K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2011, 01:39   #21
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser

Afslutningsvis vil jeg skrive, at alle disse ovenstående informationer om hvordan kommunerne handler i dagligdagen er efterfølgende verificeret og fundet korrekte. Men da alting ændrer sig og specielt i denne tid hvor alle landets kommuner er særdeles hårdt økonomisk presset, så kan min beskrevne tekst sagtens være misvisende selvom ovenstående beskrevne udlægninger er blevet verificeret hele vejen rundt i det lovgivningsmæssige system!

Jeg håber I forstår bare lidt af min tekst, hvad det vil sige ikke at have en retstilling, hvis skaden måtte ske!

Så min slut konklusion er, at jeg på ingen måde kan tilråde dig som borger, at arbejde sideløbende med din førtidspension!

Mvh. Gert
Hvis du har det fremhævede på skrift, ville det være dejligt hvis du ville scanne ind og lægge ud her, selvfølgelig med de personfølsomme informationer dækket til.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 10:45   #22
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
TIL L.S.

Måske det for dig ville være en ide, at få det skriftligt men hvad skulle det hjælpe?

Disse informationer indhentes nu engang "face to face" i mit kontaktnet og har tydeliggjort, at retsstillingen mangler når en aftale giver genstand for uenighed mellem borger og kommune!

Jeg er i den positive situation, at jeg kan få verificeret det juridiske hos såvel jurister i socialret som hos dommer. En verificering som kun er mulig personligt ellers skal der foreligge en konkret sag!

Så du må tage mit forarbejde og den beskrevne tekst for pålydende og ellers er der kun for dig selv, den lange vej rundt i DK for, at indhente de samme brede oplysninger og efterfølgende verificering!

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 10:50   #23
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
jeg er bare træt af at gå hjemme så derfor jeg gerne vil ud at lave lidt i samfundet de timer jeg nu kan klare om ugen, da jeg bliver skør er at gå hjemme.

var ligesom derfor tråden blev oprettet.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 11:07   #24
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa med jer

ville lige høre om et lille job på max 10 timer om ugen når man er på pension

de penge man tjener ved et job får man dem ved siden af pension altså man får sin pension plus de penge man har tjent ved et lille job.

ved godt at man kan blive modregnet hvis man tjener noget ved siden af men er det også gældene for ca 500-2000 kr udbetalt per måned ved job ?

har nemlig tænkt på at gå med aviser eller noget let arbejde et par gange om ugen.




Jeg har kun et spørgsmål.

Var det ikke hårdt nok at komme igennem med at få pensionen,
siden man 6 måneder senere gerne vil arbejde igen.

Uanset timetal
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 11:17   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Larscity Se meddelelser
Jeg har kun et spørgsmål.

Var det ikke hårdt nok at komme igennem med at få pensionen,
siden man 6 måneder senere gerne vil arbejde igen.

Uanset timetal
Du har helt misforstået det..

Man får pension når man ikke er i stand til at være selvforsørgende, heller ikke med skånehensyn som i f.eks et flexjob.

Det er ikke det samme som at man ikke kan arbejde i et vist omfang.

Der laves netop skånejob til førtidspensionister - og man kan søge om løntilskud som førtidspensionist.

De skånejob oprettes netop, så man har mulighed for at komme lidt ud, istedet for bare at sidde hjemme..

Det er så job hvor skånehensyn er så omfattende at det ikke ville kunne tilgodeses i et flexjob.

Et avisjob af kortere varighed, hvor man ofte selv kan lægge sin arbejdstid, og uden tidspres, kunne jo sagtens være sådan et job.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 13:01   #26
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Netop PIP

og iøvrigt er det jo ikke førtidspersonerne som laver reglerne, men der i mod regeringen.

F.eks. viser min arbejdsprøvning, at jeg har 5-6 timers effektiv arbejdsevne om ugen med skånehensyn og pauser - så det er da dejligt, at regeringen har lavet det sådan, at man MÅ udnytte noget af det sidste man har tilbage, istedet for at gro helt fast.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 13:48   #27
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
nu skal det lige siges at det ikke er 6 måneder siden jeg fik den men ca 11 måneder og er helt enig med i andre at man da gerne vil ud i samfundet isteden for at gro fast og blive mindre usocial osv.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 14:03   #28
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Larscity Se meddelelser
Jeg har kun et spørgsmål.

Var det ikke hårdt nok at komme igennem med at få pensionen,
siden man 6 måneder senere gerne vil arbejde igen.

Uanset timetal
Det gør mig ked af det, når nogen skriver, som du gør her. Og desværre er du langt fra den eneste. Alle mennesker ønsker at bidrage og gøre en forskel - hvor lille den end måtte være. Når man er på pension kan man ikke opfylde de krav der er til at være på arbejdsmarkedet på hverken almindelige eller fleksvilkår. Men nogle vil kunne yde et par timers arbejde - lønnet eller frivilligt - engang imellem, når de har det godt nok til det. Og det har man faktisk lov til i dagens Danmark.

Skal folk ikke have lov til at yde det, de magter? Skal man være en grøntsag fordi man ikke kan være på arbejdsmarkedet på lige vilkår eller fleksvilkår?

Da jeg fik pension, skrev jeg herinde, at jeg bestemt håber at jeg engang vil kunne klare bare et par timer om ugen i en eller anden form for job. Der blev skreget tilbage herindefra, at jeg er en bedrager, at jeg ikke har fortjent at få pension, at jeg skulle skamme mig og glæde mig over at få pension.... Og lad mig bare slå fast en gang til - jeg glæder mig på ingen måde over at være nødt til at være på førtidspension!!! Jeg vil en trillion gange hellere gå på arbejde, have en fungerende krop med færre smerter, kunne dyrke motion, deltage i livet - og ALT hvad jeg kan gøre for at nærme mig den situation, det gør jeg. Og så kan I bare skrige løs.

Læger og kommune siger, at det kommer jeg ikke til - og det er muligt, at de har ret, men jeg gider ikke høre på det. Der er F.G. ikke nogen, der skal tage ønsket og håbet fra mig. Det er det, der holder mig i live.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 15:17   #29
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Det gør mig ked af det, når nogen skriver, som du gør her. Og desværre er du langt fra den eneste. Alle mennesker ønsker at bidrage og gøre en forskel - hvor lille den end måtte være. Når man er på pension kan man ikke opfylde de krav der er til at være på arbejdsmarkedet på hverken almindelige eller fleksvilkår. Men nogle vil kunne yde et par timers arbejde - lønnet eller frivilligt - engang imellem, når de har det godt nok til det. Og det har man faktisk lov til i dagens Danmark.

Skal folk ikke have lov til at yde det, de magter? Skal man være en grøntsag fordi man ikke kan være på arbejdsmarkedet på lige vilkår eller fleksvilkår?

Da jeg fik pension, skrev jeg herinde, at jeg bestemt håber at jeg engang vil kunne klare bare et par timer om ugen i en eller anden form for job. Der blev skreget tilbage herindefra, at jeg er en bedrager, at jeg ikke har fortjent at få pension, at jeg skulle skamme mig og glæde mig over at få pension.... Og lad mig bare slå fast en gang til - jeg glæder mig på ingen måde over at være nødt til at være på førtidspension!!! Jeg vil en trillion gange hellere gå på arbejde, have en fungerende krop med færre smerter, kunne dyrke motion, deltage i livet - og ALT hvad jeg kan gøre for at nærme mig den situation, det gør jeg. Og så kan I bare skrige løs.

Læger og kommune siger, at det kommer jeg ikke til - og det er muligt, at de har ret, men jeg gider ikke høre på det. Der er F.G. ikke nogen, der skal tage ønsket og håbet fra mig. Det er det, der holder mig i live.


Det er dejligt at nogen får det bedre, når de har fået pension.

Men det er svært for os andre, som nu på 5 år prøver at få tildelt den.

Og at man så skal hører fra både sagb. og alm. mennesker,
at man ikke gider lave noget, og bare vil have pension.

Fordi så mange gerne vil arbejde bagefter,
når den er kommet hjem.


Lige meget om det er lidt eller meget.
Jeg kan ikke se mig selv arbejde mere,
da jeg ikke kan komme ud af sengen pga. smerter,
og er jeg kommet ud ligger jeg der næste dag.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 15:34   #30
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Til nille60

Jeg synes det er rigtig flot og godt at selvom du har fået førtidspension at du så vil ud i samfundet og lave lidt i de timer du nu kan klare , og vil give dig helt ret i man blive sku skør af at gå hjemme .

Håber i hvert fald for dig at du finder dig et job du nu kan klare og magter.


Mange
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension