K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 21:28   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
hej mtvr1

Nej så nemt tror jeg ikke det går nogle steder.

Jeg har været til utallige undersøgelser der ikke viste noget. Til sidst blev jeg sygemeldt og henvist til en psykiater. Det har jeg gået i næsten 1 år ca. 1 gang om måneden i 1-2 timer pr. gang.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr. og gennem en kursusforløb via kommunen med en psykolog og en afspændingspædagog - det var 2 gange ugenligt i 10 uger.

Men alt i alt har jeg fået en god og hurtig behandling - fra jeg kom ind i systemet til jeg fik godkendt FTP gik det knapt 1 år.
man kan jo ikke andet sige du har været heldig

en på mit bosted har sikkert fast i 8 år på grund af stress og angst
i sidste 3 år for at vente på behandling, som kommunen skal betale
men de vil ikke ud med pengene, men kan ikke afklares før alle behandlingsmuligheder er udtømte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 11:19   #32
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej igen mtvrv1

Ja jeg var så heldig at have en sundhedsforsikring via mit arbejde, så jeg kunne tage en privat psykiater, og komme hurtigt til de undersøgelser jeg ellers skulle til.

Det er rigtig trist at høre at der er mange der hænger så længe i systemet. De burde ikke kunne foregå i dagens Danmark.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 10:22   #33
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
hej igen mtvrv1

Ja jeg var så heldig at have en sundhedsforsikring via mit arbejde, så jeg kunne tage en privat psykiater, og komme hurtigt til de undersøgelser jeg ellers skulle til.

Det er rigtig trist at høre at der er mange der hænger så længe i systemet. De burde ikke kunne foregå i dagens Danmark.
Det er simpelthen så svært for mig at finde en grimasse, der kan passe
Min arbejdsplads havde ikke en sundhedsforsikring. Resultat? Der skulle gå 4 år før jeg blev taget alvorligt, og endelig fik en diagnose. Og selv der var det mere held end forstand, at jeg overhovedet fik diagnosen

Og hjælp? Pffft - har bedt om det i uendelighed siden jeg blev syg - og blev hver gang afvist. Har decideret fået at vide, at der ganske enkelt ikke er tilbud til sådan en som jeg
Og sådan er jeg nu gået ind i mit 6. år som sygemeldt, hvor jeg selv har været nødt til at opfinde den dybe tallerken

Men kan jo samtidig se at folk med private sundhedsforsikringer godt kan få den hjælp, jeg også skulle have haft!

Så sådan har indtoget af private sundhedsforsikringer i den grad skabt et helbredsmæssigt A og B hold, hvor ens fremtidige muligheder i den grad afhænger af om man har den rigtige arbejdsgiver
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 21:43   #34
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Tassi
Syntes det er rigtig øv for dig at der er gået så lang tid - det skulle ikke være nødvendigt i dagens Danmark.

Der er jo noget der hedder behandlingsgaranti - men jeg ved ikke om det også gælder for psykiatere.

Man kan iøvrigt også tegne en privat sundhedsforsikring - det har jeg gjort efter at jeg røg ud af arbejdsmarkedet.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 23:17   #35
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Hej Tassi
Syntes det er rigtig øv for dig at der er gået så lang tid - det skulle ikke være nødvendigt i dagens Danmark.

Der er jo noget der hedder behandlingsgaranti - men jeg ved ikke om det også gælder for psykiatere.

Man kan iøvrigt også tegne en privat sundhedsforsikring - det har jeg gjort efter at jeg røg ud af arbejdsmarkedet.
Behandlingsgaranti kræver at man har en lidelse, der er diagnosticeret, samt anerkendelse af behandlingsmuligheder
Min pointe er, at blot det at få en diagnose kan være svært uden en sundhedsforsikring, for det kræver en anerkendelse af problemerne, samt vilje til handling. Når man opsøger læge i dag med en diffus lidelse, oplever mange at gå hjem igen med uforettet sag - og følelsen af om man måske er hypokonder
Oplevelsen går gerne igen hvis man endelig får en henvisning til en psykiater. Standarddommen er "depression", og før man har set sig om, er man på vej ud af døren igen - med en recept på antidepressiv medicin i hånden

Det kræver en vis styrke og overblik i det offentlige system, hvis man skal "tvinge" lægestanden til at "se" dig og tage stilling til dig. Her hører jeg at oplevelserne er anderledes når man kommer via sundhedsforsikring. Det virker som om der effektivt bliver sat ind fra dag 1 - hvor andre kan gå i årevis uden at være kommet nogle vegne

Hvad koster en privat sundhedsforsikring, hvor tegner man den - og kan man overhovedet få sådan en, når sygdommen er konstateret?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 23:49   #36
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Tassi

Jeg betaler 1.700,00 pr. år, men jeg er også forsikret via min mands sundhedsforsikring nu.

Jeg vil dog lige sige at du ikke kan bruge sundhedsforsikringen før en læge har givet dig en henvisning til en speciallæge.

Så hvis problemet er at din læge ikke vil henvise dig - vil det ikke hjælpe dig med en forsikring.

Så det er ikke sådan at fordi man har en forsikring kan man bare "shoppe" mellem lægerne.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression udløst af stress Winsof Din historie 24 02-02-2013 21:20
Er du sygemeldt pga. stress eller depression? Miamaria Alt det andet 0 02-09-2010 12:48
Pension pag. stress depression popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 14-11-2009 19:01
Godt for depression/stress ramte via job popcorn Nyt om loven 5 03-04-2009 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension