K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2016, 00:58   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSØ Se meddelelser
Efter vores mening er han slet ikke kandidat til et RF. De behandler ham ærligt talt, som om han er dum til alle møderne på JC. Han har bare brug for RO i en periode, hvor han så finder ud af, hvilken vej han skal gå, for han er ikke færdig på arbejdsmarkedet. Han har nu været i praktik flere steder, og især et sted kunne man tydeligt se, at det bare var gratis arbejdskraft, praktikstedet var ude efter. Det nuværende sted er det bedste, men vi kan ikke se pointen i, at han skal være i praktik der i så lang tid - det rykker ikke rigtig noget. Han skal have ro i en periode og så videre ud at søge job eller uddanne sig. Det er bare det, han allerhelst vil.
Hvis vi derimod kunne leve af "mine" penge, som højst sandsynligt ville give os samme beløb på kontoen som nu, så ville han ikke hele tiden blive sendt videre til noget og blive behandlet som en idiot, rent ud sagt, for det synes jeg, han hans sagsbehandler gør - sikkert i en god mening.
Vi kan ikke se, hvad et RF skal gøre for ham, da han hverken skal have pension eller fleksjob, dog har hans sagbehandler snakket lidt om revalidering nogle gange, men hver gang trukket i land igen.
Jeg er helt med på, at i ikke mener han er kandidat til et ressourceforløb.

Men hvad er det, som i mener "tager livet af ham"?

Kræver de f.eks. mere af ham i praktikken end han kan præstere?

Jeg har lige kigget i nogle af dine andre tråde, og kan se, at du skriver, at hans diagnoser handler om depression og bipolar lidelse.

I så fald kan jeg frygte, at din mand ikke bare har behov for fred og ro i en periode.
Mit bedste råd er, at din man har en tæt kontakt til sin læge, og hele tiden har denne med på sidelinien i det der foregår.

Hvis din mand er i medicinsk behandling er det vigtigt, at der bliver fulgt op på, om det har den forventede virkning, og om det evt. har for mange bivirkninger.
Hvad angår antidepressiva skal man nogle gange prøve flere forskellige slags medicin før man, forhåbentlig, finder det rette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 25-06-2016 kl. 01:05.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 08:42   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej jeg siger stadig ikke, at han bare kan,

jeg forsøger min mand 3000 udbetalt i kh, de vil ikke give rc forløb, så jeg ved udemærket godt kommunen ikke er sjove, han sidder fast med en gigt lidelse på 5 år.

men vælger i at hoppe fra, sidder han også fast.

derfor siger jeg flere gange ,få jeres læge til at hjælpe.

det er dig der siger, han heller vil arbejde / uddanelse og så undres jeg
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 09:48   #13
BSØ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2014
Indlæg: 37
Styrke: 10
BSØ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er helt med på, at i ikke mener han er kandidat til et ressourceforløb.

Men hvad er det, som i mener "tager livet af ham"?

Kræver de f.eks. mere af ham i praktikken end han kan præstere?

Jeg har lige kigget i nogle af dine andre tråde, og kan se, at du skriver, at hans diagnoser handler om depression og bipolar lidelse.

I så fald kan jeg frygte, at din mand ikke bare har behov for fred og ro i en periode.
Mit bedste råd er, at din man har en tæt kontakt til sin læge, og hele tiden har denne med på sidelinien i det der foregår.

Hvis din mand er i medicinsk behandling er det vigtigt, at der bliver fulgt op på, om det har den forventede virkning, og om det evt. har for mange bivirkninger.
Hvad angår antidepressiva skal man nogle gange prøve flere forskellige slags medicin før man, forhåbentlig, finder det rette.
Han er depressiv, ja, og har også skoliose, og han er i behandling og i de bedste hænder. Selv lægen siger, at han har brug for fred - han siger også, at han skal have sommerferie, men det vil JC ikke give ham, da han åbenbart ikke har været sygemeldt længe nok. Vi har lægen helt på vores side, men det hjælper ikke det store.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nej jeg siger stadig ikke, at han bare kan,

jeg forsøger min mand 3000 udbetalt i kh, de vil ikke give rc forløb, så jeg ved udemærket godt kommunen ikke er sjove, han sidder fast med en gigt lidelse på 5 år.

men vælger i at hoppe fra, sidder han også fast.

derfor siger jeg flere gange ,få jeres læge til at hjælpe.

det er dig der siger, han heller vil arbejde / uddanelse og så undres jeg
Han har brug for ikke at blive hevet i fra JC hele tiden, for han ønsker kun at blive klar til et job eller en uddannelse. Han får intet ud af RF, da han alligevel ender med at skulle være selvforsørgende bagefter. Hvis han nu gik mod et fleksjob eller en pension, ville der da være lys forude, men det er der ikke. Så vi kan ikke se, hvad en praktik skulle hjælpe ham i længden...
BSØ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 10:07   #14
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSØ Se meddelelser
Så vi kan ikke se, hvad en praktik skulle hjælpe ham i længden...
Når man søger job, uanset om det er normale vilkår eller ej, er det taktisk meget dårligt at have huller i CVet !

Arbejdsgivere ved godt at syge som raske aktiveres, så det er bedre det står end der er hul.
Et hul kan jo blandt andet dække over at man har siddet i fængsel eller andre ubehagelige ting man ikke vil have frem.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 10:46   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Et ressourceforløb kan også bestå i en periode med fred, hvis det er det, der skal til. Så få lægen ind over.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 13:56   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men vælger i den anden løsning, så få lige kommunen til at regne det ud for jer først, så i ikke kommer i klemme økonomisk.

men syntes også lægen burde være den bedste løsning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2016, 09:46   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSØ Se meddelelser
Han har brug for ikke at blive hevet i fra JC hele tiden, for han ønsker kun at blive klar til et job eller en uddannelse.
I risikerer bare, at han ikke bliver klar til job eller uddannelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension