K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2009, 10:09   #1
anemonen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
anemonen er ny på vejen
indstillet til fleksjob

Hej

Jeg har i en del år været syg og opereret en del gange og dermed været i det kommunale system. Fået kontanthjælp i nogle år nu.
Nu har jeg været i arb.prøvning og er indstillet til fleksjob. Revalidering duede ikke for mit vedkommende.
Har nærmeste fået ny sagsbeh. hver 4 .måned og det har været noget træls.


Min nyeste sagsbeh. har brugt 3 mdr! på at få ordnet papirene (ressourceprofil) inden hun sendte dem ind. Sagde først at hun kun skulle bruge 1 mdr på det.

Fik så besked på at de ville holde mødet og træffe afgørelsen og hvorvidt jeg ville få lov til at komme i fleksjob i onsdag. Det nåede de ikke.......de nåede det heller ikke torsdag eller fredag og nu ved jeg ikke hvornår mødet afholdes.
De sidste mdr har jeg gået på et jobsøgningskursus.....ellers ville jeg ikke få min kontanthjælp.

Synes det er hårdt hele tiden at gå at vente i usikkerhed og tilmed også ikke at have ret mange penge.

Har på det sidste været enormt træt og også haft det noget værre med min sygdom.
Min spørgsmål er; har I også oplevet det meget fysisk trættende at vente og vente på sådan en afgørelse og ikke vide hvad der skal ske??
Og er der nogen der har oplevet at energien vendte tilbage efter afklaring?
Jeg oplever nemlig dette som meget frustrende og skræmmende

Mvh Rikke
anemonen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 11:59   #2
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej

Ja, jeg kender også godt trætheden - den er en evig trofast føgesvend. Usikkerheden og ventetiden dræner mig langsomt men sikkert for energi og det starter en negativ spiral, for når jeg bliver for træt bliver tankerne også trætte og langsomme, jeg bliver irritabel og aggresiv, begynder at tvivle ( mere end jeg plejer) på mig selv, bliver smådepressiv, begynder at få angstanfald og så køre showet.
Da jeg sidste år blev visiteret til flexjob efter 8 år i kommunens cirkus, troede jeg at jeg ville sprængfyldt med energi. I stedet gik jeg fuldstændig i selvsving og slæbte mig at sted i næsten 2 måneder. Så hjalp det og jeg havde det rimeligt godt til Ankestyrelsen frakendte mig retten til flexjob. Siden har jeg så været træt træt træt igen. Så træt at lægen tog blodprøver og jeg blev undersøgt fra a - z. Der er ikke noget fysisk. Jeg orker ikke at være i systemet mere, men alligevel finder jeg nogle resourser og kræfter et eller andet sted fra til at blive ved med at kæmpe. Jeg ved godt, at når det engang er slut ( kun guderne ved hvornår ) så ryger jeg helt ned i "træthedskælderen" igen.
Der skal et godt helbred til at være syg..........
Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 12:58   #3
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Det kan tage meeeeeget længere tid

Hej Anemonen

Jeg forstår dig så udmærket.
Man bliver endnu mere syg af at gå i uvished.
Hvis din socialrådgiver allerede har udfyldt din resourceprofil...så er du fabelagtig heldig, ud over det sædvanlige.
Jeg startede med at få skrevet resourceprofil i sommeren (Juni) 2006
Den blev ikke færdig det år eller det næste.
Tilsidst gik jeg amok og skrev den selv. Det tog 2 timer.
Min sag er endnu ikke taget op på møde.
Jeg har været i praktik og været igennem samtlige lægeundersøgelser.
Får senest at vide der kan gå 6 måneder til...før der kan holdes møde og måske mere !

Så hvis du bare får din sag op i ÅR...så skal du være lykkelig.

Men dermed ikke sagt at det er RIMELIGT !
Klaus Hjort forventer at sagsbehandlerne er færdige med at finde ud af hvor folk skal placeres i systemet efter 6 - 8 måneder !
Det er vidts ALDRIG sket !
Mange har gået i over 4 år.
Det er for galt.

Ingen trøst for dig.
Men sags-for-haling er det normale.
Desværre !
Jeg føler med dig
knuzer
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 14:37   #4
anemonen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
anemonen er ny på vejen
Ved min sag ligger klar til at blive "bedømt" så må bare vente.......Får nok svar i denne uge.

Men det jeg egentlig ville vide, var om I kender til denne træthed og forværring af sygdom i sådan en periode? Og fik i det hurtigt bedre, når jeres sag blev afklaret?
anemonen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 14:55   #5
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Anemonen og velkommen til

Dit spørgsmål
Citat:
om I kender til denne træthed og forværring af sygdom i sådan en periode?
kan bedst besvares med JA. Som du kan se af mange indlæg herinde er ventetiden og usikkerheden et helvede at gå igennem.

Som en herinde engang skrev: Der er dage, hvor man løfter sin kop med morgenkaffe - og det var så hvad man udrettede den dag

Jeg kan ikke selv fortælle dig om det bliver bedre, når man har fået den ønskede afgørelse, for der er jeg slet ikke endnu (har kun været i systemet i snart 1 1/2 år ) - og det trækker ud og trækker ud.

Men jeg håber da stærkt på, at trætheden (både den fysiske og den psykiske) og de fysiske forværringer bedres, når (og hvis) der kommer en afgørelse.

Et godt råd fra mig er: lad være med at regne med noget, f. eks. at sagen bliver taget på i morgen, eller at sagsbehandleren ringer tilbage, når du har lagt besked om at blive ringet op.

Og som du også senere vil få brug for: sørg for at al kommunikation foregår skriftligt - så har du dokumentation, hvis du skulle få brug for at klage eller anke.

Men jeg vil ønske og håbe for dig, at din sag går glat igennem. Hold os orienterede
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 16:19   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nok forskelliget fra person til person, om en afklaring bringer lettelse og energi, eller totalt træthed....

Jeg har selv oplevet, at når jeg venter på noget - og det så kommer, så får jeg det endnu værre!! For mit vedkommende er det som om alle følelser bare strømmer ud af kroppen (i lettelse), men at man samtidig bliver ramt af en træthed man bare synker ned i. Ofte fordi man aldrig får den totale lettelse og afklaring. Men fordi man fortsat venter på andre ting og fortsat er usikker på fremtiden......
Får du afklaring på fleks og får du den bevilget. Jamen så er det jo dejligt. Men det gør jo ikke fremtiden mere rolig....nok snarre tværtimod, for så begynder kampen om jobbet, arbejdsprøvning, kurser, private aktører man skal hos osv....hvis man ikke finder jobbet!!

Tror man bliver ramt af en dyb kronisk træthed når man er i systemet, der først slipper når man bliver førtidspensionist eller folkepensionist!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 16:47   #7
Puthøne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2009
Lokation: En lille by
Indlæg: 2
Styrke: 0
Puthøne er ny på vejen
Post Fleksjob

Hej alle.
Dette er første gang jeg er "på", ved ikke rigtig hvordan det hele fungerer, men jeg prøver mig frem. Er ærligt talt dybt chokeret over de antal år, som jeg læser det tar', at måske blive visiteret til fleksjob!!! ER en novice i det offentlige system. Jeg er i job, men på en delvis sygemelding som har varet i 4 mdr. og kommer til at vare et stykke tid endnu. Det er jo nok forkert at jeg har delvist sygemeldt mig først, men vil rigtig gerne beholde mit arbejde, (de vil meget gerne beholde mig som fleksjobber) som jeg har haft i 33 år!! Kan allerede nikke til mange af de ting i skriver om, bl.a. med skiftende sagsbehandlere jeg har haft 3 på 4 mdr. og ingen respekterer hvad min egen læge og kirurg og reumatolog skriver om mine sygdomme (kontateret 4). Sociallægen skriver: Det er uvist hvad NN fejler, der er flere behandlingsmuligheder! Jeg syntes allerede de er bindegale. Hvordan klarer i at vente i så mange år??? Jeg er allerede ved at være "blød".
Syntes i er "seje" jer der kender så meget til systemet.
Mange hilsner.
Puthøne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 17:07   #8
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Det er meget simple vi har ikke noget valg anden at blive ved selv om kroppen har svært ved dette.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 17:17   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Puthøne Se meddelelser
Hej alle.
Dette er første gang jeg er "på", ved ikke rigtig hvordan det hele fungerer, men jeg prøver mig frem. Er ærligt talt dybt chokeret over de antal år, som jeg læser det tar', at måske blive visiteret til fleksjob!!! ER en novice i det offentlige system. Jeg er i job, men på en delvis sygemelding som har varet i 4 mdr. og kommer til at vare et stykke tid endnu. Det er jo nok forkert at jeg har delvist sygemeldt mig først, men vil rigtig gerne beholde mit arbejde, (de vil meget gerne beholde mig som fleksjobber) som jeg har haft i 33 år!! Kan allerede nikke til mange af de ting i skriver om, bl.a. med skiftende sagsbehandlere jeg har haft 3 på 4 mdr. og ingen respekterer hvad min egen læge og kirurg og reumatolog skriver om mine sygdomme (kontateret 4). Sociallægen skriver: Det er uvist hvad NN fejler, der er flere behandlingsmuligheder! Jeg syntes allerede de er bindegale. Hvordan klarer i at vente i så mange år??? Jeg er allerede ved at være "blød".
Syntes i er "seje" jer der kender så meget til systemet.
Mange hilsner.
Vi har jo ikke andre valgmuligheder! Havde vi haft valgmuligheder, jamen så blev vi heller ikke.....
Det værste er da næsten, at man ikke ser årene gå. Pludselig uden at vide hvordan, så er der gået en evighed.

Og velkommen til!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 19:45   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Puthøne Se meddelelser
Sociallægen skriver: Det er uvist hvad NN fejler, der er flere behandlingsmuligheder! Jeg syntes allerede de er bindegale.
Hvis du ikke har læst om dem allerede, så vil jeg lige minde om nogle af de "gyldne råd".
Sørg for at få alting på skrift, ikke noget med at tale i tlf. med sagsbeh.
Aflever aldrig noget uden at få en kvittering på det.
Sørg for at få aktindsigt.
Til møder på kommunen medbringes bisidder eller optager, eller begge dele.

Hvis jeg har glemt noget må andre gerne tilføje det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurra jeg er blevet indstillet til fleksjob! syrenen Spørgsmål ang fleksjob 6 28-08-2013 18:29
Indstillet til FP på § 18 søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 160 09-04-2013 00:31
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension