K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 13:22   #11
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
hmm ja pension blev det så ikke til denne gang, og til trods for de mener jeg ikke kan arbejdsprøves pga helbredet som ifølge lægerne ikke bliver bedre end det er, det går kun ned af bakke, ja så mener man nu at jeg jo nok godt kan vende tilbage til ordinært arbejde, for når de siger det skal jeg ikke forlænges efter § 27 stk 4.

partshøring det er en by i rusland, og min ressourceprofil, har der ikke været tid til at lave færdig, men man har dog nået at stoppe udbetalingen af mine sygedagpenge.

jeg er frygtelig træt af det system her, og har nu sendt klager afsted til alle i byrådet, borgmesteren samt chefen på jobcentret, det hjælper nok ikke men så fik jeg da luft igen.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 13:51   #12
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Jeg kan ikke udtale dig om din pension på det foreliggende grundlag, men jeg kan fortælle dig, at når varighedsbegrænsningen indtræder, så SKAL kommunen stoppe dine dagpenge lige meget hvad.

Uanset om der ikke foreligger en ressourceprofil, § 7a vurdering, partshøring osv. så KAN og SKAL kommunen stoppe dine dagpenge den dag din varighedsbegrænsning indtræder.

Selvom selve afgørelsen bliver ramt af en ugyldighedsgrund på grund af manglende overholdelse af sagsbehandlingsregler, så rammes selve følgen af afgørelsen - det vil sige dagpengestoppet - ikke af ugyldigheden.

Grunden hertil er simpelthen at dagpengelovens § 27 "overtrumfer" sagsbehandlingsfejlene - der SKAL være truffet en formel afgørelse om forlængelse før der kan udbetales dagpenge efter varighedsbegrænsningens indtræden.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 00:35   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så vidt jeg forstår, har din sagsbehandler indstillet dig til pension, det har du dog fået afslag på?

Du bør vel forlænges på sygedagpenge stk 4, og forlang arbejdsprøvning, prompte, i et REVA-center, hvor den kan laves skånsom.

Uanset hvilken ydelse du ender med, SKAL du jo have en arbejdsevne vurdering, for at kunne tildeles enten fleks eller pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 10:37   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sikke dog en forvirrende sag for dig Garfield

Din sagsbehandler kan jo kun søge ftp. for dig med dit samtykke ? Ved du hvad det er sket ?

Hvis der er søgt ftp. og du får afslag, burde du måske kunne overgå til ledighedsydelse altså i forhold til ymer paragraffen !? Der må andre lige komme på banen.

Dog må der som Popia skriver også være lavet en arbejdsevne vurdering, eller fra lægernes side skrevet at denne er kontraincideret !!??

Sikke en redelighed, håber at du finder hoved og hale i det hele
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:12   #15
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Ja jeg har jo endnu engang bedt dem om at få startet en arbejdsprøvning, det venter jeg så på nu, men jeg skrev jo til diverse polittikkere igår og 2 af dem har svaret, den ene er formanden for området, som lover mig en snarlig afklaring, så nu må vi se. men ja det er mega forvirrende det he, især fordi det er dem der ikke vil arbejdsprøve mig.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension