K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2008, 21:40   #71
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Det er hård læsestof.

Uanset om vi er fysisk eller psykisk syge kommer det vel ind på samme hammel.... eller ?

Jeg er da sikker på at alle gøre, hvad de kan for at slippe af med, hvad de end må fejle. Det være sig både som på den medicinske måde som den der ellers bliver foreslået, af de behandlere man har. Behandlinger er dyre men hvad gør man for at få det bedre, ALT. Desværre hjlæper det for lidt.

Jeg venter spændt på svar fra Karen Jespersen men det sker nok ikke lige nu. Har dog fået bekræftelse på at hun har modtaget min mail. Jeg skal have min sag for lægekonsulenten igen d 1.10.08. Jeg må sige at jeg er ved at kaste op, ved tanken, da jeg ikke ved hvad jeg har tilbyde arb.markedet

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 16:21   #72
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Det er ikke sandsynligt, at DF kommer med i evalueringen af førtidspensionsreformen. Det er nemlig ikke kotume at tage nye partier med ind i forlig på Christiansborg.
Hvad ville det betyde, at DF kom med i forligskredsen?
DF vil måske have, at folk, som allerede har FTP, skal checkes hvert x antal år?
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 20:09   #73
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Ikk det store

Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Hvad ville det betyde, at DF kom med i forligskredsen?
DF vil måske have, at folk, som allerede har FTP, skal checkes hvert x antal år?
Nej deres arbejdsmarkedsordfører vil gerne overveje at revurdere nye førtidspensionisters arbejdsevne.

Til gengæld vil :
Citat:
Dansk Folkeparti ikke vil acceptere ændringer til det værre i forholdene for allerede tildelte førtidspensioner
Nu kan man så diskutere om en revurdering er en forværring. Det er jo et tolkningsspørgsmål. Men ihukommende DFs aktivitet for i samarbejde med regeringen, at forringe økonomien for kontanthjælpsmodtagere med kontanthjælpsloftet (fjernelse af op til 2400,- per måned efter 6 måneder), 300 timers reglen for ægtefæller på kontanthjælp (med frakendelse af den enes kontanthjælp) og indførelsen af den lavere starthjælp (på ca. 60% af kontanthjælpen for tilsvarende persongrupper) er det nok godt de ikke er med i forligskredsen.

Jeg kan næsten garantere, at de radikale og socialdemokraterne ikke vil give plads til DF i forligskredsen. Det er nemlig tilbagebetaling for næsten 7 år med udelukkelse af disse partier i flere sager.

Læs hele Bent Bøgsted fra DFs pressemeddelse her - DF: Ingen ændringer for nuværende førtidspensionister.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 23:38   #74
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Nej deres arbejdsmarkedsordfører vil gerne overveje at revurdere nye førtidspensionisters arbejdsevne.

Til gengæld vil :


Nu kan man så diskutere om en revurdering er en forværring. Det er jo et tolkningsspørgsmål. Men ihukommende DFs aktivitet for i samarbejde med regeringen, at forringe økonomien for kontanthjælpsmodtagere med kontanthjælpsloftet (fjernelse af op til 2400,- per måned efter 6 måneder), 300 timers reglen for ægtefæller på kontanthjælp (med frakendelse af den enes kontanthjælp) og indførelsen af den lavere starthjælp (på ca. 60% af kontanthjælpen for tilsvarende persongrupper) er det nok godt de ikke er med i forligskredsen.

Jeg kan næsten garantere, at de radikale og socialdemokraterne ikke vil give plads til DF i forligskredsen. Det er nemlig tilbagebetaling for næsten 7 år med udelukkelse af disse partier i flere sager.

Læs hele Bent Bøgsted fra DFs pressemeddelse her - DF: Ingen ændringer for nuværende førtidspensionister.
Argh! Nu bliver jeg nervøs.
Det var dog utroligt med de politikere.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 00:25   #75
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Det behøver du ikke, MrBurns

At især Socialdemokraterne er med gør, at revurdering ikke bliver til noget og faktisk vil Socialdemokraterne have dem fra den gl. førtidspensionsordning over på den nye fra 2003:
Citat:
Vi var med til at forbedre førtidspensionen for personer, der tilkendes pension fra 2003. Nu er tiden kommet til at få alle førtidspensionister med på den nye førtidspension, uden at nogen stilles ringere.

Ingen førtidspensionister skal have vurderet deres arbejdsevne igen. Altså er der ingen visitation for at gå fra den gamle til den nye ordning.
Kilde: Socialdemokraterne.dk (22. september 2005)
Det er Socialdemokraternes stående politik og jeg har ikke set Thomas Adelskov (Soc. dem. arbejdsmarkedsordfører) sige noget andet. Og indtil han gør, så står det faktisk ved magt blandt Socialdemokraterne.

Hejdien har også fået det bekræftet efter kontakt med ham, at revurdering er udelukket:
Citat:
Kære Heidi.
Førtidspensionsreformen er også reformen om fleksjob og derfor er DF ikke med. Socialdemokraterne er ikke enige i at der skal indføres en generel regel om at alle sager skal genoptages efter 4-5 år. forslaget kan derfor ikke gennemføres, da vi er en del af forliget og regeringen ville bryde forliget, hvis de alligevel valgte at gennemføre det med DF.

Med venlig hilsen

Thomas Adelskov
Arbejdsmarkedsordfører
Socialdemokraterne
Kilde: Slut med livslang førtidspension (k10.dk) (2. juli 2008)
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 28-07-2008 kl. 00:51. Årsag: lille tilføjelse :)
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 17:36   #76
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Det behøver du ikke, MrBurns

At især Socialdemokraterne er med gør, at revurdering ikke bliver til noget og faktisk vil Socialdemokraterne have dem fra den gl. førtidspensionsordning over på den nye fra 2003:


Det er Socialdemokraternes stående politik og jeg har ikke set Thomas Adelskov (Soc. dem. arbejdsmarkedsordfører) sige noget andet. Og indtil han gør, så står det faktisk ved magt blandt Socialdemokraterne.

Hejdien har også fået det bekræftet efter kontakt med ham, at revurdering er udelukket:
OK, så faldt pulsen ned på lidt over normal igen!

For resten - uden at lade dette udvikle sig til et slagsmål - hvilket parti bør man stemme på som førtidspensionist?
Hvis nu kun ser på, hvad der gavner os som førtidspensionister. (Evt. dem fra 2003 reglerne, hvis det har nogen betydning.)

Før valget lød det, som DF var det bedste bud.
Det, du skriver der, lyder som S er det bedste valg?

Men for gud's skyld: lad ikke dette udvikle sig til et slagsmål om hvad og hvorfor, at ditten og datten parti gør noget forkert i andre sammenhæng. Jeg er kun interesseret i, hvad de forskellige partier betyder med henblik på mig som førtidspensionist.

Jeg stemmer på det parti, der gør mit liv bedre.
Så egoistisk er jeg!

Hvad de har af moraler mht. krig eller udlændingepolitik er jeg ligeglad med, da de alligevel lyver om det hver gang.
Men noget som det, DF sagde i valgkampen. ang (var det 10 mia.?) mere til førtidspensionister. Det var noget, jeg kunne tage at føle på.
Dét er noget, der har direkte indflydelse på mit liv.


Håber ikke, jeg har startet en ildebrand her.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 18:12   #77
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
MrBurns,

Nu er der vel ikke noget parti, som jeg mener man i kraft af sin indkomst bør stemme på.

Det afhænger jo af ens egne politiske synspunkter.

Jeg stemmer selv på Enhedslisten, men jeg kunne bare ikke lige dy mig for at indsætte Thomas Adelskovs billede :/ Han er nemlig en god politiker på trods af, at han er socialdemokrat.

Læs evt. Enhedslistens arbejdsmarkedspolitik her
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 21:55   #78
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv også at læse denne tråd her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5315

Jeg har forsøgt at finde ud af, hvad partierne ville satse på den 20. august.

Nogle lover en hel masse, men i praksis ser virkeligheden helt anderledes ud.

Men socialdemokratiet og til venstre derfra er vist dem, der vil gøre mest for de udsatte grupper.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 23:46   #79
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Men socialdemokratiet og til venstre derfra er vist dem, der vil gøre mest for de udsatte grupper.
Så er det så spørgsmålet, om de med at 'hjælpe' mener at tage FTP fra folk, for at 'motivere' dem i arbejde.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 00:14   #80
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
"Sjovt nok" har ordet "hjælp" og "velfærd" fået en ny betydning de seneste 7 år.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbage til aml arbejde ETSL Spørgsmål ang fleksjob 1 14-04-2012 21:17
Flertal: Ja til at tvinge unge i arbejde Vej86 Politik og Samfund 17 22-02-2012 19:10
Førtidspensionister presses tilbage i job Webmaster K10 Nyheder 0 15-06-2010 08:00
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension