K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 18:52   #1
Jan_Sand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jan_Sand er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Jeg var før efterårsferien 2012 ud i mit andet praktikforløb som også måtte opgives grundet helbredet og mit fysiske formåen (Jeg har været på sygedagpenge siden maj 2010) Jeg blev ved den afsluttende samtale i praktikforløbet lovet en afklaring omkring efterårferien 2012. Den udeblev og fik den først efter utallige rykkere omkring 1 uge af december 2012. Hvor jeg fik at vide at jeg i 2 uge af december skulle starte på nyt afklarings forløb på Kommunens jobafprøvningsenter. Stor var min overraskelse da mine sygedagpenge udløber 24 januar 2013 INDEN afklarings forløbet er afsluttet.
Jeg har fået at vide af min sagbehandler at jeg så skal søge kontanthjælp, hvis nu mine sygedagpenge ikke bliver forlænget.
Kan de stoppe mine sygedagpenge, så længe jeg er i et afklarings forløb, og min sag endnu ikke er afgjort ?
Er der nogen der ved det ?
Jeg er ny buger her på siden.
Jan_Sand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 19:02   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jan Sand,

Er du i fleksjob siden du placere dit spørgsmål i den kategori?

Kan sagtens forstå hvis du har placeret spørgsmålet forkert.

Er du helbredsmæssigt afklaret og er din lidelse stationær?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 19:17   #3
Jan_Sand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jan_Sand er ny på vejen
Nej jeg er ikke i fleksjob, jeg er på sygedagpenge.
Jeg er ikke afklaret endnu.
Undskyld hvis mit indlæg er fejlplaceret, jeg er helt ny på siden, og vis ikke for god til det her :-)
Jan_Sand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 19:32   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jan_Sand Se meddelelser
Jeg var før efterårsferien 2012 ud i mit andet praktikforløb som også måtte opgives grundet helbredet og mit fysiske formåen (Jeg har været på sygedagpenge siden maj 2010)

Jeg blev ved den afsluttende samtale i praktikforløbet lovet en afklaring omkring efterårferien 2012. Den udeblev og fik den først efter utallige rykkere omkring 1 uge af december 2012. Hvor jeg fik at vide at jeg i 2 uge af december skulle starte på nyt afklarings forløb på Kommunens jobafprøvningsenter.

Stor var min overraskelse da mine sygedagpenge udløber 24 januar 2013 INDEN afklarings forløbet er afsluttet.

Jeg har fået at vide af min sagbehandler at jeg så skal søge kontanthjælp, hvis nu mine sygedagpenge ikke bliver forlænget.

Kan de stoppe mine sygedagpenge, så længe jeg er i et afklarings forløb, og min sag endnu ikke er afgjort ?

Er der nogen der ved det ?

Jeg er ny buger her på siden.
Hej Jan,

Som jeg/vi gang på gang herinde skriver og erfarer, så er sygedagpenge en meget snæver lov specielt i forhold til betingelserne omkring forlængelse.

Jeg syntes dog at du allerede nu skal udfærdige en mail til din sagsbehandler omkring det med at få afsluttet din afklaring og dermed få udskudt sdp. stop. Din sagsbehandler kan nemlig godt udskyde sygedagpenge stoppet hvis det er det der skal ske i forhold til din sag.

Dog er sdp. loven som sagt meget snævner og har 7 forlængelses punkter som man kun kan komme under såfremt man f.eks er stationær i sine lidelser.

Du kan læse meget mere på forsiden af K10 under "sygedagpengestop".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 19:34   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
sygedagpengene udløber automatisk ved 52 uger, læ spå forums forside, øverst til venstre kan du læse om sygedagpenge stop, inden du sender en klage til jobcenter, bare skriv at du hermed klager over stop af sygedagpenge mm.
og skriv igen så får du flere svar
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 19:49   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du skal dog partshøres senest 14 dage inden reelt stop dette iht. §7a. Partshøring betyder at du "høres", dvs. at du høres og kan svare hvad du syntes i forhold til det kommunen vil varsle omkring dit stop.

Kommunen vil højst sandsynligt skrive hvorfor du ikke kan forlænges iht. de 7 punkter i sdp. loven. Jeg ridser dem op her og referer til det link vi omtaler:

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Jeg/vi vil formode, at du syntes, at vi pludselig hurtigt kommer fra din afsluttede praktik af kommunen og sdp. stop, men jeg kan desværre love dig at det er sådan det bliver. Sdp. er en sving dørs ydelse og hvis ikke du (igen?) lever op til et af forlængelses punkterne så er det yt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 19:58   #7
Jan_Sand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Jan_Sand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Du skal dog partshøres senest 14 dage inden reelt stop dette iht. §7a. Partshøring betyder at du "høres", dvs. at du høres og kan svare hvad du syntes i forhold til det kommunen vil varsle omkring dit stop.

Kommunen vil højst sandsynligt skrive hvorfor du ikke kan forlænges iht. de 7 punkter i sdp. loven. Jeg ridser dem op her og referer til det link vi omtaler:



Jeg/vi vil formode, at du syntes, at vi pludselig hurtigt kommer fra din afsluttede praktik af kommunen og sdp. stop, men jeg kan desværre love dig at det er sådan det bliver. Sdp. er en sving dørs ydelse og hvis ikke du (igen?) lever op til et af forlængelses punkterne så er det yt.
Tak for jeres svar, nu er jeg blevet lidt klogere på det hele.
Jan_Sand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 20:07   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kom lige i tanke om at det nok er din partshøring du har modtaget!?

Kommunen har ikke altid ret, så det er vigtigt at du får fundet ud af om du evt. stadig kunne høre under f.eks §27 stk. 1 nr. 2 og fortsætte din afklaring til denne er "slut".

En anden "mulighed" kunne, hvis dine lægepapirer f.eks beskriver at du ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarkede igen, så hedder det forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 i ht. fleks og pension.

Vi vil stadig gerne hjælpe dig, men har nok brug for flere info. dertil hvis det er.

Nogle gange (vil jeg sige) kan ens fagforening være behjælpelig, så har du en er det måske værd at forsøge.

Alt andet lige bør du søge kh. så du ikke efter sdp. stop. d 24/1 står med håret i postkassen.

Held og lykke og velkommen tilbage hvis du får brug herfor.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-01-2013 kl. 20:10.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 20:13   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og med tanke på alle de fejl kommunerne laver....ja så kan det næsten altid svare sig at klage over sygedagpenge stop...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 20:16   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Helt klart, det skal man uanset hvad.

BAN (Beskæftigelsesankenævnet) som siges, at køre vores/borgerens sag, kan hjemvise sagen for genbehandling, det har vi set op til flere gange herinde, heldigvis.

Sdp. problematikken har igen lige være i Tv2 nyhederne, vi er jo mange der desværre kender alt for godt til disse.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-01-2013 kl. 20:20.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension