I den forbindelse har jeg også tidligere snakket med en psykiater.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 22:34   #6
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Du vil her på siden opleve mange der nærmest skrigende advarer mod at lade sig undersøge på den klinik.
Jeg har ikke været der, men er af den holdning at hvis der er noget psykisk der blander sig i sygdomsbilledet så er det med at få det udredt, så man kan komme videre i systemet.

Og er der ikke noget psykisk på spil, som kan behandles, så er det jo det der kommer til at stå i erklæringen.

Glæder mig til at høre hvad du synes når du har været der.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 00:20   #7
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Du vil her på siden opleve mange der nærmest skrigende advarer mod at lade sig undersøge på den klinik.
Jeg har ikke været der, men er af den holdning at hvis der er noget psykisk der blander sig i sygdomsbilledet så er det med at få det udredt, så man kan komme videre i systemet.

Og er der ikke noget psykisk på spil, som kan behandles, så er det jo det der kommer til at stå i erklæringen.

Glæder mig til at høre hvad du synes når du har været der.

Det er selvfølgelig fint at få udredt om der skulle være psykiske problemstillinger, men desværre har afdelingen det med unødigt at psykiatrisere personer, hvor der ellers kun er somatiske problemer.

Det afhænger selvfølgeligt af den pågældende læge osv, men min oplevelse derinde var ikke særligt god, selvom de ellers var flinke nok udover det.

Endte med 3 psykiske diagnoser, som alle som en viste sig at være forkerte og beviserne måtte jeg jo selv hoste op med forstås. Det viste sig så at jeg havde fået hjerneskade og skanningen måtte jeg jo selv betale, selvom de vidste at jeg havde haft et hovedtraume.

Alle 3 diagnoser står forresten stadigvæk i min patientjournal for det er ikke muligt at fjerne dem igen.

Hvis jeg tager til lægen tager jeg altid dokumentation med på at jeg rent faktisk fejler noget for spørgsmålet kommer altid: "Der står her at du er hypokondor og er somatiserende" og så er det ellers frem med beviserne, udtalelserne og en længere forklaring om sammenhængen.

Det er lidt irriterende og måske var jeg bare uheldig.
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er Jens Bang stadig lægekonsulent ? Hva´nu Alt det andet 20 27-09-2013 08:42
Jens R Bang påvirker stadig systemet, bl.a. som underviser gunvor Lægekonsulenternes Rolle 5 09-09-2013 22:21
Lægekonsulent Jens Bang jettelundfrede Hjælpemidler til handicappede 66 11-01-2012 20:21
Jens Bang: Lægers stress zuza Politik og Samfund 23 15-05-2009 00:35
Jens Vibjerg vil derfor have ændret reglerne for førtidspension Stella Midlertidig Førtidspension 7 10-02-2009 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension