K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2012, 18:34   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Hjemmehjælp vis-a-vis fleks/ftp

Jeg er ved at søge fleksbevilling (muligvis førtidspension) på baggrund af bl.a. en meget skæv ryg (57 grader).

Jeg er netop blevet bevilget nogle former af hjemmehjælp, hvoraf en del er midlertidig (3 måneder) og en del permanent.

Jeg vil gerne høre om dette med at have fået bevilget hjemmehjælp kan få nogen betydning for mine muligheder for at få bevilget fleksjob (eller førtidspension) og i så fald, på hvilken måde? Vil det gøre det vanskeligere eller nemmere eller er det uden betydning.

Bør jeg orientere min sagsbehandler på jobcenteret om bevillingen af hjemmehjælp?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 19:40   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Nej det burde ikke påvirke en evt. fleksjob godkendelse eller førtidspension.

Folk skal have den hjælp, de skal have, hvis der er behov for det.

Om du bør orientere din sagsbehandler om det, her tænker jeg på, at du måske bare kort kan fortælle denne, hvorfor du får hjælp derhjemme. Så kan din sagsbehandler få et kort indblik i, hvor meget nedsat din funktionsnedsættelse er og måske bedre sætte sig ind i, hvor svært det kan være for dig. Så ja, jeg tror godt, det kunne være godt at oplyse det, men heller ikke absolut nødvendigt, hvis man ikke ønsker at oplyse det.

En anden ting, så tror jeg, det vil være godt, hvis din egen læge ikke ved det, at denne bliver informeret om det. Din læge kan nemlig godt blive spurgt af kommunen om din funktionsnedsættelse (dog med dit samtykke), så det vil være godt, at din læge kan oplyse om din funktionsnedsættelse, hvor du bla. får hjemmehjælp. Lægen kunne skrive det i journalen til en evt. senere udfyldning af status til kommunen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 20:15   #3
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det skal helt klart siges til sagsbehandleren, ikke fordi du har pligt, men fordi kommunen så har noget beskrevet af deres egne ansatte, om hvordan din funktionsevne faktisk er nedsat.

Jeg oplever nærmest at jo flere ting man får hjælp til fra kommunen, jo mindre spørger de når der skal søges mere.

Jeg har iøvrigt også lige fået bevilliget noget hjælp til støvsugning, og jeg må sige at jeg nærmest aldrig har oplevet noget der gik så glat, men jeg havde også et skema med funktionsnedsættelse, som jeg havde udfyldt tidligere, så derfor skulle alt det ikke udfyldes igen.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 21:08   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er HELT klart en fordel!

Fordi de hjælpemidler du har fået, evt. merudgifter efter § 100 og lignende KUN må tildeles dig hvis der er lavet en "Funktionsevnevurdering". Den viser jo hvor dårlig du er i det daglige i hjemmet.

Den skal du med det samme sørge for at få delt med din sagsbehandler i jobcenteret...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 10:30   #5
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Kære Curls, Papaya og Ricky M.

Kære Curls, Papaya og Ricky M.,

Rigtig mange tak for jeres indput. Det har været guld værd og jeg vil handle på det og skrive til både min egen læge og min sagsbehandler på jobcentret. Jeg vil gøre det efter kl. 14. efter at have snakket med kommunen om de sidste detaljer vedrørende hjemmehjælpen.

Mvh. Kalevala
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 19:04   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg har som en naturlig del af dokumentationen for nedsat funktionsevne - og deraf behov for praktisk hjemmehjælp - forsynet diverse involverede med kopi af det tildelte fra Visitator/Hjemmeplejevisitationen i SOF, herunder Jobcenter.

Umiddelbart synes både Jobcenter og en Speciallæge (med mangeårig tilknytning til Jobcenter) at være fløjtende ligeglade med tildelingen og førstnævnte nærmest irriteret over, at borger "holdes i hjemmet" (i forhold til arbejdsprøvning) pga. hjemmehjælp...

Sidst redigeret af Carmen; 01-06-2012 kl. 19:31.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Færre får hjemmehjælp halse Politik og Samfund 4 25-04-2012 23:31
Førtidspension - hjemmehjælp!! Birdie56 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-08-2011 10:31
Kan jeg få hjemmehjælp og hvordan pinballs Alt det andet 12 04-04-2010 11:33
Afslag på hjemmehjælp... Helenevind Hjælpemidler til handicappede 26 16-06-2009 14:19
sagsbehandlingstiden på hjemmehjælp Helenevind Hjælpemidler til handicappede 1 13-11-2008 14:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension