K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2016, 10:18   #1
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
At find et job med få timer – nu og for 25 år siden

Da jeg studerede havde jeg flere studiejobs. Småjobs med få timer om ugen, typisk 3-4 timer 2 eftermiddage om ugen. Lige sådan et job jeg gerne ville have i dag. Dengang var det nemt at finde. I dag virker det, som om alle jobs er fuldtids.

Er det bare mig, som har været uheldig eller har samfundet ændret sig? Jeg har søgt flere jobs som var slået op som fuldtid og slået på at jeg kunne løse nogle af delopgaverne eller supplere en fuldtidsansat, og jeg er altid blevet vraget. En gang sagde de i telefonen helt ligeud at de søgte 37 timer men ville helst have 47 timer, men det må man ikke.

Er det samfundet, som han ændret sig? Er alle stillinger til folk som har travlt/er stresset/presset/kan hvert fald ikke klares på under fuldtid?

... bare en tanke.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 10:54   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror bestemt at arbejdsmarket har ændretert sig,idag skal alle kunne afløse alle ved sygdom/fravær og kunne springe til jobbet når som helst at der er brug for det.

Der er for få ansatte til for meget arbejde.

For arbejdsgiverne skal jo have en god profit

Jeg søger selv 2-3 timer til 3 dage om ugen med mange skånehendsyn og det er umuligt ,jeg kan heller ikke finde nogle at søe på

så god jagt.

indrømmer gerne selv at overskuddet til job søgning bliver minder med mit time tal ,så forstår nu godt at man heller vil ansætte en frisk studerende end en slidt flexjobber.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 15:53   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
7 timer med mange skånehensyn her. Udsigt: En ørken, tilsyneladende.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 16:31   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige en solstråle historie: min veninde har søgt længe 3 -4 år,

hun var inden ved en skrædder og skulle købe noget, hun kommenteret noget og de faldt i snak, nu er hun ansat 2*2 timer med mange skånehensyn, er så glad på hendes vejne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 18:02   #5
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg var så heldig at få tilbudt et job som telefonpasser ved et vikarbureau, udenfor normal åbningstid. Jeg har 6-8 timer om ugen, arbejder hjemmefra og er super glad for det. Jeg føler mig som det heldigste menneske i verden, at jeg fik det job, for det er SÅ svært at finde job med lavt timeantal og mange skånehensyn
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 22:14   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
For 25 år siden kunne jeg ikke Dansk og havde ingen uddannelse men fik jeg fuldtidsjob. Jeg har nu uddannelse og ikke mindst, kendskab til dansk men kan ikke få selve en ulønnet praktik.
Hvad har gjort dette forskel? Det er alder og sygdom. Man siger det ikke højt men alder er stor hindring til job. Man er ikke længe præsentabel
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 22:36   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne1973 Se meddelelser
Da jeg studerede havde jeg flere studiejobs. Småjobs med få timer om ugen, typisk 3-4 timer 2 eftermiddage om ugen. Lige sådan et job jeg gerne ville have i dag. Dengang var det nemt at finde. I dag virker det, som om alle jobs er fuldtids.
Som du skriver, så kunne du finde den slags jobs da du var studerende.

Jeg vil tro, at den slags jobs stadig besættes af studerende og ungarbejdere.

Min datter var 15 da hun fik job i en daginstitution et par eftermiddage om ugen, senere havde hun et vikariat i en Tiger-butik, og fik så et fast job i et supermarked hver anden weekend.

Min søn arbejder i et byggemarked en af weekend-dagene og så en eftermiddag.

Men for 25 år siden var det vist ikke lige så almindeligt, at børn fik et job allerede når de var 15 år, som det er nu, så måske er det derfor der ikke er lige så mange af den slags jobs til voksne, som jo skal have mere i løn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 10:52   #8
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Det var ikke småjobs jeg tænkte på, men funktionær-arbejde, som kræver noget baggrundsviden. Så som fx webredaktør, programmør, layout til videnskabelige publikationer.

For 25 år siden var udbuddet af folk, som kunne den slags på en computer væsentlig mindre (i starten af 1990'erne havde de fleste hverken en email eller var på Internettet). Måske er jeg bare oppe i mod større konkurrence nu....

Jeg tror ikke de er min alder der spiller ind (endnu). (Som mit navn antyder er jeg i starten af 40'erne ;-) Jeg gætter på at man skal være 50+ og måske også 55+ før alder er en faktor. … men jeg gætter bare.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Men for 25 år siden var det vist ikke lige så almindeligt, at børn fik et job allerede når de var 15 år, som det er nu,
Det er sjovt du siger det. I mine børns klasser er det lige omvendt. De har ikke job og ingen af deres kammerater har job. Da jeg gik i skole var det helt almindeligt at gå med reklamer, aviser og samle flasker. (Samle flasker = man samlede 500 ved at gå fra dør til dør med trillebør. De blev samlet i et stort gitter og når det var fyldt fik man 1000 kr.)
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 11:22   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved der er små virksomheder, der køber sig den bistand, så det er vel bare at søge og fortælle dem du kan overtage den del af deres arbejde men om de vil ansætte dig som funktionær, vides ikke, skal man ikke have minst 8 timer? ved intet om det

kender mange der har fået fleks job inden for deres eget fag i få timer, kommer tit nok an på hvor selvstændig man er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension